مجتمع غول‌پیکر نظامی ترکیه به وسعت 135 میلیون متر مربع!

 
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه سال‌هاست در‌اندیشه احیای امپراطوری عثمانی است.‌اندیشه‌ای که نه ترکیه توان اجرای آن را دارد و نه اردوغان رهبری قدرتمند است. کارشناسان از‌اندیشه‌های اروغان به عنوان رویاهای خام و‌اندشه‌های واهی یاد می‌کنند. با این وجود این رویا باعث شده که ترکیه در منطقه منافع زیادی را از دست بدهد و در داخل نیز با چالش‌های امنیتی و اقتصادی زیادی مواجه شود. مجموع این مسائل باعث شده که اردوغان محبوبیت ابتدایی خود را به میزان زیادی از دست بدهد. اما گویا وی دست بردار نیست...
طبق گزارش فارس، ترکیه ساخت یک مجتمع نظامی غول پیکر را برای کارکنان وزارت دفاع خود که از آن به عنوان «پنتاگون ترکیه» یاد می‌شود آغاز کرده است. به گزارش وبگاه «اینسایدر» به نقل از رسانه‌های ترکیه، « رجب طیب اردوغان»، در مراسم افتتاحیه این مجتمع و روز دوشنبه گفته ساختمان جدید، که به طور موقت ستاره هلالی، نامیده می‌شود- ترس دشمنان ترکیه را به دنبال خواهد داشت!
اردوغان این را هم گفته که این مجتمع ۱۳۵.۶ میلیون متر مربعی 15 هزار کارمند را در خود جای می‌دهد. این در حالی است که «پنتاگون»، وزارت دفاع آمریکا 6.5 میلیون متر مربع فضای اداری دارد و کارشناسان نظامی آمریکا هم گفته‌اند، این ساختمان بیش از حد بزرگ است. این مجتمع ساختار حلقه‌ای مشابه پنتاگون را هم دارد، اما همچنین از پرچم ترکیه الگو گرفته است.
روزنامه «دیلی صباح» نیز در این زمینه نوشته انتظار می‌رود یک ساختمان غول پیکر به شکل ستاره به عنوان منطقه نمایشگاهی و ورودی محوطه عمل کند، در حالی که یک ساختمان بزرگ دیگر هلالی شکل، محوطه‌ای بیرونی را احاطه کرده است. این ساختمان غول پیکر در آنکارا قرار دارد.