طنین مداحی حاج محمود کریمی، حاج سید مجید بنی فاطمه و حاج میثم مطیعی در حسینیه‌ًْالعاشور بصره


۳ شب عزاداری مداحان برجسته ایرانی در حسینیه مرحوم حاج داوود العاشور در شهر ابوالخصیب (بصره) در شب‌های ۲۳، ۲۴ و ۲۵ ماه محرم (سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه) ۹ تا ۱۱ شهریور، ساعت ۲۱ به وقت ایران برگزار شد.
به گزارش فارس، حسینیه داود العاشور بصره از بزرگ‌ترین و مشهورترین حسینیه‌های این شهر به شمار می‌آید که در مناسبت‌های مختلف از برجسته‌ترین خطبا و مادحین جهان تشیع برای منبر یا مرثیه‌خوانی دعوت می‌کند.
حسینیه داود العاشور بصره از بزرگ‌ترین حسینیه‌های این شهر به شمار می‌آید که زمان صدام توسط داود العاشور به سختی تاسیس می‌شود. این حسینیه، سپس ۳۵ سال قبل توسعه پیدا می‌کند و بعد از سرنگونی صدام به مرکز‌اشاعه فرهنگ معارف اهل بیت(ع) مبدل می‌شود و در مناسبت‌های مختلف شاهد حضور برجسته‌ترین خطبا و مادحین جهان تشیع است. برنامه‌های حسینیه از کشورهای مختلف دنبال می‌شود و مسئولین آن نیز نگاه جهانی دارند.


این حسینیه که یکی از پربازدیدترین حساب‌های کاربری در یوتیوب را دارد، از موفق‌ترین هیئت‌ها در ایده رویکرد جهانی است که برای اولین‌بار عزاداری به سبک ایستادن در صف نماز را اجرایی کردند. مسئولین این حسینیه در فاطمیه سال ۹۷، درست زمانی که موج تازه آمریکا برای تخریب روابط ایران و عراق با سفر غیرمنتظره ترامپ به پایگاه عین‌الاسد و سفر مایک پمپئو به بغداد آغاز شده بود، از میثم مطیعی مداح جوان کشورمان دعوت به عمل آوردند تا در رثای حضرت زهرا(س) برای دوستداران اهل بیت(ع) در این شهر مدیحه‌سرایی کند. این اتفاق فرهنگی که در نوع خود کم‌نظیر به شمار می‌آمد، با استقبال گسترده طیف‌های مختلف عراق به ویژه جوانان و نوجوانان روبه‌رو شد.
ماجرای دعوت حسینیه داوود العاشور از مداحان ایرانی تاکنون سابقه داشته است و از میثم مطیعی برای حضور در ۶ جلسه دیگر نیز دعوت کرده‌اند. امسال مسئولین این حسینیه در تازه‌ترین برنامه خود، برای دهه سوم ماه محرم علاوه‌بر میثم مطیعی از محمود کریمی و سیدمجید بنی‌فاطمه نیز به عنوان مداحان مورد اقبال و علاقه جوانان عراقی دعوت کردند تا در مراسم این حسینیه، حتی به زبان فارسی مرثیه‌خوانی کنند.