مجموع واردات واکسن کرونا از مرز 40 میلیون دُز گذشت

  با ورود دو محموله دیگر واکسن کرونا به کشور، مجموع واکسن‌های وارداتی
به۴۰ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۸۹۴ دُز رسید.
هجدهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی پنج میلیون دُز واکسن، دیروز در فرودگاه امام خمینی(ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.
رئیس‌جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ورود سنگین‌ترین محموله‌ واکسن کرونا تهیه شده توسط هلال‌احمر حاوی پنج میلیون دز واکسن به کشور در روز گذشته گفت: به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۲۵ میلیون


و ۳۹۰ هزار دز واکسن به کشور وارد کرده است.
به گزارش روابط عمومی هلال احمر، کریم همتی با اعلام اینکه واردات محموله‌های پنج میلیون دزی واکسن به کشور ادامه دار خواهد بود، افزود: همان‌طور که پیش‌تر هم اعلام کرده بودیم و همچنین طبق تاکیدات رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی زنده با مردم مبنی بر تامین ۴۰ میلیون دز واکسن در شهریور ماه، این روند را با شتاب بیشتری ادامه خواهیم داد.
همتی همچنین با اعلام بستری بیش از ۸ هزار نفر در مراکز درمان اضطراری هلال احمر اظهارداشت: با بهره‌گیری از واحدهای بیمارستانی استقرار سریع، جمعیت هلال احمر در تمامی بیمارستان‌های معرفی شده از جمله خراسان شمالی، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، لرستان، همدان، تهران و... بیمارستان‌های صحرایی برپا کرد که از تاریخ ۲۶ مرداد تا ۱۳ شهریور، تعداد سه هزار و ۸۹۷ نفر از آقایان و چهار هزار و ۲۸۷ نفر از بانوان در این واحدها بستری شده‌اند.
گفتنی است، واکسن‌های وارد شده توسط هلال احمر تا کنون از نوع سینوفارم تولید چین بوده است.
واردات واکسن توسط بخش خصوصی
خبر دیگر از واردات واکسن اینکه، دومین محموله واکسن کرونای آسترازنکای تولید روسیه به تعداد ۶۴۸ هزار دُز شنبه شب گذشته وارد کشور شد.
به گزارش پایگاه خبری فانا، این محموله توسط یک شرکت خصوصی با اخذ مجوزهای قانونی لازم به ایران وارد و پس از انجام تشریفات گمرکی به صورت حمل یکسره تحویل وزارت بهداشت شد. این شرکت در اولین مرحله ششم مرداد ماه گذشته، ۳۱۵ هزار دُز واکسن آسترازنکا را از روسیه وارد کرده بود.
واکسن آسترازنکا به صورت تحت لیسانس، در شرکت آر-فارم روسیه با نام تجاری R-Covi تولید می‌شود.
واردات بیش از 40 میلیون دز واکسن کرونا
به کشور
طبق اعلام سازمان گمرک ایران از تاریخ 15 بهمن سال 99 تا 14 شهریور امسال (دیروز) بیش از ۴۶ محموله واکسن کووید ۱۹ معادل ۴۰ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۸۹۴ دُز واکسن از طریق فرودگاه امام خمینی(ره)، وارد کشور شده و پس از انجام فوری تشریفات گمرکی به صورت حمل یکسره، شبانه‌روزی و از پای پرواز، مستقیماً تحویل نمایندگان معرفی شده از سوی وزارت بهداشت
شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، طبق این گزارش، تاکنون ۲۶ محموله واکسن چینی از نوع سینوفارم شامل ۳۱ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۶۸۴ دُز، سه محموله آسترازنکا از کشور ژاپن شامل دو میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دُز، یک محموله کووکس شامل یک میلیون و ۴۵۲ هزار دُز از کشور ایتالیا، یک محموله واکسن آسترازنکای چینی- سبد کووکس شامل یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دُز،
۱۱ محموله واکسن اسپوتنیک شامل یک میلیون و ۴۵ هزار دُز از کشور روسیه، دو محموله آسترازنکا شامل ۹۶۳ هزار دُز از کشور روسیه، یک محموله کووکس شامل ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دُز از کشور کره جنوبی و یک محموله بهارات شامل ۱۲۵ هزار دُز از کشور هند به گمرک جمهوری اسلامی ایران وارد و به وزارت بهداشت تحویل شده است.
مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور
به ۲۹ میلیون و ۱۵۲ هزار دُز رسید
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای آخرین وضعیت کرونا در کشور را تشریح کرد.
به گزارش وبدا، در این اطلاعیه آمده است: «تا کنون ۱۹ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۸۵۸ نفر دُز اول واکسن کرونا
و ۹ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۶۶۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به
۲۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۲۷ دُز رسید؛ افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.
از 13 تا ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۸۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۳۰ نفر از آنها بستری شدند بنابراین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به
پنج میلیون و ۱۲۹ هزار و ۴۰۷ نفر رسید. ۷ هزار و ۶۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
متاسفانه در طول این مدت، ۶۱۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۰ هزار و ۶۷۴ نفر رسید.
با این حال، خوشبختانه تا کنون چهار میلیون ۳۶۲ هزار و ۸۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
تا کنون ۲۹ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر نیز ۲۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.»
آمار واکسیناسیون کرونا
به تفکیک نوع واکسن تزریق شده
همچنین سخنگوی سازمان غذا و دارو آمار واکسیناسیون کرونا تجمعی از ابتدای روند واکسیناسیون تا امروز 14 شهریورماه 1400 را اعلام کرد.
این آمار به شرح زیر است: اسپوتنیک نوبت اول: ۴۵۱۳۶۲ دز، نوبت دوم: ۳۶۵۶۶۹ دز، سینوفارم نوبت اول: ۱۳۳۱۹۹۱۷ دز، نوبت دوم: ۷۱۱۹۱۹۲ دز، بهارات نوبت اول: ۵۹۳۸۹ دز، نوبت دوم: ۵۴۲۱۸ دز، آسترازنکا نوبت اول: ۳۳۸۶۹۸۳ دز، نوبت دوم: ۱۳۶۷۴۱۸ دز و برکت نوبت اول: ۲۲۵۰۲۰۷ دز، نوبت دوم: ۷۷۸۱۷۲ دز.