تحمل این همه خبر بد را ندارم

 اصغر فرهادی که در جشنواره فیلم «تلوراید» حضور داشته، در مصاحبه‌ای با نشریه هالیوود ریپورتر شرکت کرده است. کارگردان برنده اسکار ایرانی که در فیلم جدیدش «قهرمان» نقدی جدی بر شبکه‌های اجتماعی داشته درباره دلیل عدم‌استفاده از فیس‌بوک و توییتر می‌گوید: «این شبکه‌های اجتماعی زمان زیاد می‌گیرند و از نقطه نظر احساسی، شخصی نیستم که بتوانم این حجم از اخبار بد را جذب کنم.»
او دادمه داد: «اجازه نمی‌دهیم افراد دیگر کار اشتباه انجام دهند. نکته‌ای که برای من جالب بود این است که برخی از آدم‌های معمولی اقدام به انجام برخی کارهای بشردوستانه در مقطعی از زندگی‌شان می‌کنند و مردم انتظار دارند آن فرد در تمام عمرش همانقدر بشردوست و خیرخواه باشد و گذشته و آینده او را انکار می‌کنند. نمی‌گویم افراد باید کار بد و اشتباه انجام دهند، اما هر فردی برای اینکه یک بشر باشد، ناگزیر اشتباهاتی دارد.»
این کارگردان ایرانی با اشاره به اینکه از فرصت ایجادشده به دلیل توقف تولید فیلم «قهرمان» به سبب همه‌گیری ویروس کرونا در ایران برای انجام تغییراتی روی فیلمنامه استفاده کرده، درباره آمار بالای مرگ‌ومیر در ایران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گفت: «مردم این موضوع را فراموش نمی‌کنند و این شرایط بسیار ناراحت‌کننده‌ای است و هر روز شما فقط خبر بد می‌شنوید و امیدی به تغییر این وضعیت نیست.»
فرهادی که قرار است فیلم بعدی‌اش را خارج از ایران بسازد در پاسخ به سوالی درباره اینکه فیلم‌هایش بدون محدودیت‌ها چگونه می‌شدند نیز گفت: «خیلی چیزها فرق می‌کرد. نمی‌توانم دقیقا بگویم اگر کاملا آزاد بودم فیلم‌هایم چه شکلی می‌شد، اما می‌دانم که متفاوت می‌شدند، چراکه ذهنم آزادتر بود.»