انگلستان و آمریکا، یک دوز واکسن هم به ایران نمی‌دادند

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه انگلستان و آمریکا در حرف‌های خود صداقت ندارند، گفت: «همین امروز اگر از انگلستان و آمریکا درخواست واکسن می‌کردیم، مطمئن باشید که یک دوز واکسن هم به ایران نمی‌دادند.»
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ دکتر کریم همتی در جلسه شورای معاونان جمعیت هلال‌احمر گفت: «وزارت بهداشت از جمعیت هلال‌احمر درخواست کرد تا هلال‌احمر در عرصه واکسیناسیون با ظرفیت بیشتری به کمک وزارت بهداشت آید. هلال‌احمر نیز به این درخواست وزارت بهداشت پاسخ مثبت داد و مقرر شده که هلال‌احمر تمامی‌مراکز واکسیناسیون خود را که 500 مرکز است، به این فرآیند اختصاص دهد.» همتی ادامه داد: «پس از مکاتبات انجام شده، مقرر شد که یونیسف تعدادی واکسن برای ایمن‌سازی اتباع خارجی ساکن در ایران، در اختیار هلال‌احمر قرار دهد. هلال‌احمر نیز به صورت مجزا منابعی را برای واکسیناسیون اتباع خارجی در نظر خواهد گرفت. احتمالا یک میلیون دوز واکسن نیز از سوی یونیسف به ایران اختصاص داده می‌شود تا واکسیناسیون اتباع خارجی آغاز شود.»او افزود: «ما به دنبال این هستیم که برای سنین 12 تا 20 سال نیز واکسن وارد کشور کنیم و احتمالا به زودی نیز در این‌خصوص خبرهای خوبی شنیده شود. برای سنین 2 تا 12 سال نیز فقط یک کشور واکسن تزریق کرده است و هنوز در این‌خصوص جمع‌بندی در کشورهای جهان حاصل نشده است.»
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه باید تمامی‌ مسئولان هلال‌احمر با قدرت به وظایف خود عمل کنند، اظهار کرد: «عملکرد هلال‌احمر را زمانی که با سال 98 مقایسه می‌کنیم، تفاوت‌ها را به وضوح می‌توان متوجه شد. در یک زمینه فقط 70درصد واکسن کشور توسط هلال‌احمر تأمین شده است. واردات واکسن نیز امری آسان نبود، زیرا برخی کشورهای غربی در این عرصه صداقت ندارند. همین امروز اگر از انگلستان و آمریکا درخواست واکسن می‌کردیم، مطمئن باشید که یک دوز هم به ایران نمی‌دادند.»