کشاورز سنندجی از مسئولان درخواست یاری دارد فراموشی موضوع قتل عام درختان 11 ساله

باغداری که علی‌رغم تماس‌هایی که با او قبل از انتخابات گرفته شد اما این روزها فراموش شده او در تماس با روزنامه «ابتکار» خواست تا صدای او باشیم برای مشکلی که هنوز بعد از گذشت 5 ماه حل نشده است.
روزی که فیلم گریه خدامراد زارعی کشاورز روستای «گزنه» سنندج، در تمام شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافت و خیلی‌ها را برای قتل عام درختان ۱۱ ساله اش غمگین کرد؛ بسیاری به او پیشنهاد کمک کردند که او نپذیرفت. اردیبهشت ماه بود که افرادی از نبود او در باغ استفاده می کنند و با ضربات تبر به جان باغ میوه اش می افتند و صدها درخت او را قتل عام می کنند. او این زمین کوهستانی را ۱۱ سال پیش در طرح طوبا از جهاد کشاورزی می گیرد. بر اساس این طرح باغداری در اراضی شیبدار، زمین را پله ای می تراشد و صدها کامیون خاک را در آن می ریزد تا زمین مستعد باغداری می شود. زارعی می‌گوید: «فقط نزدیک به سه هزار ساعت با بیل مکانیکی کوه را تسطیح کرده تا بتواند باغ پله ای را در آن جا ایجاد کند.» کشاورزان زیادی در کردستان به دلیل عدم وجود زمین کشاورزی و کوهستانی بودن منطقه به سمت ایجاد باغ های پله ای رفته اند. اما یک شب باغ او به تاراج می رود. وقتی فیلم گریه او که با زبان کردی بالای سر درختانش که دراز به دراز بر زمین افتاده بود مویه می کرد در شبکه های اجتماعی منتشر شد، بسیاری برای کمک به او اعلام آمادگی کردند اما او نپذیرفت. او می گوید: «حتی کمک مالی را که از سوی یک خیر شده بود صرف بیمارستان شهر سنندج برای کمک به بیماران کرونایی کرد.» او به امید نتیجه دادگاه، کمک هیچ کس را قبول نکرد. حالا اما پشیمان است. می‌گوید: «نادان بودم. بعد از ۵ ماه کسی به من جواب نمی دهد. او معتقد است همه کسانی که به او وعده کمک برای رسیدگی قانونی پرونده اش را داده اند بعد از انتخابات او را فراموش کرده اند. زارعی می گوید: «وقتی خبر منتشر شد از کشورهای دیگر هم برای کمک، اعلام آمادگی کردند اما من برای سربلندی کشورم نپذیرفتم. حتی یک شرکت از روسیه برای کشاورزی مکانیزه اعلام آمادگی کرد اما وقتی نپذیرفتم آنها تعجب کردند. من به فکر آبروی مسئولان بودم و به شرکت گفتم برای کردستان واکسن بخرید. او می گوید: «حالا بعد از ۵ ماه من مانده ام با ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق ماهانه ام که باید ۸ نفر را با این مبلغ اداره کنم. همه زندگی ام از دست رفت.»او درباره مساعدت مسئولان می گوید: «آنها می‌گویند ما فقط می توانیم درخت یارانه ای بدهیم. می توانی وام با بهره ۱۸ درصد بگیری.»
او اعتقاد دارد نیروی انتظامی می تواند با دستگاه نقطه زنی قطع کنندگان درختان را پیدا کند. زارعی می گوید: «همین اتفاق در کرمانشاه افتاد و با دستگاه نقطه زنی بعد از ۱۷ روز مقصران را پیدا کردند.» او اعتقاد دارد اگر عاملان تخریب باغش دستگیر نشوند، قتل عام درختان به رویه‌‌ای خطرناک تبدیل می‌شود.
به گفته زارعی، ماموران آگاهی سنندج ابتدا به او می‌گویند با توجه به شواهد از جمله رد پاها قطع درختان توسط شش نفر اتفاق افتاده است اما ماموران بعدی معتقد بودند که ۸ نفر در این کار دخیل بوده اند.
این کشاورز می گوید: «هم دادستان و هم بازپرس آمدند و باغ را دیدند. بازپرس دو بار آمد. حتی رئیس صداوسیما ۴ بار آمده است. همه قول کمک دادند.» مجرمان لوله های باغ و استخر او را تخریب کرده اند. به گفته زارعی، بازپرس خسارت باغ را ۵۱۹ میلیون تومان تعیین کرده و گفته خسارت لوله ها و استخر نیز اخذ می شود. با وجود این هنوز کسی در این رابطه دستگیر نشده و همچنان مخربان باغ کشاورز سنندجی شناسایی نشده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
نتیجه ورود سوخت ایران به لبنان چه بود؟ کشتی ایرانی و درهم شکسته شدن هیمنه آمریکا حامد وکیلی افسانه اراده مردم در دره پنجشیر راستی آزمایی خبر‌های رسیده از پنجشیر سخت است به نام طالبان به کام پاکستان؟ کدام هنرمندان افغان در این سال‌ها در ایران رشد کرده‌اند؟ خاک حاصلخیز ایران برای هنرمندان همسایه وزیر بهداشت: تا آخر بهمن، پایان کرونا در کشور اعلام می‌شود عدم جذب پرستار آسیب زیادی به نظام سلامت وارد کرده است فاجعه کمبود پرستار در پیک پنجم کرونا فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی: می‌توانیم در هر پهنه آبی که لازم باشد حضور داشته باشیم «ابتکار» طرح مجلس برای حذف یارانه‌های پنهان از طریق رفراندوم را بررسی کرد همه پرسی برای یک تجربه شکست خورده‌؟! رئیس قوه قضائیه در دیدار با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد لزوم تغییر برخی قوانین به نفع بانوان رئیسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت: رویکرد دستگاه‌ها از واردات‌محوری به صادرات‌محوری اصلاح شود سرانجام خورشید آزادی بر سراسر فلسطین می‌تابد ایمنی جمعی جامعه و واکسیناسیون کرونا سفیر ایران در بغداد دور چهارم مذاکرات ایران و عربستان برگزار خواهد شد کشاورز سنندجی از مسئولان درخواست یاری دارد فراموشی موضوع قتل عام درختان 11 ساله