طبس سومین مقصد سفر استانی رئیس جمهوری بود تاکید بر حضور میدانی مدیران

طبس در خراسان جنوبی، در سومین سفر استانی، میزبان رئیس جمهوری است. رئیسی در این سفر به بررسی منابع استان پرداخته و بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و کار میدانی تاکید کرده است.
به گزارش مهر، رئیس جمهوری در سومین سفر استانی خود در شهر طبس به بازدید میدانی از معادن پرداخت و با حضور در جمع‌های مختلف مردمی بر تلاش برای رفع مشکلات و توسعه استان‌ها با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند، تاکید کرد.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به شهرستان بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان جنوبی به برکت جمهوری اسلامی بسیار در کوی و برزن آن کار شده است.
وی بیان کرد: علی رغم همه تلاش‌ها در ۴۰ سال گذشته باز هم محرومیت‌هایی در این استان وجود دارد که باید برطرف شود.


وی با بیان اینکه یکی از مسائل استان جاده‌ها و پروژه‌های ریلی است، عنوان کرد: وزیر راه همراه ما هستند که این مسئله را دنبال می‌کنند.
رئیس جمهوری بیان کرد: اصلاح جاده‌های مواصلاتی و اجرای پروژه‌های ریلی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی برای این استان خواهد بود.
وی ادامه داد: اگر چه در خراسان جنوبی کاهش نزولات آسمانی را داریم اما خداوند به این استان ذخایر و معدنی را داده که می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند.
رئیسی بیان داشت: باید در جهت فعال کردن ظرفیت‌های معطل مانده معادن خراسان جنوبی کار شود.
وی افزود: سومین سفر استانی را به خراسان جنوبی انجام داده‌ام تا به مردم عزیز این استان سلام و عرض ادب داشته باشم.
رئیسی گفت: با توجه به بررسی‌هایی که از قبل انجام دادیم و نشست‌هایی که در استان داریم، اولویت‌های استان را دنبال شناسایی و دنبال خواهیم کرد.
رئیس جمهوری با بیان اینکه مرز برای این استان یک فرصت است، گفت: مرز تهدید نیست و بهره برداری اقتصادی از فرصت‌های مرزی است.
وی ادامه داد: در استان‌های دیگر هم گفتیم که بازارچه‌های مرزی فعال شدن آن می‌تواند به گسترش و توسعه صادرات بینجامد و وضعیت اقتصادی مرزنشینان را سامان دهد.
رئیسی با بیان اینکه فعال شدن بازارچه‌های مرزی به نحوی می‌تواند به امنیت مرزها هم کمک کند، تاکید کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی به صورت جدی باید دنبال شود.
رئیسی: کار میدانی باعث اعتماد مردم به نظام اداری کشور می‌شود
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در جمع مردم طبس در امامزاده حسین بن موسی الکاظم علیه السلام اظهار کرد: تلاش ما بر این است که با اقدام و عمل در راستای حل مشکلات مردم به افزایش اعتماد عمومی برسیم.
وی بیان‌ کرد: تعیین اولویت‌ها، کار میدانی، و اقدام و عمل باعث می‌شود که اعتماد مردم به نظام اداری کشور افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به ظرفیت معادن در خراسان جنوبی گفت: اگر موانع موجود رفع شود، شاهد رونق اشتغال در منطقه خواهیم بود.
رئیس جمهوری گفت: وضعیت کنونی کشور و شهرها با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، هر چند به برکت حرکت جهادگران اقداماتی انجام شده است ولی هنوز با مشکلاتی رو به رو هستیم.
رئیسی با بیان اینکه بخش فعال و غیر فعال حوزه معدنی شهرستان طبس می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، یادآور شد: ما با کمبود نزولات آسمانی رو به رو هستیم ولی همین مشکل را با برنامه‌ریزی می‌توان به یک فرصت تبدیل کرد.
رئیسی با بیان اینکه در این سفرها به دنبال این هستیم تا اولویت‌ها را مشخص و اقدام کنیم، بیان داشت: بنا داریم با فعل ماضی با مردم صحبت کنیم و بگوییم انجام شد.
رئیسی بیان کرد: من افتخار دارم که نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری را بر عهده دارم و با مسائل اینجا به خوبی آشنا هستم.
رئیس جمهوری: اقتصاد معدن در خراسان جنوبی فعال شود
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در حاشیه سفر به خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دور از تشریفات امروز برای بررسی مسائل، اولویت‌ها و مشکلات خراسان جنوبی به این استان سفر کرده‌ام.
وی بیان کرد: هدف از سفرهای استانی بررسی و حل مشکلات در گفت‌وگوی نزدیک با مردم و مدیران استانی است.
وی با بیان اینکه این استان نیروهای کارآمد جوان بسیار دارد، گفت: امیدواریم با استفاده از توان این نیروها و کمک‌های دولت بتوانیم گام‌هایی در جهت رفع محرومیت‌های این استان برداریم.
وی افزود: خراسان جنوبی ظرفیت‌های بسیاری از جمله در حوزه معادن دارد که باید به آن توجه شود.
رئیس جمهوری با تاکید بر توجه به اقتصاد معدن در این استان عنوان کرد: اگر معادن استان فعال شود، مشکل اشتغال و رونق تولید و مسائل اقتصادی این استان نیز حل خواهد شد.
بازدید هوایی رئیس جمهوری از معدن زغال سنگ طبس
آیت‌الله رئیسی در سومین سفر استانی خود، از معادن زغال سنگ پرورده طبس به صورت هوایی بازدید کرد.
رئیس جمهوری پس از بازدید هوایی، برای شنیدن مشکلات معادن و معدنکاران این شهرستان در جمع کارگران معدن پرورده طبس حاضر و با آنها به گفت‌و‌گو پرداخت.
رئیس جمهوری پس از بازدید هوایی، برای شنیدن مشکلات معادن و معدنکاران این شهرستان در جمع کارگران معدن پروده طبس حاضر و با آنها به گفت و گو پرداخت.
حوضه زغالدار طبس با وسعتی بالغ بر ۳۰ هزار کیلومتر مربع ذخیره اکتشافی بیش از ۲ میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی‌ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران به شمار می‌رود.
شرکت زغال سنگ پروده طبس حدود ۷۰ درصد تولید منطقه‌ای و حدود ۴۰ درصد تولید ملی زغال سنگ را به خود اختصاص داده و به تنهایی بخش عمده نیاز باتری‌های کک سازی کشور و شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان به عنوان قطب فولادسازی کشور، را تامین می‌کند.
ناحیه پروده با وسعت یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره زمین شناسی ۱.۱ میلیارد تن زغال سنگ کک شو، یکی از چهار ناحیه حوضه زغالی طبس و بزرگترین حوضه زغال سنگ کک شو ایران است.
ضرب الاجل رئیسی برای تامین حقوق کارگران معادن طبس
رئیس جمهوری در بازدید از معدن زغال سنگ طبس گفت: نظام پیمانکاری در راستای تامین حقوق کارگران معادن طبس ظرف ۲۰ روز متحول شود.
رئیس جمهوری ادامه‌داد: اگر معدن زغال سنگ پرورده طبس توسعه یابد نیاز کشور در این بخش برطرف می‌شود و نیازی به واردات نخواهیم داشت.
رئیس با اشاره به اینکه توسعه معدن زغال سنگ دو شرط اساسی تکمیل زیرساخت‌ها و پرداخت به موقع حقوق کارگران را نیاز دارد، افزود: هیچ حقی نباید از کارگران این معدن ضایع شود.
به گزارش مهر، رئیس جمهوری پس از سفری چندساعته شهرستان طبس را به مقصد مرکز خراسان جنوبی ترک کرد.
رئیسی در بدو ورود به بیرجند: فعال شدن بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی دنبال شود
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به شهرستان بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان جنوبی به برکت جمهوری اسلامی بسیار در کوی و برزن آن کار شده است.
وی بیان کرد: علی رغم همه تلاش‌ها در ۴۰ سال گذشته باز هم محرومیت‌هایی در این استان وجود دارد که باید برطرف شود.
وی با بیان اینکه یکی از مسائل استان جاده‌ها و پروژه‌های ریلی است، عنوان کرد: وزیر راه همراه ما هستند که این مسئله را دنبال می‌کنند.
رئیس جمهوری بیان کرد: اصلاح جاده‌های مواصلاتی و اجرای پروژه‌های ریلی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی برای این استان خواهد بود.