الهلال؛ غرق در آکواریوم آبی؟!

امید مافی‪-‬ باد که مهربان شود و ماه که تقدیر را به هلال گوش‌هایش آویزان کند، باز هم باید سراغ آیتی گم شده را بگیریم و چشم انتظار معجزه‌ای در شب شرجی آن سوی خلیج فارس باشیم.
برای آبی‌ها که توپچی‌های بسیاری را در فصل نقل و انتقالات از دست دادند و حالا دیگر نه باشوی کوچک را دارند و نه شیخ دیاباته و نه حتی فرشید اسماعیلی تیزچنگ، رودررو شدن با ستاره‌های الهلال در روزهای بدبیاری سخت‌ترین کار دنیاست. تیمی که در مرحله گروهی حریفان را آویزان و تمبرهای رقیبان را باطل کرد حالا در مرحله حذفی با دست خالی به مصاف پرافتخارترین تیم غرب آسیا خواهد رفت تا در بزنگاه یک اتفاق تاریخی چراغ‌ها را روشن نگه دارد و بازیگوشانه مرزهای تبلور را رد کند.
فرهاد مجیدی که خوب می‌داند بسیاری از منتقدانش منتظر نتیجه این نبرد هستند تا با سکاندار آبی‌ها تسویه حساب کنند امشب باید با تمام مصائب و مشکلات طرحی نو دراندازد و با میخکوب کردن غول‌هایی چون گومز، پریرا، ماره گا، سالم الدوساری و...نفس شب پرالتهاب را بند بیاورد و با دست خالی، الهلال را خلع سلاح کند تا گریه‌های سعودی‌ها شانه‌های سرنوشت را سنگین کند و فوتبال فارسی یکبار دیگر اعجاز خود را در گرگ و میش اتفاقات کوچک و بزرگ به نمایش بگذارد. امشب استقلال با مهره‌های جدیدی چون جعفر سلمانی، امین قاسمی نژاد، عارف آغاسی و زبیر نیک نفس به میدان خواهدرفت تا شاید بتواند با اتکا به ماهی‌های تازه صید شده خود خواب را به رنگ پریده عرب‌ها الصاق کند و با بلعیدن حریفی که اسکناس‌های آمریکایی را به پای ستاره‌های جدیدش ریخته فیلمی درام و عاشقانه را کلید بزند.
امشب فرهاد در کنار خود یک ایتالیایی بادانش و بافراست چون گابریل پین را دارد و امیدوار است در لحظات جهنمی با تردستی‌های گابی از پس نقشه‌های موسیو ژاردیم برآید و با چسباندن توپ به تور مردان کویر حجاز آتشپاره‌های خود را عاشق‌تر کند و پرچم‌های لاجوردی را در دوردست به رقص درآورد.


گرچه روی کاغذ الهلال از شانس بیشتری برای تسخیر این دوئل مضطرب برخوردار است اما آبی‌ها خوب می‌دانند که به مهمانی نیامده‌اند و باید در جنگی تمام عیار حریف را از مدار خارج کنند و با حماسه‌ای بی‌بدیل چرک‌ترین خاطره کهکشانی‌های الهلال را رقم بزنند.
تا شب چیزی نمانده. وقتی مهتاب سر از آسمان دوبی درآورد و گرما کمی فروکش کند یازده تفنگدار آبی به تانگوی سیاه سعودی‌ها در کارزار پایان خواهند داد تا صدای قهقهه‌هایشان دنیا را بردارد و هزار نخل بارور در موهایشان آشیانه بسازد.
کسی چه می‌داند. شاید خوشبختی در شب برزخی به ماه سنجاق شود و مردان ما با
له کردن الهلال رویاهای عرب‌ها را به حراج بگذارند.
تیک تاک، تیک تاک...این صدای عقربه‌های ساعتی است که تا انتهای شب آرام نخواهد گرفت و به گونه‌ای می‌چرخد که سرزمین شیخ‌نشین‌ها به ناامن‌ترین جا برای توپچی‌های جزیره العرب بدل شود.