فرجام پرونده قتل عجیب

آفتاب یزد- گروه شبکه: اردیبهشت ماه امسال، خبری تلخ و شوکه کننده در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت؛ خبری مبنی بر اینکه «بابک خرمدین کارگردان سینما توسط پدر و مادرش به قتل رسید». این خبر به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد و تا قبل از مشخص شدن ماجرا هرکس در مورد آن اظهار نظر و ماجرا را برای دیگران تفسیر می‌کرد. حتی بازار شایعات نیز در این باره داغ بود تا اینکه پدربابک خرمدین در اعترافات تکان‌دهنده
خود درباره انگیزه‌اش از قتل بابک گفت: «بابک در دانشگاه کرج استاد فیلم‌سازی و کارگردانی بود اما از زمانیکه کرونا آمد کلاس‌های دانشگاه به صورت آنلاین بود و بابک هفته‌ای ۳روز به بهانه اینکه به شاگردانش درس خصوصی بدهد آن‌ها را به خانه می‌آورد و جالب این بود که بابک فقط دانشجویان دختر را به خانه می‌آورد و نمی‌دانستیم که همه آن‌ها دانشجوهایش بودند یا نه! پسرم با دخترها به داخل اتاق می‌رفت و از مادرش می‌خواست برای خودش و میهمانش غذا درست کند و مادرش از آن‌ها پذیرایی می‌کرد و این در حالی بود که می‌دانستیم پسرم با دختران در خانه رابطه جنسی برقرار می‌کند.» این مرد ۸۱ساله گفت: «از رفتارهای پسرم خسته شده بودم و او بعضی اوقات ما را کتک می‌زد و می‌خواست کارهایش را انجام دهیم و باور کنید از وجود پسرم یک روز آرام نداشتم و جانمان به لبمان رسیده بود. حتی از پسرم خواستم برای خودش خانه‌ای تهیه کند و حاضر شدم خودروام را بفروشم و حتی سهم ارث او را بدهم که برای خودش خانه بگیرد و با ما زندگی نکند اما بابک می‌گفت جنازه من از این خانه بیرون می‌رود و هیچ‌وقت نپذیرفت از خانه خارج شود. به‌خاطر اختلافاتی که داشتیم او را با خوراندن مواد بیهوشی، بیهوش کردم سپس با ضربات چاقو به قتل رساندم و برای خارج کردن جسدش آن را تکه تکه کرده و در نزدیک‌ترین سطل آشغال خیابانی انداختم.»
> اعتراف به قتل دختر و داماد
این ماجرا زمانی بهت‌آور شد که پدر بابک در جریان بازجویی‌ها به دو قتل دیگر نیز اعتراف کرد. به گزارش ایسنا، در این راستا قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران گفته بود: «پدر و مادر خرمدین اعتراف کردند که داماد خانواده خرمدین در سال ۱۳۹۰ و دختر خانواده در سال ۱۳۹۷ را به همان روش یعنی تکه تکه کردن جسد و انتقال به سطل زباله به قتل رساندند.» قسمت تلخ و قابل تامل ماجرا هم اینجاست که پدر بابک از تمام قتل‌هایی که کرده پشیمان نیست چرا که او می‌گوید: «از هیچ کدام از قتل‌هایی که کردم، عذاب وجدان ندارم. کابوسی به سراغم نمی‌آمد. چون احساس گناه نمی‌کردم. کسانی را که کُشتم فساد اخلاقی بالایی داشتند.» گفتنی است در همه این قتل‌ها همسر اکبر خرمدین همدستش بود، اما نقشی در ارتکاب


قتل‌ها نداشت.
> دروغ عجیب دوست و مادر آرزو
اما آنچه به جنجال‌ها درباره این پرونده افزود، دو ادعای دروغین درباره تجاوز اکبر خرمدین به دخترش آرزو بود. نخستین ادعا را یکی از دوستان آرزو (دختر اکبر خرمدین) مطرح کرد. او مدعی شد که اکبر از کودکی به دخترش آرزو تجاوز می‌کرده و احتمالا انگیزه‌اش از کشتن دختر، پسر و دامادش، فاش‌شدن این راز بوده است. اما تحقیقات بازپرس پرونده و تیم جنایی نشان داد که این ادعا دروغ است و از طرفی دوست آرزو هرگز حاضر نشد با مراجعه به دادسرا این ادعا را طرح کند. خواهر آرزو و حتی خانواده داماد آن‌ها (فرامرز) نیز این ادعا را تکذیب کردند و گفتند که بی‌شک اگر این ماجرا صحت داشت، آن‌ها متوجه می‌شدند و حتما آرزو درباره این اتفاق با آن‌ها حرف می‌زد. دومین ادعای تجاوز را همسر اکبر خرمدین مطرح کرد. او که پس‌از دستگیری در زندان زنان به‌سر می‌برد،
مدتی قبل و در یک فایل صوتی مدعی شد که شوهرش به دخترشان آرزو تجاوز می‌کرده و رفتار بدی با اعضای خانواده داشته و حتی او را در خانه شکنجه و زندانی می‌کرده است. این زن، اما وقتی برای توضیح درباره این فایل صوتی تحت تحقیق قرار گرفت، همه ادعاهایش در فایل صوتی را تکذیب کرد و گفت که یکی از زندانیان او را فریب داده و به وی گفته که اگر چنین ادعایی را مطرح کند می‌تواند خودش را در دادگاه تبرئه کرده و از مجازات فرار کند.
> اکبر خرمدین قصاص نمی‌شود
به هر حال این فرزند کشی، بسیار جامعه را تحت تاثیر قرار داد و همگان منتظر بودند تا ببینند که سرانجام این قاتل چه خواهد شد و قانون برای آن چه مجازاتی را درنظر خواهد گرفت. اما در شرایطی که رسیدگی به پرونده در دادسرای جنایی ادامه داشت و هنوز کیفرخواست صادر نشده بود، مدتی پیش خانواده فرامرز (داماد خرمدین‌ها) به دادسرای جنایی تهران رفتند و از قصاص اکبر خرمدین گذشتند. به گزارش همشهری آنلاین، خواهر فرامرز (داماد خانواده خرمدین) در این باره گفته است: «ما از قصاص دایی‌ام گذشتیم اما درخواست کردیم که به حبس محکوم شود و هرگز روی آزادی را نبیند.»
> واکنش کاربران
حال این بار موضوع‌عدم قصاص پدر بابک خرمدین مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آن‌ها را در پی داشته است.
یکی از کاربران دراین باره نوشته است: «حبس ابد منصفانه است. بدون آزادی مشروط. شاید فرصتی باشد برای فکر کردن به جنایتی که مرتکب شده‌اند».
کاربر دیگری گفته است: «واقعا پرونده عجیبیه. تنها دلیل باقی مانده، دیوانه بودن اکبر خرمدین هست که اون هم ثابت نشد. تازه اگر هم ثابت بشه تکلیف همدستی مادر بابک چی میشه؟ حالا فرض کن اون هم ثابت بشه، چطور یک زن و شوهر با هم هر دو دست به همچین جنایت‌هایی در حق فرزند خودشون می‌زنند؟»
دیگری نوشت: «باید در قوانین بازنگری جدی بشه».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «حبس ابد برای قتل نداریم. فکر می‌کنم ۱۰سال زندان ببرند براش. قوانین قدیم برای دنیای امروز!»
کاربران دیگر نوشته اند: «خوب وقتی اولیای دم قصاص نمیخوان، قاضی چیکار کنه؟ این که خودش هم پیر هست حتی اگه قرار بود اعدام بشه تا روال طی میشد خودش میمرد و به اعدام نمی‌رسید»، «این شخص روانی در طول چند سال زندان بودن هم باید تحت نظر باشد»، «قوانین ما واقعا مناسب نیست همین است که جرم وجنایات زیادشده!؟»