سخنگوی وزارت خارجه: برای واردات واکسن‌های فایزر و مدرنا هیچ محدودیتی نداریم

ما برای تامین نیازهای مردم هیچ خط قرمزی نداریم. موارد به وزارت بهداشت ارسال و از سوی این وزارتخانه هم تایید شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سفر وزیر امور خارجه به هند و دیدار با وزیر امور خارجه عربستان گفت: سفری در دستور کار بود که به دلیل چندین موضوع مرتبط به هم مانند اجلاس شانگهای به تعویق افتاد و همچنین چندین جلسه مهم و فوری در این هفته برنامه‌ریزی شد که امکان انجام سفر نبود و این سفر زمان‌بندی جدید خواهد داشت.
به گزارش ایلنا، سعید خطیب‌زاده در نشست خبری صبح امروز خود ضمن تبریک روز ملی سینما به همه سینماگران و هنرمندان ایران‌زمین و آنهایی که دل در گرو هنر دارند، گفت: ایران یکی از پرچم‌داران سینمای جهان بوده است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی پس از مرور گاه‌شمار وزارت امور خارجه در هفته گذشته، در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش سهمیه ویزای اربعین در سفر نخست وزیر عراق به تهران گفت: سفر آقای الکاظمی به تهران در چارچوب روابط بسیار خوب ایران و عراق صورت گرفت که هیئت بلندپایه‌ای را به همراه داشتند و تمرکز روی موضوعات و پروژه‌های تجاری مانند راه‌آهن بصره- شلمچه و مسائل انرژی بود و درخصوص دو موضوع خاص تسهیل صدور روادید و مسئله اربعین تبادل‌نظر شد و توافق اولیه ۳۰ هزار ویزا بود. پیش از این سفر بر عدد ۶۰ هزار توافق شد و در این سفر توافق شد بر روی عدد ۶۰ هزار هم گفت‌وگو شود تا هر میزان که امکان دارد افزایش ورود محقق شود. درخصوص لغو روادید هم خبری منتشر شد که ما لغو روادید را برای اتباع عراقی تصویب کردیم که منوط به اقدام متقابل است که در این سفر در خصوص سفر هوایی محقق شد.


وی همچنین در خصوص سفر وزیر امور خارجه به هند و دیدار با وزیر امور خارجه عربستان گفت: سفری در دستور کار بود که به دلیل چندین موضوع مرتبط بهم مانند اجلاس شانگهای به تعویق افتاد و همچنین چندین جلسه مهم و فوری در این هفته برنامه‌ریزی شد که امکان انجام سفر نبود و این سفر زمان‌بندی جدید خواهد داشت.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص تاریخ سفر رئیس سازمان انرژی اتمی به وین و اینکه آیا وی عضوی از تیم مذاکره کننده خواهد بود و همچنین در خصوص تغییرات در وزارت امور خارجه با تاکید بر معاونت سیاسی با توجه به آغاز مذاکرات هسته‌ای در آینده نزدیک گفت: در خصوص سفر آقای اسلامی تاریخ قطعی ندارم اما سازمان همواره عضوی از تیم مذاکره‌کننده بوده و از روز نخست در سطوحی که خود سازمان صلاح دانسته افرادی از این نهاد در تیم مذاکره‌کننده حضور داشته‌اند و کارگروه تعهدات هسته‌ای در وین به مسئولیت سازمان انرژی اتمی کارها را پیش برده است.
وی ادامه داد: در خصوص تغییرات در وزارت امور خارجه، موضوع گردش مدیران و گردش نخبگی موضوع شناخته شده‌ای است. وزارت خارجه نهاد حاکمیتی است و دستگاه دیپلماسی، سیاسی و جناحی نیست؛ لذا دیپلمات‌های جمهوری اسلامی در چارچوب اصول حاکمیتی حرکت می‌کنند و هر زمان لازم باشد این گردش مدیریتی صورت می‌گیرد و در روزهای آتی اعلام خواهد شد
خطیب‌زاده خصوص اخبار مرتبط با توافق برای واردات واکسن‌های فایزر و مدرنا نیز گفت: ما در خصوص واردات واکسن هیچ خط قرمزی نداشته و نداریم و مرجع صلاحیت‌دار تایید واکسن‌ها وزارت بهداشت بوده و وزارت خارجه از روز اول همه امکانات خود را با هر منبعی در اختیار وزارت بهداشت قرار داده و در مواردی وزارت بهداشت صلاح نداشته و برخی تایید نشد اما طی یک الی دو ماه اخیر همه درخواست‌ها در حال تایید شدن است و در مسیرهای مختلف تسریع شده و از مسیر کواکس و همکاری‌های دوجانبه مانند چین توافقات چند ده میلیون دوز مذاکره شده است.
وی گفت: درخصوص واکسن‌های فایزر و مدرنا هیچ محدودیتی نداریم و موارد به وزارت بهداشت ارسال و از سوی این وزارتخانه هم تایید شده است. ما برای تامین نیازهای مردم هیچ خط قرمزی نداریم. یک دولتی در جهان وجود دارد که می‌خواهد خود را به عنوان پلیس دنیا معرفی کند و خودش قانون‌نویس، مجری و قاضی و زندان‌بان است و ما هیچ گاه این مساله را رسمیت نشناختیم. کار ساده نبوده اما به رغم همه تحریم‌ها وظیفه اصلی حاکمیت است که نیازهای مردم را تامین کند.
سایر اخبار این روزنامه
آیا برخورد سلبی با گروه نوازندگان «سل‌لا» ضروری بود؟ برخورد فالش با جوانان نوازنده جلال خوش‌چهره نشست وین زیر سایه توافق موقت محسنی اژه‌ای زمین‌های دولتی منشا فساد عنوان کرد گلوگاه‌های فساد زیر ذره بین دستگاه قضا نمایندگانی که منصب را به خانه ملت ترجیح دادند حکایت این چهار صندلی مو، لامبدا و دلتا سوغات تورهای کنسرت ترکیه می‌شود شب تولد کرونا روی صحنه کنسرت سمت های جدیدی که نامزدهای ریاست جمهوری گرفتند عاقبت به خیری رقبای انتخاباتی خاویر سولانا مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا بررسی کرد درس های اساسی از 20 سال ناکامی در افغانستان «ابتکار » حواشی موضوع آزادسازی واردات خودرو را بررسی کرد ضدو نقیض‌های واردات خودرو قالیباف در دیدار با جمعی از اعضای هیئت مدیره خانه سینما: فرهنگ و هنر زمینه ساز تحول و معجزه آفرینی در جامعه است سخنگوی وزارت خارجه: برای واردات واکسن‌های فایزر و مدرنا هیچ محدودیتی نداریم استاد دانشگاه دارایی مسکو: همکاری ایران و روسیه می‌تواند در تثبیت اوضاع افغانستان موثر باشد به دستور الکاظمی صورت گرفت بازداشت افسران عراقی به اتهام دخالت در انتخابات ذبیح‌الله مجاهد: مدت‌هاست ساکن کابل هستم، درست بیخ گوش آمریکایی‌ها! واکسیناسیون دانش آموزان و بازگشایی ایمن مدارس