تسهیلات کم‌بهره طرح «کارا» بانک صادرات ایران برای بنگاه‌های کوچک و متوسط


بانک صادرات ایران طرح تسهیلاتی مرابحه «کارا» با هدف تامین تا سقف ٢٠ میلیارد ریال برای سرمایه در گردش و سرمایه ثابت واحدهای کوچک و متوسط با نرخ سود ترجیحی ٧ درصدی را ارائه کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، بنگاه‌های کوچک و متوسط فعال برای تأمین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت خود می‌توانند تا سقف ٢٠ میلیارد ریال از تسهیلات بانک صادرات ایران در قالب طرح «کارا» استفاده کنند. نرخ سود تسهیلات در قالب طرح «کارا» ٧ درصد و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات برای بنگاه‌های مذکور ٢٤ ماهه است و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی با کمتر از ١٠٠ نیروی کار که در زمره واحدهای تولیدی و خدماتی کوچک و متوسط قرار می‌گیرند، شرایط بهره‌مندی از تسهیلات این خدمت جدید بانک صادرات ایران را دارند.
بانک صادرات ایران اعلام کرد: داشتن مجوز فعالیت، دارا بودن حساب جاری بدون دسته‌ چک نزد بانک صادرات ایران، فعال بودن واحد تولیدی، عدم شمولیت ماده ١٤١ قانون تجارت و احراز اهلیت توان بازپرداخت متقاضی با توجه به درآمد حاصل از فعالیت، از جمله شرایط دریافت این تسهیلات عنوان شده و صاحبان بنگاه‌های مذکور می‌توانند از این خدمت نوین بانک استفاده کنند.
بیش از ٧٠ درصد اشتغال کشور توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط ایجاد شده و بانک صادرات ایران برای حمایت از استمرار تولید و افزایش سطح اشتغال در این بنگاه‌ها، خدمت جدید«کارا» را به منظور تامین سرمایه در گردش برای حل مشکلات جاری و تامین سرمایه ثابت برای عملیاتی کردن پروژه‌های توسعه خطوط تولید و توسعه محصول این بنگاه‌ها ارائه کرده است.