دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه به فرصت‌های بعدی موکول شد گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیسی درباره برجام

آیت الله سید ابراهیم رئیسی و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری ایران و روسیه در تماسی تلفنی درباره برجام و مقابله با ویروس کرونا گفت‌وگو کردند.
به گزارش ایرنا از مسکو به نقل از سخنگوی کرملین در این تماس تلفنی پوتین و رئیسی به ادامه گفت‌‌وگوها تاکید کردند.
کرملین گزارش داد با توجه به مشارکت رئیس جمهور ایران به عنوان ناظر در اجلاس سازمان همکاری شانگهای که در ۱۷ سپتامبر در دوشنبه برگزار می شود، موضوعاتی در چارچوب این سازمان مورد بحث قرار گرفت. در این گفت‌وگو آنها تمایل متقابل خود را برای تقویت روابط ایران و روسیه در زمینه های مختلف مورد تاکید قرار دادند. به طور خاص، توسعه روابط تجاری و اقتصادی و همکاری مستحکم در مبارزه با شیوع ویروس کرونا مورد توجه قرار گرفت. موضوعات متعددی در دستور کار بین‌المللی از‌جمله وضعیت پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته‌ای ایران مورد بحث قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در تماس تلفنی ولادیمیر پوتین، گفت: توسعه و تعمیق همکاری‌های دو کشور را در همه ابعاد دنبال می‌کنیم.


آیت‌الله رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت تداوم همکاری‌های دو کشور در زمینه مقابله با کرونا از جمله در زمینه تولید واکسن مشترک، اظهار کرد: این همکاری‌ها باید تا ریشه کن شدن کامل این بیماری عالمگیر با قوت ادامه یابد.
به گزارش ایرنا سخنگوی کرملین پیشتر گفته بود دیدارهای دو جانبه ای که پوتین از جمله با رئیس جمهوری ایران قرار بود در تاجیکستان انجام دهد، به فرصت های بعدی موکول شد.
دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد: ولادیمیر پوتین بخاطر شناسایی موارد بیماری کووید-۱۹ در بین اطرافیانش باید اصول قرنطینه کرونایی رعایت کند.
سخنگوی کرملین اظهار داشت: بر همین اساس دیدارهای دو جانبه ای که پوتین قرار بود در تاجیکستان انجام دهد، از جمله با رئیس جمهوری ایران، به فرصت های بعدی موکول شد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس قوه قضائیه در نشستی با هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و جمعی از فعالان اقتصادی: با اقتصاد دولتی نمی‌توان به جایی رسید علیرضا صدقی سیاست‌ورزی و «توهم» اخلاقی بچه‌های کوچک چه نیازی به صفحه شخصی در شبکه‌های اجتماعی دارند؟ نگرانی برای کودکان فالوئردار آیا وزارت ارشاد می‌تواند دوباره بر شبکه نمایش خانگی نظارت کند؟ گره کور شبکه نمایش خانگی دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه به فرصت‌های بعدی موکول شد گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیسی درباره برجام سفارتخانه‌ها در تهران و ریاض بازگشایی می‌شوند؟ ایران و عربستان در مسیر تنش‌زدایی «ابتکار» تبعات ممنوعیت واردات کالاهای مختلف را بررسی کرد انحصار یا کمک به تولید داخلی؟ رئیسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت: وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی برای حل مشکلات معیشت روزانه مردم تدبیر کنند محمد باقر قالیباف: هیچ اطلاعات جدیدی به آژانس اتمی داده نشده است آمادگی لبنانی‌ها برای برگزاری جشن استقبال از سوخت ارسالی ایران ناپدید شدن دو رهبر ارشد طالبان از انظار عمومی و بازار گرم شایعات درباره آنها تحولات افغانستان؛ افزایش بی‌اعتمادی به آمریکا و پیدایش اتحادها گزارش نیویورک تایمز از فشار ایران به دولت بایدن برای احیای سریع برجام معاون امنیتی وزیر کشور: منع تردد شبانه لغو نشده است