باید از توقیف مواد اولیه و ابزار تولید کارگاه‌ها و کارخانه‌ها پرهیز شود

 
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در بیستمین همایش سراسری دادستان‌های عمومی، انقلاب، نظامی و ویژه روحانیت، حمایت از تولید و فعالان اقتصادی و مبارزه با فساد و مفسدین و رانتخواران و انحصارگران و برخورد با تبعیض‌ها و حذف بستر‌ها و گلوگا‌ه‌های فسادزا را در جهت تغییر وضع موجود به نفع مردم و گره‌گشایی از کار آن‌ها مورد تأکید قرار داد و افزود: قوه قضائیه علاوه بر برخورد جدی با مفسدین و کسانی که در این شرایط حساس کالا‌های مورد نیاز مردم را احتکار کرده و با قیمت گزاف عرضه می‌کنند و موجب اثرگذاری فشار‌های دشمن می‌شوند و همچنین جلوگیری از قاچاق، دولت را در رفع موانع تولید، شناسایی و معرفی آسیب‌ها در جهت اصلاح قوانین و حذف بستر‌های فسادزا یاری می‌دهد.
محسنی اژه‌ای با بیان اینکه دولت باید نظارت‌های درونی را در راستای مقابله با فساد در سیستم اجرایی تقویت کند و افزود: حراست‌ها و بازرسی دستگاه‌ها باید بیش از پیش فعال شوند و به گونه‌ای حسابرسی کنند و سامانه‌ها را فعال نمایند تا با ایجاد شفافیت امکان فساد و تکرار برخی مسائل گذشته وجود نداشته باشد.
وی خاطر نشان کرد که دستگاه قضایی نیز با ایجاد تحول در مسیر تعالی و با نیرو‌های کارآمد و دارای روحیه جهادی و انقلابی و پاک و متدین در برخورد با مصادیق فساد در کنار دولت خواهد ایستاد.


رئیس دستگاه قضا در ادامه به ارائه دستوراتی خطاب به دادیاران و بازپرس‌ها و قضات پرداخت و از آن‌ها خواست که در گام اول در مواجهه با مراجعان خود قرار متناسب صادر کنند و تا آنجا که مقدور است و لازم نیست از صدور قرار بازداشت موقت پرهیز کنند.
اژه ای توصیه‌ای هم برای حمایت از تولید داشت و گفت: باید از هر اقدامی از جمله توقیف مواد اولیه و ابزار تولید که موجب تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها می‌شود، پرهیز و تلاش کرد از راه‌های قانونی دیگر استفاده شود.
وی افزود: در توقیف اموال و پلمب اماکن نیز اگر اموال توقیفی منقول است، باید در محل و شرایط مناسبی نگهداری شود که خسارتی به آن وارد نشود.
رئیس قوه قضائیه با بیان این‌که این اموال باید پس از توقیف بلافاصله تعیین تکلیف شود، متذکرشد: در حال حاضر برخی اموال توقیفی در مواردی به شکل نادرستی در انبار‌های سازمان اموال تملیکی نگهداری می‌شوند که به نفع کشور، تولید، اقتصاد و مردم نیست.