پیروزی تیم ملی فوتسال ایران مقابل آمریکا

  تیم ملی فوتسال ایران دومین دیدار خود در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی را با پیروزی برابر آمریکا پشت سر گذاشت تا صعودش به مرحله
یک هشتم نهایی این مسابقات را تا حد زیادی قطعی کند.
تیم ملی فوتسال ایران در دومین بازی خود در گروه ششم مسابقات
جام جهانی ۲۰۲۱ دیشب به مصاف تیم آمریکا رفت که این مسابقه در نهایت با نتیجه


۴ بر ۲ به سود ایران‏ به پایان رسید.
در این بازی که از ساعت ۱۹:۳۰ در شهر ویلنیوس لیتوانی برگزار شد، فرهاد توکلی، مهدی جاوید، احمد اسماعیل‌پور و سعید احمدعباسی برای ایران گلزنی کردند. هر دو گل آمریکا هم توسط «گونزالس» به ثمر رسید. به این ترتیب ایران با کسب دومین برد خود در این مسابقات بعد از صربستان، در جدول گروهش ۶ امتیازی شد. در این دیدار در شرایطی که بازیکنان ایران و آمریکا در حال محک زدن همدیگر بودند، علیرضا صمیمی دروازه‌بان تیم ملی فوتسال ایران در دقیقه ۲ از زمین مسابقه اخراج شد تا تیم کشورمان با شوک مواجه شود. صمیمی توپ را خارج از محوطه جریمه با دست مهار کرد و بعد از بازبینی صحنه در کمک داور ویدئویی، دروازه‌بان ایران با کارت قرمز جریمه و اخراج شد. سیدمحمد ناظم‌الشریعه سرمربی ایران بعد از اخراج صمیمی، باقر محمدی را به درون دروازه فرستاد. در نیمه نخست که با برتری سه بر یک ایران به پایان رسید ایران موقعیت‌های دیگری هم برای گلزنی داشت اما درخشش دروازه‌بان آمریکا مانع گلزنی بیشتر شد تا نیمه نخست با همان نتیجه ۳ بر یک تمام شود.
در نیمه دوم بازی شاگردان ناظم‌الشریعه چنگی به دل نزدند و تلاش دو تیم به تساوی یک بر یک انجامید تا بازی با نتیجه ۴ بر ۲ به سود ایران تمام شود.
در بازی با آمریکا، محمد شجری و مسلم اولادقباد دو بازیکن ایران کارت زرد گرفتند. صمیمی هم که کارت قرمز مستقیم گرفته بود، به دلیل محرومیت نمی‌تواند ایران را در مسابقه بعد مقابل آرژانتین همراهی کند. بازی ایران و آرژانتین ساعت ۲۱:۳۰ دوشنبه برگزار خواهد شد.