افشاگري عليه خودسرها

اين روزهايي كه آمريكا، صهيونيست‌ها و سعودي‌ها دست‌دردست يكديگر براي فشار آوردن بر نظام و دلسرد كردن مردم تلاش مي‌كنند، برخي نيز درداخل خواسته و ناخواسته درمسير دشمنان ايران قدم برمي‌دارند. آن‌ها اقداماتي را انجام مي‌دهند و اظهاراتي را بيان مي‌كنند كه سبب مي‌شود تا بدخواهان ايران، اين رويكرد آن‌ها را عليه ملت به‌كار بگيرند. اين جماعت در سال‌هاي گذشته نيز برخي اقداماتي را در دستور كار قرار داده اند كه ضربات فراواني را به كشور وارد كرده‌است. اين نوع عملكرد، گاهي بدون برنامه و توسط خودسرهايي صورت گرفت كه توهم داشتند و گمان مي‌كردند، هيچ‌كس بيشتر از آن‌ها نمي‌فهمد. اين جريان، خود را فراقانوني مي‌دانند و سعي مي‌كنند با همين روش، به خواسته‌هاي خود دست پيدا كنند. آن‌ها، از ترورها، كشتارها، تسخيرها وحمله‌ها بهره مي‌بردند تا قدرت خود را به رخ بكشانند و در هر زماني براي انجام اين نوع فعاليت‌ها، توجيهي داشتند.
برداشت ناقص از بيانات رهبري
در همين راستا، بعد از آنكه رهبرمعظم انقلاب براي بهبود امور كشور، در عبارتي جديد «آتش به اختيار» را بيان كردند، برخي با برداشت اشتباه و تفسيرشخصي، اظهاراتي را به زبان آوردند كه بوي خودسري مي‌داد. آن‌هايي كه زماني در خيابان‌ها با خوداجتهادي فتوا صادر مي‌كردند وحكم تير مي‌دادند، امروز نيز امكان دارد براي كشور و امنيت ملي مشكل ايجاد كنند. از همان مشكلاتي كه در زمان تسخير سفارت انگليس و همچنين حمله به سفارتخانه سعودي صورت و مورد انتقاد بسياري از بزرگان نظام نيز قرارگرفت.
ماهي گرفتن از آب گل آلود


گفتني است اين روزها از آنجايي كه اختلاف‌نظرهاي فراواني ميان برخي جريان‌هاي سياسي ايجاد شده‌است، هركدام براي آنكه رقيب را زير سوال ببرد، اظهارات عجيبي را در رابطه با بي‌درايتي‌هاي آن‌ها به زبان مي‌آورد. در همين راستا، كانال تلگرامي دولت بهار، متعلق به دولت نزديكان نهم‌ودهم، قسمتي از گفت‌وگوي محمود احمدي‌نژاد با يكي از رسانه‌هاي خارجي را منتشر كرد كه در گذشته انجام گرفته بود.
افشاگري ديرهنگام
احمدي‌نژاد در بخشي از گفت‌وگو مي‌گويد تحريم‌ها دو قسمت است. دسته اول كه مرتبط با سازمان‌ملل است، چندان ارزش نداشت ولي دسته دوم كه از اوايل سال 90 شروع شد، تحريم‌هايي است كه آمريكا و اروپا خارج از چارچوب سازمان ملل وشوراي امنيت به صورت غيرقانوني اعمال كردند. ستون فقرات اين تحريم‌ها دو بخش است كه منتهي به بانك مركزي و فروش نفت مي‌شود. در اين دو تحريم، ما هم نمي‌توانستيم پول جابه‌جا كنيم و هم نمي‌توانستيم نفت‌مان را بفروشيم.
گل به خودي خودسرها
اما موضوعي كه بايد به آن‌اشاره كنم اين است كه در آن زمان، پيشنهاد تحريم بانك مركزي را آمريكا داد و انگليس نيز در اتحاديه اروپا پشت اين اقدام آمريكايي‌ها ايستاد. بعد از آن ما به اتحاديه اروپا پيام داديم كه با انگليس روابط اقتصادي چنداني نداريم و انگليس قصد دارد شما را به ميان درگيري بياورد. در آن بازه طرح تحريم به اتحاديه اروپا رفت و راي نياورد.
خيانت به ملت
اما اين روند تنها تا تسخير سفارت انگليس ادامه داشت و بعد از آنكه سفارت اين كشور توسط برخي تسخير شد(كه كار غلطي بود) تحريم‌ها را انگليس به اتحاديه اروپا برد و بلافاصله تصويب شد. در آن زمان ما به همه اعم از مجلس و خبرگان توضيح داديم كه اين تحريم‌ها زورگويي است و بايد كشور بسيج شود و جلوي اين جريان را بگيرد، ولي هيچ كس گوش نكرد و برخي مدعي شدند كه ما قصد داريم جام زهر به رهبري بدهيم.(منظور احمدي‌نژاد،حسین ا... کرم از فعالان انصارحزب‌ا... و از بانيان امضاي طومار روزجمعه عليه حضور بانوان در ورزشگاه كه با استناد به آتش به اختيار اين اقدام را در دستور كار قراردادند).
برداشت به اختيار خطرناك است!
بي شك بازنشر اين ويديو در اين بازه زماني كه تحريم‌هاي جديد عليه ايران در سناي آمريكا تصويب شده‌ است، بدون برنامه نبوده واطرافيان احمدي‌نژاد با توجه به برايند اتفاقات اين روزهاي ايران، اقدام به انتشار اين بخش از گفت‌وگوي او كرده‌اند. آن ها سعي دارند تا اين اتفاق را برگرفته از فعاليت‌هاي خودسرانه در طول دولت‌هاي مختلف نمايش داده و به نوعي نشان‌دهند كه در تحريم‌هاي به اصطلاح فلج كننده عليه ايران، بي‌تقصير بوده‌اند و احتمال دارد در آينده‌اي نزديك نيز اين اتفاقات و خودسري‌ها با استفاده از برخي بهانه‌ها دوباره صورت بگيرد. گذشته از اينكه اين سخنان مربوط به احمدي‌نژاد است يا فرد ديگر، بايد توجه كنيم كه اين نوع رفتارها در آينده‌ خسارت‌هاي جبران ناپذيرفراواني به كشور وارد مي‌كند و نبايد اجازه داد تا برخي از بيانات و رهنمودهاي مقامات ارشد كشور هرگونه كه مي‌خواهند و به اختيار خود برداشت و تفسير كنند.