توهین به مقدسات آزاد؛ تشبیه ماکرون به هیتلر ممنوع!

مردی که عکس «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه را در شمایل آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی بر بیلبوردی در شهر تولون نصب کرده بود در فرانسه محاکمه می‌شود. این در حالی است که ماکرون اهانت به مقدسات میلیاردها مسلمان را در چارچوب آزادی بیان، مجاز می‌شمرد.
فرانسه کشور تناقض‌هاست. در این کشور کفرگویی و توهین به مقدستان ادیان و کشیدن کاریکاتورحضرت محمد(ص) پیامبر میلیاردها مسلمان و حتی حضرت عیسی‌(ع) نه تنها آزاد است بلکه از سوی دولت حمایت هم می‌شود اما در همین کشور اگر کسی کاریکاتور « امانوئل ماکرون» را منتشر کند باید منتظر محاکمه و زندان باشد.
«یورونیوز» در گزارشی نوشته «دادستانی محلی پس از شکایت امانوئل «ماکرون»، «میکل آنژ فلوری» را به توهین در فضای عمومی متهم و برای وی ۱۰ هزار یورو جزای نقدی درخواست کرده است. فلوری، در دادگاه «تولون» با رد کیفرخواست و اتهام وارده گفته: «من تنها از حق شوخی کردن استفاده کرده‌ام».
تصاویر «فکاهی»رئیس‌جمهوری فرانسه در جریان اعتراض‌ها به اجباری شدن «گذرنامه سلامت» در این کشور در بیلبوردی «تولون» نصب شد. منتقدان پرشمار« امانوئل ماکرون»، او را به دیکتاتوری و نگاه از بالا به پایین به شهروندان متهم می‌کنند. متهم این پرونده روز


۹سپتامبر(18 شهریور) بار دیگر با نصب یک کاریکاتور دیگر روی همین بیلبورد، این بار رئیس‌جمهوری فرانسه را به «راکی» تشبیه کرد و از تاریخ محاکمه خود خبر داد.
«میکل‌آنژ فلوری» صاحب حدود ۴۰۰ تابلوی تبلیغاتی است که یکی از آنها رئیس‌جمهوری را وادار به شکایت از وی کرده است. این شهروند فرانسوی که در جنوب شهرستان «وار» زندگی می‌کند درباره این شکایت گفته بود «بدین ترتیب حالا می‌دانیم که در دوره ماکرون می‌شود پیامبر را به سخره گرفت و آنرا به پای هجو نوشت اما اینکه یک رئیس‌جمهوری را مانند دیکتاتور جلوه دهید کفر است».
پوستری که روی بیلبورد متعلق به میکل‌آنژ فلوری نقش بست و در جریان تظاهرات هفته‌های اخیر علیه واکسیناسیون اجباری و وضع محدودیت‌های تازه برای استفاده افراد غیرواکسینه از خدمات تفریحی، رفاعی و فرهنگی در تولون به نمایش درآمد امانوئل ماکرون را با یونیفورم نظامی رهبر نازی آلمان به همراه سبیلی کوچک به نمایش گذاشته است.