اشتباه محاسباتی‌ام را در مرحله بعد جبران می‌کنم

محمدمحمدی سدهی/ تیم ملی فوتسال ایران پس از پیروزی 3-2 مقابل صربستان، دومین دیدارش را در جام جهانی2021 جمعه شب برگزار کرد. در حالی که تنها یک دقیقه و 26 ثانیه از شروع این دیدار گذشته بود علیرضا صمیمی، دروازه‌بان و ستاره تیم ملی فوتسال ایران به‌خاطر مهار توپ با دست بیرون از محوطه جریمه و پس از بازبینی ویدیویی داوران، کارت قرمز مستقیم دریافت کرد تا در بازی با امریکا، شوکی جدی به ایران وارد شود. با این حال این دیدار با برتری 4-2 ایران به پایان رسید و تیم ملی صعودش را به مرحله بعدی مسابقات قطعی کرد. حالا ملی پوشان فوتسال باید برای صدرنشینی در گروه به مصاف تیم ملی آرژانتین بروند.
علیرضا صمیمی، دروازه‌بان باتجربه ایران در خصوص اخراجش در بازی با امریکا به خبرنگار «ایران» گفت: «در آن صحنه اشتباه محاسباتی داشتم و فکرش را نمی‌کردم که توپ را در خارج از محوطه جریمه مهار کنم. حدود 10 سانتیمتر بیرون محوطه توپ را گرفتم و این موضوع برای هر گلری پیش می‌آید. ان‌شاءالله در مرحله بعدی با انجام بازی‌های خوب اشتباهم را جبران می‌کنم.» او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «این اولین کارت قرمز دوران بازیگری‌ام بود و هیچ وقت فکرش را نمی‌کردم که چنین اشتباهی بکنم. بعد از بازی از بچه‌ها عذرخواهی کردم و حالا هم از تمام مردم ایران معذرت می‌خواهم. بعد از بازی با امریکا خیلی‌ها به من پیام دادند؛ از فوتبالیست‌ها و فوتسالیست‌ها گرفته تا سایر ورزشکاران پیام دادند و باعث دلگرمی‌ام شدند و به من روحیه دادند. از همه آنها ممنونم.»
دروازه‌بان باتجربه تیم ملی فوتسال در خصوص بازی با امریکا و اینکه با توجه به باخت پرگل این تیم مقابل آرژانتین امید می‌رفت نتیجه بهتری رقم بخورد، اظهار داشت: «این درست که امریکا در بازی قبلی‌اش 11 گل از آرژانتین خورده بود اما به‌هر حال هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. توپ‌های ما در مقابل امریکا توی گل نمی‌رفت، در حالی که آرژانتین در نیمه اول 8 گل به امریکا زده بود اما شرایط در نیمه دوم تغییر کرد و آرژانتینی‌ها در این نیمه 3 گل زدند.»
صمیمی در ادامه به برتری 4-2 آرژانتین مقابل صربستان اشاره داشت و افزود: «در این بازی صرب‌ها بازیکن اخراجی دادند و در غیر این صورت حتی ممکن بود که در این بازی نتیجه دیگری رقم بخورد. به‌هر حال امریکایی‌ها در بازی با ما نشان دادند که آن باخت پرگل اتفاقی بود و تیم قدرتمندی هستند. تیم‌ها با گل یا پوچ به جام جهانی نمی‌آیند و همه تیم‌هایی که به اینجا آمده‌اند، قدرتمند هستند. امریکایی‌ها در بازی با ما برای کسب نتیجه بهتر تلاش زیادی کردند.»


گلر اول تیم ملی فوتسال اظهار داشت: «تنها هدفمان بردن است و اصلی‌ترین استراتژی تیم ملی در مقابل حریفان همین است. تیم ما بسیار خوب و باتجربه است و هدفمان در این دوره از مسابقات، حضور در فینال جام جهانی است. تلاشمان این است که جوری بازی کنیم تا به فینال برسیم. کمترین حقمان حضور در فینال است و برای رسیدن به این هدف 5 سال زحمت کشیدیم و تمرین کردیم. بسیار امیدواریم که با این تجربه بتوانیم به هدفمان برسیم.»
او در خصوص بازی با آرژانتین این گونه صحبت کرد: «آرژانتین تیم باکلاسی است و خیلی با برنامه بازی می‌کند. قطعاً بازی سختی مقابل این تیم در پیش داریم اما مهم‌ترین موضوع این است که ما صعودمان به دور بعد قطعی شده و با آرامش به مصاف قهرمان دوره قبل مسابقات خواهیم رفت. 12 بازیکن تیم آرژانتین لژیونر هستند و تیم گردن کلفتی است، آنها برای قهرمانی آمده‌اند اما به‌هر حال ما همچنین هدفی داریم و قطعاً بازی با آرژانتین بازی قشنگی خواهد شد.»
گلر تیم ملی فوتسال در خصوص حریف احتمالی تیم ملی در دور بعد مسابقات چنین صحبت کرد: «در صورت صعود به مرحله یک هشتم نهایی به‌عنوان تیم دوم گروه، به مصاف تیم دوم گروه B (برنده دیدار مصر و ازبکستان) می‌رویم که از نظر من این بازی آسان و قرعه خوبی برای ما خواهد بود. اما در صورتی که اول شویم به مصاف تیم دوم گروه E خواهیم رفت. در گروه E صعود اسپانیا به مرحله بعد به‌عنوان صدرنشین تقریباً قطعی است و ژاپن و پاراگوئه برای دومی تلاش می‌کنند. با وجود این باید مسیر خوب را انتخاب کنیم.»
او گفت: «مسیر صعودمان به جمع 4 تیم پایانی آسان‌تر از جام جهانی دوره گذشته خواهد بود. ما در دوره گذشته برای حضور در جمع 4 تیم با تیم‌های برزیل و پرتغال مسابقه دادیم و از آن آزمون سربلند خارج شدیم. امیدواریم که این دوره هم چنین شرایطی داشته باشیم و بتوانیم بازی‌های خوبی انجام دهیم.»
صمیمی در خصوص غیبتش در بازی با آرژانتین این گونه صحبت کرد: «به خاطر کارت قرمزی که در بازی با امریکا دریافت کردم، بازی بعدی را از روی سکو تماشا خواهم کرد و برای موفقیت تیم ملی دعا می‌کنم. سپهر محمدی به‌عنوان جایگزین من گلر بسیار خوبی است و تجربه بالایی دارد. جای نگرانی نیست و با حضور محمدی در چهارچوب دروازه ایران خیال تیم ملی فوتسال راحت خواهد بود.»

رکورد ایران در کنار بزرگان فوتسال جهان
با برگزاری بازی‌های گروه پنجم و ششم، دور دوم رقابت‌های جام جهانی لیتوانی به پایان رسید. تا پایان دور دوم ۱۴۷ گل از خط دروازه‌ها گذشت و میانگین 1/6 گل در هر بازی ثبت شد. ۵۴ کارت زرد و ۵ کارت قرمز نیز از جیب داوران خارج شده است که سهم ایران دو کارت قرمز و ۵ کارت زرد بوده است. ایران با کسب پیروزی برابر امریکا در کنار تیم‌های برزیل، اسپانیا، آرژانتین، پرتغال، روسیه، قزاقستان و ونزوئلا قرار گرفت که هر دو بازی خود را برده‌اند. در دور دوم بالاخره شاهد رقم خوردن تساوی در رقابت‌ها بودیم و اولین تساوی جام در بازی تایلند و مراکش رقم خورد.