‌ پیش‌پرداخت به شرکت برکت کذب محض است

جوابیه گروه دارویی برکت به روزنامه «شرق» ‌ پیش‌پرداخت به شرکت برکت کذب محض است ‌شرکت دارویی برکت، به گزارش روزنامه «شرق» منتشر‌شده در تاریخ 23 شهریور‌ماه، با تیتر «واردات واکسن جایگزین سیاست تولید واکسن شد» واکنش نشان داد. متن جوابیه شرکت دارویی برکت به شرح زیر است: احتراما؛ پیرو مصاحبه روزنامه شرق با یک چهره سیاسی در زمینه واکسن کووید که متأسفانه به رویه‌ای نادرست برای اظهارنظرهای غیرکارشناسی در فضای رسانه‌ای ما بدل شده است، به منظور تنویر افکار عمومی، توضیحات ذیل ارائه می‌شود. با توجه به اینکه برخی از سخنان مطرح‌شده مصداق روشن نشر اکاذیب است خواهشمند است وفق قانون مطبوعات توضیحات گروه دارویی برکت در همان جایگاه و با همان تیتر منتشر شود.
1- گروه دارویی برکت بر مبنای وظیفه انسانی خویش از آغاز شکل‌گیری بحران جهانی کرونا تلاش‌های گسترده‌ای برای حل مسائل و کمبودهای ناشی از این بحران را در اولویت برنامه‌های خویش قرار داده و در این مسیر مجموعه گسترده‌ای از محصولات بهداشتی و دارویی بسیار مهم و استراتژیک تولید کرده و در اختیار وزارت محترم بهداشت و شبکه‌های بهداشت مناطق محروم قرار داده که واکسن کووایران برکت تنها یک قلم از مجموع این محصولات بوده است.
2- پروژه بسیار مهم تولید واکسن برکت، اقدامی کم‌سابقه در تاریخ تولیدات دارویی کشور بوده و به‌ رغم همه مشکلات و موانع و کارشکنی‌ها و تبلیغات سیاسی مضر تاکنون منجر به تولید بیش از ده میلیون دوز واکسن با کیفیت و اثربخشی بالا شده که این به معنای نجات جان هزاران هم‌وطن ایرانی است و به نظر می‌رسد تلاش برای مرتبط‌کردن آن با واردات واکسن اهدافی سیاسی را دنبال می‌کند که یکی از نتایج آن لطمه بیشتر به سلامت و جان هم‌وطنانمان خواهد بود.
3- ادعای دریافت بیش از یک میلیارد دلار اعتبار دولتی برای پروژه واکسن برکت اساسا کذب و یک دروغ بزرگ است و گروه دارویی برکت تاکنون هیچ پیش‌پرداختی بابت تحویل واکسن‌های تولید‌شده به وزارت بهداشت دریافت نکرده و حتی بیش از نیمی از هزینه واکسن‌های تحویل داده‌شده نیز هنوز از طرف وزارت بهداشت پرداخت نشده است.


4- تمام منافع احتمالی ستاد اجرایی فرمان امام از اقدامات گروه دارویی برکت در مسیر بهبود سلامت جامعه ایران به‌ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار هزینه می‌شود و طرح مباحث اقتصادی در این زمینه از اساس نادرست است.
با تشکر
روابط‌عمومی گروه دارویی برکت
توضیح شرق:درباره این جوابیه که مطابق قانون مطبوعات در روزنامه «شرق» منتشر می‌شود، ذکر یک نکته لازم است. گروه دارویی برکت، در جوابیه خود بدون نام‌بردن از علی تاجرنیا، از او به‌عنوان فردی سیاسی نام برده است که صحبت با او درباره موضوع کووید نادرست است؛ روزنامه «شرق» خاطر‌نشان می‌کند دکتر علی تاجرنیا، جدا از فعالیت سیاسی خود،‌ دندان‌پزشک و مشاور عالی و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی است. روزنامه «شرق» با این پزشک بر‌اساس تجارب او در سازمان نظام پزشکی به گفت‌وگو نشسته است.