گنبد آهنین از ترس مقاومت فلسطین به حال آماده‌باش درآمد

 
2 هفته پیش 6 زندانی فلسطینی از زندان امنیتی جلبوع به شیوه‌ای‌هالیوودی و از طریق حفر یک تونل فرار کردند. هفته گذشته 4 تن از این اسرای فلسطین را دستگیر و در نهایت دیروز نیز 2 اسیر باقیمانده هم دستگیر شدند.
نیروهای رژیم صهیونیستی بامداد دیروز «أیهم کممجی» و»مناضل نفیعات»، دو اسیر فلسطینی باقیمانده از اسرای عملیات جلبوع را در محله جنین بازداشت کردند. رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که کممجی و نفیعات در نتیجه عملیات امنیتی اسرائیل در جنین دستگیر شدند. بر اساس گزارش‌ها‌، نیروهای اسرائیلی خانه‌ای در جنین را محاصره کردند و از همه افراد داخل آن خواستند تا ساختمان را ترک کنند که به دستگیری این دو اسیر منجر شد. منابع عبری گزارش دادند سربازان اسرائیلی همچنین دو تن از دستیاران زندانیان را دستگیر کردند. رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند اعضای گروه‌های مقاومت سعی در مقابله با صهیونیست‌ها در جنین داشتند و درگیری مسلحانه‌ای میان دو طرف شروع کردند.
از سوی دیگر، پدر ایهم کممجی نیز اعلام کرده که، پسرش لحظاتی قبل از بازداشت با وی تماس گرفته و گفته، برای حفاظت از ساکنان منزلی که در آن است، خود را تسلیم خواهد کرد. وی افزود، رژیم صهیونیستی هیچ اطلاعاتی درباره پسرش به خانواده نداده و ایهم علیرغم اینکه هیچ سلاحی نداشته، توانسته خود را به جنین برساند.


واکنش مقاومت
پس از آن‌که صهیونیست‌ها، بامداد یکشنبه 2 اسیر فلسطینی باقی‌مانده از شش اسیر عملیات فرار از زندان فوق امنیتی جلبوع را دستگیر کردند، جنبش‌ حماس و جنبش جهاد اسلامی واکنش نشان دادند. حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد: «ما به قهرمانان عملیات «تونل آزادی» در زندان جلبوع درود فراوان می‌فرستیم و از آنها تقدیر می‌کنیم که توانمندی فلسطینی‌ها را برای مقاومت در هر شرایطی و با هر وسیله‌ای را ثابت کردند».
به نوشته خبرگزاری شهاب، وی تاکید کرد: «با وجود بازداشت مجدد قهرمانان تونل آزادی، این عملیات به عنوان گواه انکار ناپذیر شکنندگی و ضعف سیستم امنیتی صهیونیستی و عدم پایداری آن در مقابل اراده مبارز فلسطینی باقی خواهد ماند». سخنگوی حماس افزود: «آن‌چه که این شش اسیر انجام دادند یک قهرمانی و جهاد بزرگ بود که دستاوری عظیم به همراه داشت که در کارنامه جهاد و مبارزه مردم فلسطین ما با حروفی از جنس نور ثبت خواهد شد». وی تاکید کرد که کتائب «عزالدین القسام» (شاخه نظامی جنبش حماس)، بر عهد و پیمان خود مبنی بر این‌که، اسامی شش قهرمان تونل آزادی در رأس فهرست تبادل اسرا خواهد بود، باقی خواهد ماند تا آنها با سربلندی از زندان‌های اشغالگران خارج شوند و زندانبانان صهیونیست با دستان خود، درهای زندان را برای آنها باز کنند.تلاش برای آزادی اسرای فلسطینی در رأس اولویت‌های مقاومت است.
از سوی دیگر، شیخ «خضرعدنان»، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت: «با پایان یافتن تعقیب و پیگرد شش قمر (ماه) فلسطینی، با غل و زنجیر و زندان، نور و پیروزی آنها محدود نخواهد شد». وی تاکید کرد که به اسارت گرفتن مجدد آخرین اسرای فلسطینی عملیات فرار از زندان فوق امنیتی جلبوع در جنین، شکست اشغالگران در عملیات آزادی از این زندان را محو نخواهد کرد. این رهبر جهاد اسلامی، تاکید کرد که جنین و اسیرانش، استخوان در گلوی اشغالگران باقی خواهند ماند. کسی که اشغالگر را در هم می‌شکند و آزاد می‌شود، به خوبی می‌داند که یکی از احتمالات، دستگیری مجدد است لذا برای چیزی بزرگتر آماده می‌شود. خضر عدنان از مردم فلسطین خواست که به حمایت از اسرا به ویژه آن دسته از اسرا که در سلول انفرادی به سر می‌برند یا تحت شکنجه هستند و نیز کسانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، ادامه دهند و این حمایت را متوقف نکنند.
آماده‌باش اسرائیل
از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی پس از دستگیری دو زندانی فلسطینی باقی مانده از عملیات جلبوع، از ترس اقدام احتمالی مقاومت سامانه‌های «گنبد آهنین» را به حالت آماده‌باش درآورد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی دیروز از آغاز آماده‌باش برای هرگونه حمله موشکی از نوار غزه پس از اتمام عملیات دستگیری شش زندانی فراری از جلبوع خبر داد.