آخر خط 10 عضو یک باند جعل اسناد مالکیت

شهروند| باند 10 نفره جعل و کلاهبرداری  از سوی مأموران پلیس پایتخت منهدم شد. این در حالی است که پرونده جعل سند ملک 1000میلیارد ریالی هم از این گروه تبهکار کشف شده است.
 بیستم مرداد ماه پرونده‌ای به همراه دو متهم به نام‌های «جمشید» و «نوید» با عنوان اتهامی سرقت خانه از کلانتری 163 ولنجک برای رسیدگی تخصصی و کشف جرم به پایگاه یکم ارجاع شد. متهمان در ابتدا اعلام کردند که مستاجر ملک محل دستگیری خود هستند، اما کارآگاهان پس از تحقیقات مقدماتی و بازجویی مجدد از متهمان و از طرفی خالی از سکنه بودن ملک محل دستگیری به این نتیجه رسیدند که متهمان قصد داشتند با جعل و کلاهبرداری و تصرف عدوانی ملک و فروش آن اقدامات مجرمانه دیگری را انجام دهند و سرقت منتفی به نظر می‌رسید.
با وجود انکار متهمان با بررسی‌های بیشتر و اظهارات ضد و نقیض آنها کارآگاهان موفق شدند یکی از همدستان این دو متهم به هویت «امید» را در یک عملیات پلیسی در مناطق شمالی تهران شناسایی و دستگیر کنند. از او سند جعلی و یک برگ اجاره‌نامه جعلی ملک مورد نظر که حدود 500مترمربع و بالغ بر 1000میلیارد ریال ارزش قیمتی آن برآورد می‌شد، کشف شد.
با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم مشخص شد یک باند در زمینه جعل سند و فروش مال غیر در پشت این موضوع پنهان هستند و با دستگیری  متهمان، قصد تصرف عدوانی ملک و سپس فروش آن را دارند.



با اطلاعات به دست آمده طی یک عملیات موفقیت‌آمیز دو متهم دیگر با هویت «قاسم» و پسرش «نادر» در منطقه قلهک تهران دستگیر شدند و با اعتراف به جرم خود با معرفی یکی دیگر از همدستان خود به نام «گودرز»، او نیز دستگیر شد. از او نیز اوراق جعلی از جمله یک برگ مبایعه‌نامه فروش ملک با قید نام مشارالیه به عنوان فروشنده کشف و ضبط شد.
در این راستا مردی  به نام «حسین» با در اختیار داشتن وکالت‌نامه و ارایه مدارک به این پایگاه مراجعه و با معرفی خود به عنوان مالک ملک از متهمان دستگیرشده شکایت کرد. شاکی درخواست پیگیری داشت که با تبحر و هوشمندی کارآگاهان مشخص شد حسین  نیز مدارک را جعل و به صورت غیرواقعی خود را مالک معرفی کرده است. در نتیجه کارآگاهان پس از تحقیقات چهار متهم دیگر را که در جعل اسناد با اعضای باند همکاری کرده بودند نیز دستگیر می‌کنند. رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت: «با هماهنگی مرجع قضائی و صدور قرار بازداشت برای تمام متهمان در حال حاضر این متهمان برای تکمیل تحقیقات و کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار پلیس آگاهی هستند.»