هرگاه به قدرت بومی تکیه کردیم، شگفتی آفریدیم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دستیابی به بسیاری از دستاورد‌های علم و فناوری و فتح قله‌های دانش توسط فرزندان ملت ایران خبر داد و گفت: روند پیشرفت‌های ما هرگز متوقف نمی‌شود.
به‌گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در آیین افتتاح نمایشگاه راهبردی خودکفایی و الحاق تجهیزات چک و خنثی سازی سپاه با تسلیت ایام عزای آل الله و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای والامقام و مجاهدت‌های ملت ایران و رزمندگان در دوران عزت آفرین دفاع مقدس اظهار کرد‌: تاریخ بیش از چهل‌ساله انقلاب اسلامی درس‌های بزرگی را به همگان آموخته است؛ ما از فراز میدان‌های وسیع، عمیق و مجاهدت‌های پیوسته به واقعیت‌های ارزشمندی دست یافته‌ایم و آموختیم که هر درخششی در میدان، محصول همت بلند، اراده مستحکم، ایمان قوی و اعتماد به نفس اطمینان بخش در ذهن و قلب ما است. وی افزود: اگر ما در برابر مشکلات و تهاجمات در ذهن تسلیم می‌شدیم مجبور بودیم حاکمیت دشمن بر سرنوشت خود را بپذیریم، اما وقتی امامین بزرگ انقلاب به ما اعتماد به نفس و اراده غلبه بر چالش‌ها را آموخته‌اند به برکت شهدای والامقام و مجاهدت‌های تمامی این سالیان دریافتیم که می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم و با همت و اراده قوی بر بسیاری مشکلات فائق آمدیم. سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه ملت ایران بار‌ها ثابت کرده است که از فراز توطئه‌های شوم دشمنان حرکت می‌کند گفت: تجربه به ما آموخته‌است که هرگاه به ظرفیت‌های بومی و داشته‌های خود تکیه کرده‌ایم اتفاقات غافل‌گیرکننده و شگفتی‌سازی را رقم زده‌ایم.
وی ادامه داد: امروز بسیاری از قله‌های فناوری توسط ملت ایران فتح شده و ما در دوران تقاطع اهداف و آرمان‌های بزرگ و تحریم‌های ظالمانه دشمنان رشد کرده‌ایم. امروز «توانستن» برای ملت ایران یک آرزو نیست بلکه واقعیتی انکارناپذیر است که در تمامی شئون زندگی قابل مشاهده برای همگان است و به‌عنوان دستاوردی بزرگ نمایان است.
فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به دستاورد‌های حوزه مهندسی و چک و خنثی گفت‌: امروز محصول یک دهه مجاهدت متراکم علمی جوانان این مرز و بوم، نداشته‌ها را به داشته‌های همتراز با کشور‌های پیشرفته دنیا تبدیل کرده و جلوه‌هایی از آن را در این نمایشگاه مشاهده می‌کنیم. وی خاطرنشان کرد: امروز خوداتکایی و خودکفایی در عرصه مجاهدت‌های حوزه چک و خنثی‌سازی به وضوح قابل‌رؤیت است. وی با بیان این‌که پیشرفت‌های ما هرگز متوقف نمی‌شود تأکید کرد: دشمن فرمول حل مسائل را به ما نمی‌آموزد و ما آموخته‌ایم حل تمامی مشکلات در درون صورت می‌پذیرد و محصول این باور توقف ناپذیری در تداوم این روند عزت‌آفرین است.