معنای غیرت

این روزها برخی اخبار به گوش می‌رسد که بسیار قابل تامل است. یک مقام مسئول می‌گوید قرار است آمبولانس ویژه زنان راه‌اندازی شود اما این موضوع را نمی‌بیند که همین حالا تا چه اندازه با کمبود کادر پزشکی مواجه هستیم! اگر قرار بر راه‌اندازی آمبولانس ویژه زنان باشد باید نیروهای ویژه برای آن در نظر گرفته شود و سوال اینجاست که نیروی انسانی آن را چگونه می‌خواهند فراهم کنند؟ اگر ریشه‌ای به این دست از مسائل پرداخته شود متوجه می‌شویم این صحبت‌ها تنها یک ژست است و آقایان میخواهند از دیگران عقب نمانند به همین دلیل هم این ژست‌ها را می‌گیرند!
از آن طرف یک نماینده مجلس از لباس‌های تماما پوشیده فوتبالیست‌های دخترمان ایراد می‌گیرد! انگار برخی معنای غیرت را خوب متوجه نشده اند! غیرت این است که زنان سرزمینمان در آسایش و راحتی زندگی کنند نه اینکه از هر ابزاری برای تحدید آن‌ها استفاده کنیم! اینجا افغانستان و پاکستان نیست! فدراسیون باید حتما از این نماینده مجلس برای حواشی که ایجاد کرده است شکایت کند.
دختری در گوشه‌ای از سرزمینمان توسط پدرش سر بریده شد اما رگ غیرت آقایان به جوش نیامد حالا برای لباس تماما پوشیده افتخار آفرینان کشورمان ژست غیرت می‌گیرند! غیرتشان را باید جای دیگری خرج کنند، جایی که آرامش زنان سرزمینمان را به همراه داشته باشد غیرتشان را برای زنان سرپرست خانوار خرج کنند که مجبورند برای لقمه‌ای نان به هر دری بزنند! غیرتشان را برای تصویب لایحه‌ای خرج کنند که به واسطه آن هیچ دختری دیگر سر بریده نشود! دختران فوتبالیست کشور ما نیازی به غیرت آقایان ندارند.
جای این افکار پوسیده در کشور ما نیست چون زنان کشور ما جایگاه خود را به خوبی درک کرده‌اند و با همه کمبود‌ها در حال پیشرفت هستند و این دست از افکار نمی‌تواند سد راه پیشرفت آن‌ها باشد. کاش مسئولین به جای پرداختن به مسائلی که هیچ ربطی به آن‌ها ندارد، کمی به مسائل مربوط به خودشان می‌پرداختند و به وظایفشان عمل می‌کردند!