طارمی در جست‌وجوی گل

گروه ورزشی/ یکی از خبرهای بسیار خوب این روزهای فوتبال ایران آمادگی بالای مهدی طارمی است. مهاجمی که هم به درخشش در تیم ملی ادامه داده و هم در پورتو تا همه را به کسب موفقیت‌های بیشتر خوشبین کند و نشان دهد گلزنی برای تمام فصول است. طارمی که در بازی تیم ملی با سوریه به علیرضا جهانبخش پاس گل داد، این کار را در بازی با عراق هم تکرار کرد و البته خودش هم موفق به گلزنی شد تا ایران به یک برد ارزشمند در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر دست یابد. این بازیکن ۲۹ ساله بوشهری در ادامه هم نمایش خوبی در هفته اول مرحله گروهی فصل 2021-22 لیگ قهرمانان اروپا مقابل اتلتیکومادرید داشت و به این تیم گل زد ولی اشتباه داور زمین و داوران ویدیویی اجازه نداد گلش به ثبت برسد. اما عطش گلزنی طارمی فروکش نمی‌کند و او که در هر بازی تشنه گل زدن است، دوباره هنر و توانایی خود را به رخ کشید.
 شاگردان سرجیو کنسسائو یکشنبه شب در هفته ششم لیگ برتر پرتغال مقابل موریرنزه حریف رده پانزدهمی‌شان قرار گرفتند و طبق معمول طارمی در ترکیب اصلی حضور داشت. او که نخستین گل خود در این فصل رقابت‌ها را مقابل آروکا به ثمر رسانده بود، در مسابقه حساس هفته قبل لیگ برتر پرتغال برابر اسپورتینگ نمایش خوبی ارائه نکرد اما در بازی با موریرنزه انگیزه زیادی داشت تا دوباره بدرخشد. طارمی دقیقه ۳۲ با خطای مدافع حریف در محوطه ۶ قدم سرنگون شد تا داور اعلام پنالتی کند و طارمی که چهاردهمین پنالتی خود در دوران بازی در پرتغال را گرفته بود، ضربه‌اش را با فریب دروازه‌بان حریف تبدیل به گل کرد تا تیمش نیمه اول را با برتری 1-0 پشت سر بگذارد. جالب اینکه از این 14 پنالتی، طارمی 11 بار خودش پشت ضربه ایستاده و همه را به گل تبدیل کرده است. پورتو دقیقه ۵۱ توسط لوئیز دیاز به گل دوم رسید. طارمی دقیقه ۵۷ نیز روی ریباند ضربه دیاز، برای دومین بار دروازه موریرنزه را باز کرد که گل او به خاطر حضور دیاز در آفساید مردود اعلام شد. دقیقه ۶۵ دیاز گل سوم پورتو و گل دوم خودش را زد. دقیقه ۷۱ شوت محکم ویتور ویتینها از پشت محوطه جریمه را دروازه‌بان موریرنزه برگشت داد اما طارمی با جای‌گیری و فرار سریع از بین مدافعان اجازه نداد توپ ریباند شده در اختیار گلر حریف قرار بگیرد و با یک ضربه چیپ بلند به توپ که شبیه پرتاب‌های بلند بسکتبال بود، توپ را روی خط فرود آورد و با دنبال کردن آن، گل چهارم پورتو و گل دوم خود را زد.
طارمی پس از گل زیبایی که مقابل موریرنزه زد، شادی گلی که در دیدار تیم ملی ایران برابر عراق انجام داده بود را تکرار کرد و حرف P را با دستان خود به نمایش گذاشت. پورتو دقیقه ۷۷ یک گل دیگر توسط پپه به ثمر رساند تا در نهایت به پیروزی 5-0 خانگی دست پیدا کند و با این برد، روند شکست‌ناپذیری خود در لیگ پرتغال را به ۳۴ بازی رساند. پورتو ۱۴ امتیازی شد و ضمن صعود به رتبه دوم جدول به یک ‌امتیازی بنفیکای صدرنشین رسید. طارمی هم با دو گلی که زد، ۳ گله شد و در جایگاه سوم جدول برترین گلزنان لیگ برتر پرتغال قرار گرفت. در پایان این مسابقه فابیو ویرا به خاطر 3 پاس گل، ارزشمند‌ترین بازیکن میدان لقب گرفت و سایت «گل پوینت» در پایان این مسابقه نمرات بازیکنان دو تیم را منتشر کرد که طارمی با کسب ۸.۱ امتیاز بعد از لوئیس دیاز به عنوان دومین بازیکن برتر زمین انتخاب شد.
درخواست هوادار از طارمی


در این بازی یک کودک خردسال طرفدار پورتو که روی سکوهای ورزشگاه حضور داشت، پلاکاردی در دست داشت که به زبان فارسی روی آن نوشته بود: «مهدی ژاکتت را به من بده!» این کودک به احتمال فراوان از گوگل ترنسلیت استفاده کرده بود چرا که به جای واژه پیراهن از ژاکت استفاده کرده بود. پس از پایان بازی، باشگاه پورتو ویدیویی منتشر کرد که طارمی به جای پیراهن مسابقه، گرمکن به تن داشت و این ویدیو تأیید می‌کرد که طارمی آن کودک خوش ذوق را به آرزویش رسانده است.
طارمی: گلم به اتلتیکو اگر هند بود، باید پنالتی می‌زدم!
طارمی پس از پایان مسابقه در مصاحبه با سایت باشگاه پورتو گفت: «این بازی هم برای من خوب بود و هم پورتو. چون ما 3 امتیاز بازی را گرفتیم. من به این گل‌ها نیاز داشتم و امیدوارم بتوانم بیشتر از اینها گل بزنم.» او در خصوص گل مردود شده‌اش در بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل اتلتیکومادرید ادامه داد: «در خصوص گل بگویم که اگر گل نبود، پس پنالتی بود. چون به نظرم خطا واضح بود. البته این مسائل برای گذشته است و من نمی‌خواهم در خصوص اتفاقات گذشته صحبت کنم. نگاهم رو به جلو است و تمام تمرکزم همیشه برای مسابقات آینده است. این برد به ما اعتماد به نفس خوبی داد و ما می‌خواهیم در بازی بعدی نمایش بهتری از خودمان به اجرا گذاریم.» طارمی در خصوص اینکه چرا او بهترین بازیکن زمین نشده پاسخ داد: «ما بازیکنان با کیفیت زیادی داریم و او (فابیو ویرا) بازیکن بسیار خوبی است. او 3 پاس گل در این مسابقه داد و بازیکن بسیار خوب و باکیفیتی است. او بازی درگیرانه دارد و همه توانش را در بازی می‌گذارد. به نظرم فابیو بهترین بازیکن زمین بود.»

کلین شیت عابدزاده،گلزنی صیادمنش و انصاری فرد

در شب گلزنی طارمی، چند لژیونر دیگر هم موفق به درخشش و گلزنی شدند. زوریا در هفته هشتم لیگ اوکراین در مصاف با اودسا به پیروزی پرگل 3-0 دست یافت. در این بازی اللهیار صیادمنش از دقیقه 67 وارد میدان شد و زننده گل سوم تیمش در دقیقه 88 بود. او توپ را حدود 50 متر حمل کرد و با دریبل 4 بازیکن حریف، گلی دیدنی به‌ثمر رساند. از هفته دوم سوپرلیگ یونان، آ.ا.ک در خانه اوفی کرت به میدان رفت و در حضور 90 دقیقه‌ای احسان حاج صفی به تساوی 3-3 رسید. گل سوم آ.ا.ک دقیقه 64 توسط کریم انصاری فرد و تنها دو دقیقه پس از ورودش به زمین زده شد. از هفته پنجم سوپرلیگ ترکیه، کایزری اسپور میهمان هاتای اسپور بود و 2-1 شکست خورد. در این بازی سید مجید حسینی دقیقه 66 برای کایزری وارد میدان شد. از هفته ششم لیگ دسته دوم اسپانیا، پونفرادینا میزبان مالاگا بود و با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید. در این بازی امیر عابدزاده 90 دقیقه در ترکیب اصلی پونفرادینا حضور داشت و موفق شد بار دیگر کلین شیت کند. پونفرادینا با این پیروزی 15 امتیازی شد و در صدر لالیگا 2 قرار دارد.