قهرمان کوچک آسمانی شد


آفتاب یزد - گروه شبکه: علی لندی که این روزها نامی آشنا برای مردم ایران شده و شجاعت و شهامتش بر سر زبان‌ها افتاده بود، براثر سوختگی زیاد دار فانی را وداع گفت. اما داستان فداکاری این نوجوان ۱۵ساله ایذه‌ای از این قرار است که عصر روز ۱۸ شهریور علی لندی درست زمانی که در محله خانه خود در حال بازی بود، ناگهان صدای انفجار از خانه یکی از اهالی به گوشش می‌رسد. ۲ انسان؛ یک پیرزن و یک زن میانسال وقتی مشغول تهیه ناهار با استفاده از پیک نیک بودند، آتش در خانه‌شان زبانه می‌کشد، صدای جیغ و داد زنان همه جا را فرا می‌گیرد و فریاد کمک سر می‌دهند. در همین حال علی لندی قهرمانانه دل را به آتش می‌زند و برای نجات ۲ زن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند؛
پیک نیک را از خانه‌ای که آتش گرفته در طبقه دوم به پایین پرتاب می‌کند، اما حریق دامن خودش را گرفتار می‌کند. علی در آتش می‌سوزد و در نهایت با سوختگی شدید راهی بیمارستان می‌شود.
در بیمارستان تمام تلاش‌ها برای نجات جان او صورت می‌گیرد اما فرشته مرگ مهلتش نمی‌دهد و جان می‌بازد.
> درباره علی


جمشید نمازی راد پزشک معالج بیمارستان امام موسی کاظم (ع) می‌گوید: «متاسفانه علی لندی در ساعت ۱۲ شب پنجشنبه پس‌از چند روز بستری در بیمارستان دارفانی را وداع گفت، همانطور که از روز اول گفته شد، سیر بیماران سوانح سوختگی به‌گونه‌ای است که روز به روز بدتر می‌شوند و وسعت سوختگی علی زیاد و عمیق بود و این اجتناب ناپذیر است. علی از چهارشنبه حال عمومی مساعدی نداشت و تنفسش به سختی انجام می‌شد، در نهایت عفونت وارد خونش شد سپس ارگان‌های بدنش یکی یکی از کار افتاد، مانند ارگان‌های کلیه و ریه که دچار مشکل شدند.» پزشک بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان، مطرح کرد: «متاسفانه هر چقدر که علی را احیا کردند جوابگو نبوده و در نهایت این نوجوان ۱۵ساله فوت شد. چند بافت و ارگان اصلی بدن علی لندی به طور پیوسته دچار مشکل شدند و زمانی که فرد به این مرحله می‌رسد، هیچ کاری در زمینه سوختگی نمی‌توان انجام داد و در بهترین حالت ۹۰ درصد مرگ و میر دارد. علی لندی ۸۵ درصد سطح بدنش سوخته بود، در پیشرفته‌ترین مراکز درمانی هیچ کاری برای این فرد نمی‌توانستند انجام دهند، مگر اینکه جایی که بانک پوست داشته باشد می‌توانستند سریع پوستش را جایگزین کنند و این بانک پوست را صرفاً کشورهای خاصی دارا هستند، در هر صورت علی رغم تلاش‌های بیمارستان امام موسی کاظم (ع) این نوجوان قهرمان آسمانی شد.»
> واکنش کاربران
حالا خبر پر کشیدن علی لندی در شبکه‎های اجتماعی دست به دست می‌شود و با واکنش‌های زیادی نیز از سوی مردمی که او را یک قهرمان واقعی می‌دانند روبه‌رو است. گفتنی است بسیاری از کاربران با انتشار توئیت‌هایی خواستار ثبت شدن نام علی لدنی در کتاب‎های درسی شدند.
یکی از کاربران در این باره نوشته است: «داستان علی لندی پتانسیل ورود به کتاب درسی را دارد. او از مصادیق ایثار در جامعه کنونی است او نه قهرمان ایذه بلکه قهرمان ایران است».
دیگری نوشت: «پیش از پرکشیدنش آسمانی بود».
یکی دیگر از کاربران اینطورمی نویسد: «علی لندی به عنوان الگوی صحیح به جامعه امروز نوجوانان معرفی و شناسانده شود».
کاربر دیگری گفته است: «داستان شجاعت و ایثار علی لندی قهرمان ۱۵ساله ایذه‌ای کم از ریزعلی و حسین فهمیده ندارد. علی چون ریزعلی پیراهن به آتش نکشید، تن را به آتش سپرد تا جان نجات دهد. علی را باید در کتاب‌های درسی نوشت و روح بلند آن را روایت کرد».
کاربران دیگر نوشته اند: «بعضی‌ها از همان کودکی قهرمان‌اند و از همان کودکی روح بزرگی دارند. روحت شاد قهرمان»، «ما از دولت آقای رئیسی و وزیر آموزش و پرورش درخواست می‌کنیم نام علی لندی را به عنوان الگوی نوجوانان میهن در کتب درسی ثبت کنند»، «چه شجاعانه با غیرت رفتی روحت شاد پسرشجاع»، «تو اسطوره جاوید این زمانی بزرگمرد»، «قهرمانان سرزمینِ من افسانه نیستند تا ابدالدهر ورد زبان‌ها خواهد بود
ولی کیست که از او شاهنامه‌ها بسراید»، «چهره حسین فهمیده رو تو ذهنم میاره این بچه‌ها کی اینقدر بزرگ شدن»، «خیلی با خودم فکر کردم که خدایا یه نوجوون معصوم ۱۵ساله مگه چه دل بزرگی داره که مستقیم خودش میره تو آتیش و دونفرو نجات میده و خودش آتیش می‌گیره و در نهایت فوت میکنه. چقدر بعضیا می‌توانند روحشون بزرگ باشه و چقدر ما عقبیم چقدر مونده تا بهشون برسیم»، «علی لندی، نه فالورِ زیادی داشت و نه هیکلی که بهش بنازه ولی یه کاری کرد که جا داره کل ۸۰ میلیون ایرانی به‌پاش تعظیم کنن کاش به جای این که ادای بزرگ بودن دربیاریم، واقعا بزرگ باشیم»، «نامی دیگر به صفحات تاریخ بزرگان و اساطیر کهن سرزمین ایران اضافه شد این بار نوجوانی ۱۵ساله به نام ‎علی لندی که جان خود را فدای هموطنان خود کرد روحت شاد».