500هزار تومان برای تماشای ایران-کره در آزادی!

در حالی که بیش از یک سال و نیم از آخرین حضور تماشاگران در استادیوم‌های فوتبال ایران می‌گذرد، با بالا رفتن آمار واکسیناسیون این امید به وجود آمده که به مرور شرایط برای بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها فراهم شود. همان‌طور که پیش از این وعده داده شده بود، استارت این ماجرا از دیدار تیم‌های ایران و کره‌جنوبی خواهد خورد که 20 مهرماه قرار است در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود.
حالا رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی شرایط حضور اندک تماشاگران حاضر در استادیوم برای تماشای این بازی را اعلام کرده؛‌ افرادی که گویا قرار است تعدادشان از 10هزار نفر بیشتر نشود.
غلامرضا نوروزی در رابطه با حضور تماشاگران ایرانی در دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره‌جنوبی از سری رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌گوید: «این مسابقه با تعداد محدودیت ۱۰هزار تماشاگر برگزار می‌شود و شرط حضور افراد متقاضی انجام تست پی‌سی‌آر و نیز تزریق دو دوز واکسن کروناست. می‌توان حضور تماشاگران در دیدار ایران و کره‌جنوبی را به عنوان یک شروع برای حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها به منظور انجام مسابقات داخلی تلقی کرد. با توجه به روند واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های ورزشی، امیدواریم مجددا شرایط حضور تماشاگران در ورزشگاه‌های کشور به بهترین شکل فراهم شود.» جدا از اینکه در آینده باید شاهد حضور تماشاگران در رقابت‌های لیگ برتر هم باشیم؛ نکته اینجاست که با شرایطی که رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرده، نه‌تنها برخی به خاطر عدم دسترسی به واکسن و حداقل تزریق نکردن دوز دوم نمی‌توانند به استادیوم بروند، بلکه به نظر می‌رسد هزینه‌های تماشای این بازی هم برای آن 10هزار نفر حسابی سنگین خواهد بود.با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید که هزینه تست PCR برای یک فرد نزدیک به 350هزار تومان است. شما حساب کنید 50هزار تومان هم به صورت میانگین تماشاگران باید پول بلیت خود را پرداخت کنند و 100هزار تومان هم تقریبا هزینه ایاب و ذهاب و تغذیه آنها خواهد بود. این یعنی تماشای بازی ایران و کره با وجود تمامی محدودیت‌ها برای یک نفر حدود 500هزار تومان آب می‌خورد! در حالی که قبل از کرونا یک نفر می‌توانست نهایت با هزینه 100هزار تومانی به ورزشگاه برود و یک روز خود را سپری کند.