افتخار آفرینی در اوج محدودیت و محرومیت

آفتاب یزد- گروه شبکه: تیم ملی فوتبال زنان ایران در آخرین دیدار خود از گروه G مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا، مقابل اردن به میدان رفت و در ضربات پنالتی به پیروزی رسید. با این نتیجه ملی‌پوشان برای اولین‌بار به مرحله نهایی جام ملت‌ها صعود کردند. مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی ایران صعود تاریخی ایران به جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا را نتیجه برنامه‌ریزی درست، حمایت مسئولان فدراسیون و تلاش بازیکنان و کادر فنی دانست. وی گفت: «خدا را به خاطر بزرگی و لطفش شاکر هستم. قدردان تک تک شاگردانم هستم که با غیرت و تلاش به مصاف حریف قدرتمند خود رفته و تا دقیقه آخر از جنگیدن دست بر نداشتند و در نهایت پیروز میدان شدند.» او در ادامه ضمن تشکر از حمایت‌های رییس فدراسیون فوتبال گفت: «برای اولین‌بار پرواز اختصاصی برای این تیم در نظر گرفته شد، برنامه‌ها و اردوهای داخلی و برون مرزی ما تک به تک اجرا شد، برای نخستین‌بار به تیم ملی فوتبال زنان ارزش و بهایی داده شد که نتیجه‌اش صعود تاریخی به جام ملت‌های آسیا بود. در واقع عزیزی خادم با شخصیتی که به تیم داد، باعث شد تا دختران ایران زمین در کنار کادر زحمتکش تیم ملی، در عرصه آسیایی موفق شوند. تلاش‌های شبانه‌روزی شاگردانم به بار نشست. از رییس فدراسیون به خاطر تمام حمایت‌هایش تشکر می‌کنم و امیدوارم با حمایت‌های بیش از پیش از تیم ملی زنان افتخار آفرین ایران، بتوانیم باز هم باعث شادی مردم عزیز کشورم باشیم.» ایراندوست ادامه داد: «دیدار سختی را پشت سر گذاشتیم و در نهایت در ضربات پنالتی پیروز شدیم. دروازه‌بان تیم ما در این دیدار خوش درخشید و با مهار دو پنالتی باعث شد تا جشن شادی و صعود به جام ملت‌های ۲۰۲۲ در هند را بگیریم. از کادر فنی و تمامی بازیکنانم تشکر می‌کنم.» او در پایان گفت: «از تمامی کسانی که در این صعود نقش داشتند، مخصوصا شهره موسوی تشکر می‌کنم که ما را در این راه سخت تنها نگذاشته و کادر فنی به همراه بازیکنان تیم ملی پاسخ حمایت‌های‌شان را با این صعود دادیم.»
> واکنش کاربران
این موضوع نیز خوشحالی و واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشته است.
یکی از کاربران در این باره نوشته است: «تیم ملی فوتبال زنان برای اولین بار به جام ملت‌های آسیا صعود کرد برای اولین بار پشت این جمله یک تاریخ تلاش زنان برای حضور و پیشرفت است. نخستین تیم ملی فوتبال مردان در ایران سال ۱۳۰۵ تشکیل شد اما حدود ۴۰ سال طول کشید تا تیم فوتبال زنان تشکیل شود».


یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «فوتبال زنان ایران برای نخستین بار به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا رسیدند...کمتر بهش پرداخته شد، فوتبال هاشون رو ندیدیم، به لباس تیم اعتراض شد آنهم در روز اعزام که می‌دانیم چه استرسی می‌سازد ولی موفق هستند...موفقیتشان بیشتر باشد...شاد باشیم در این روزهای سخت برایشان. برای خودمان».
کاربر دیگری گفته است: «آفرین به دختران پاک و قدرتمند میهنم. دخترهای ایران تاریخ‌سازی کردند تیم ‎فوتبال زنان این سد لعنتی رو شکوند و رفت جام ملت‌های آسیا، بهتون افتخار می‌کنیم».