ضعف دولت رئیسی

یکی از مشکلات جدی دولت ابراهیم رئیسی فقدان مشاوران رسانه‌ای خبره و کاربلد است.در تمام امور مربوط به این حوزه این ضعف قابل مشاهده است.
احتمالا این تیم همان تیم مستقر در قوه قضائیه نمی‌تواند باشد لیکن رئیس جمهور محترم باید بدانند و آگاه باشند که حضور در پاستور و جایگاه ریاست جمهوری مقتضیات خود را دارد.قطعا نمی‌توان با استراتژی خاص رسانه‌ای در دولت موفق بود.رئیس کابینه به صورت مکرر و مدام در پیشگاه ملت است و کنش و واکنش‌های رسانه‌ای وی بسیار تاثیر‌گذار است.علی الخصوص ابراهیم رئیسی که حضور میدانی فوق العاده‌ای دارد.مگر ممکن است رسانه را از سیاست ورزی گرفت و موفق بود؟
برای مثال به متن سخنرانی‌های مختلف ابراهیم رئیسی توجه کنید.این متن‌ها مشخص نیست از سوی چه کسی یا کسانی نوشته می‌شود اما کلا این نطق‌ها کلیشه‌ای و غیر جذاب و بعضا ناقص است.این ضعف در کنار گاف‌های گفتاری رئیس جمهور خروجی کار را نگران‌کننده کرده است.
دولت قبل در حوزه رسانه ضعف‌های


غیر قابل کتمانی داشت اما نباید منکر شد که متن سخنرانی‌های رئیس جمهور وقت، قوی و جذب‌کننده بود.ضمن آنکه قدرت بیان حسن روحانی نیز باعث شده بود خیلی خوب فحوای نطق‌ها منتقل شود.بهرحال فراموش نباید کرد حسن روحانی جزو سخنرانان اصلی انقلاب اسلامی 1357 بوده و منبرهای وی تاریخی بوده است.همین نقطه قوت در مناظره‌ها و رقابت‌های انتخاباتی در سال‌های 1392 و 1396 بسیار به کار وی آمد.ضمن آنکه نطق‌های او توسط روزنامه نگاران جریان ساز کشور تنظیم و ویرایش می‌شده است تا اصول ساختاری یک متن قوی و محرک را دارا باشد.
ولی طی مدتی که ابراهیم رئیسی وارد پاستور شده تیم رسانه‌ای او قطعا فشل‌ترین بخش دولت بوده زیرا نتوانسته از پس بدیهی‌ترین امور بر بیاید.
به نظر می‌رسد حلقه نخست رئیس جمهور بایستی هرچه زودتر تیم مذکور را تقویت کند. افرادی که وارد می‌شوند باید چند بعدی بوده،یعنی صرفا نویسنده وروزنامه نگار نباشند بلکه به علم روز رسانه و ارتباطات اجتماعی تجهیز باشند.این تیم وظیفه اصلی‌اش خروج رئیس جمهور از دایره تکراری،کلیشه‌ای و خسته‌کننده نطق و سخنرانی‌هایش است.یک متن خوب برای هر سخنرانی به علاوه تمرین‌های گفتاری و برخی آموزش‌های ساده بیان می‌تواند به رئیس دولت کمک
شایانی نماید.
سیاستمداران و دولتمردان بزرگ در طول تاریخ، فقط بخاطر نوع مدیریت شان تثبیت نشدند بلکه آنان سخنرانان قهاری نیز بودند.