مقدماتی جام ملت‌های فوتبال بانوان آسیا ایران صفر (4) - اردن صفر (2) صعود تاریخی دختران ایران

تیم ملی بانوان ایران با برتری مقابل اردن به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا رفت.
به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال بانوان ایران با برتری مقابل اردن توانست راهی مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا شود.
بانوان فوتبالیست ایرانی که در گروه 7 این رقابت‌ها با دو تیم بنگلادش و اردن همگروه بود و در دیدار نخست با نتیجه پر گل 5 بر صفر برابر بنگلادش قدم اول را محکم بردارد و سرنوشت صعود به بازی دوم کشیده شود و ایران برای صعود نیاز به برد داشته باشد.
بانوان ایرانی با روحیه بالایی که از برد دیدار نخست گرفته بودند تمرینات شاداب و بانشاطی برگزار کرده و آماده دیدار دشوار هفته دوم و پایانی مقابل اردن شدند.


کادر فنی هم با برگزاری جلسات فنی پیش از بازی امروز نقاط ضعف و قوت حریف را به بازیکنان گوشزد کرده تا نفرات این تیم آماده دیدار با اردن شوند.
تیم فوتبال بانوان ایران در دیدار دوم و پایانی مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا از ساعت 13:30 امروز به مصاف تیم ملی اردن رفت.
این دیدار پس از 90 دقیقه تلاش دو تیم به تساوی بدون گل ختم شد تا برای مشخص شدن برنده و تیم صعود کننده دو تیم به ضربات پنالتی بروند.
اردن در نیمه اول این دیدار موقعیت‌هایی را روی دروازه ایران به وجود آورد اما دفاع ملی‌پوشان مانع از باز شدن دروازه شد. تلاش تیم‌ها برای گلزنی در نیمه دوم هم به جایی نرسید تا ضربات پنالتی تکلیف تیم صعودکننده به مرحله نهایی قهرمانی آسیا را روشن کند.
در ضربات پنالتی دختران ایران موفق شدند با نتیجه 4 بر 2 به برتری برسند.
اولین پنالتی ایران از سوی بهناز طاهرخانی وارد دروازه اردن شد.
دومین پنالتی ایران از سوی ملیکا متولی وارد درواز اردن شد و این درحالی بود که بازیکن اردن نتوانست دومین پنالتی خود را وارد دروازه ایران کند.
زهرا قنبری زننده سومین پنالتی ایران را وارد دروازه حریف کرد.
ثنا صادقی چهارمین پنالتی ایران را زد و این در حالی بود پنالتی چهارم اردنی ها وارد دروازه ایران نشد.
در ضربات پنالتی تیم ایران توانست با نتیجه ۴ بر ۲ اردن را شکست دهد و به مرحله بعدی رقابتهای قهرمانی آسیا صعود کند.
ثنا صادقی بجای یاسمن فرمانی و مرضیه نیکخواه بجای سمانه چهکندی در دقیقه ۶۷ وارد زمین مسابقه شدند.
همچنین زهرا قنبری بجای هاجر دباغی و فاطمه عادلی بجای مرضیه نیکخواه در دقیقه ۸۸ و سارا ظهرابی نیا بجای زهرا سربالی در دقیقه ۹۳ ارد زمین شدند.
زهره کودایی، غزاله بنی طالبی، گلنوش خسروی، بهناز طاهرخانی(کاپیتان)، ملیکا محمدی، یاسمن فرمانی (ثنا صادقی ۶۷)، ملیکا متولی، زهرا سربالی، هاجر دباغی، سمانه چهکندی (مرضیه نیکخواه ۶۷) و نگین زندی بازیکنانی بودند که امروز برابر اردن به میدان رفتند.
بدین ترتیب تیم ملی فوتبال بانوان ایران راهی دور نهایی جام ملت‌های آسیا شد.
ایران با ۶ امتیاز دی ماه به هندوستان، جایی که بازی‌های دور نهایی انجام می‌شود، می‌رود.
مرحله نهایی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود. ژاپن، استرالیا، چین و هند میزبان از قبل به مرحله نهایی صعود کرده‌اند
سایر اخبار این روزنامه
مقدماتی جام ملت‌های فوتبال بانوان آسیا ایران صفر (4) - اردن صفر (2) صعود تاریخی دختران ایران سید حامد مرندی بزنگاه بازگشت اعتماد مردم به بورس جدال لفظی وزرای خارجه ایران و آمریکا بر سر زمان مذاکره چالش «به زودی» برای از سرگیری مذاکرات معیارهای رنگ‌بندی شهرها تغییر کند کاهش مرگ‌های کرونایی در واکسن‌زده‌ها پاکستان و آمریکا بر سر چه موضوعاتی با هم اختلاف دارند؟ رویارویی هم پیمانان بر سر افغانستان رفتار دیپلماسی مسیر اقتصاد را تعیین می‌کند فراز و نشیب اقتصاد در نیمه دوم سال مراسم جاماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی برگزار خواهد شد دل در راه سفر دوست رئیس جمهوری مطرح کرد واکسینه شدن ۷۰ درصد جمعیت ایران طی چند روز آینده وزیر کشور: ظرفیت های بالقوه توسعه همه جانبه در کشور وجود دارد سرلشکر باقری: سربازان نقش موثری در ایجاد قدرت بازدارندگی دارند وزیر دادگستری خبر داد انعقاد موافقت‌نامه انتقال محکومین بین ایران و تاجیکستان کویت‌: فلسطین همچنان موضوع محوری جهان اسلام است خروجی مثبت سفر رئیس جمهوری به ایلام