اولین دادستان کل انقلاب درگذشت

هادوی در ‌ ۱۳۵۷ از امام خمینی حکم گرفته بود اولین دادستان کل انقلاب درگذشت شرق: مهدی هادوی، اولین دادستان کل انقلاب، صبح روز گذشته دار فانی را وداع گفت. مرحوم مهدی هادوی از قضات و وکلای دادگستری بود که بعد از انقلاب اولین «دادستان کل انقلاب»، «رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات» و «عضو شورای نگهبان» شد.
او در سال ۱۳۰۵ در تهران به دنیا آمد و علاوه بر تحصیل در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران دارای اجازه اجتهاد شیخ عبدالنبی عراقی بود. هادوی پس از اتمام تحصیلات حقوق وارد دادگستری شده و هم بعد و هم قبل از انقلاب در زمینه‌های حقوقی و قضائی فعال بود. او در زمان حکومت پهلوی در سمت‌های گوناگون قضائی فعالیت می‌کرد و در اوایل دهه 40 ریاست دادگستری شهر قم را بر عهده داشت. او در برابر محاکمه و تبعید امام راحل از قم به تهران مقاومت می‌کند و در نتیجه از سمت خود معزول به دادگستری تهران منتقل می‌شود.
هادوی در ۹ اسفند ۱۳۵۷ با حکم رهبر انقلاب به سمت دادستانی کل انقلاب منصوب شد.
مرحوم مهدی هادوی با وجود بی‌مهری‌ها و مصائب متعددی که به‌ویژه در دو دهه پایانی عمر تحمل کرد، لحظه‌ای در خدمت به خیل عظیم دانشگاهیان تردید نکرد و جان و مال و آبروی خود را به کف گرفت. لازم به توضیح است مراسم خاکسپاری مرحوم مهدی هادوی روز یکشنبه برابر با چهارم مهر ۱۴۰۰ از ساعت ۱۱ صبح در قبرستان محله حصارک تهران واقع در انتهای اتوبان ستاری شمال بالاتر از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد.