فرصت کوتاه است

طبق آنچه موسسه معتبر نظرسنجی ایسپا منتشر کرده ‏۵۳.۲٪ معتقدند دولت رئیسی درمقایسه با ‎ دولت قبلی بهتر و ۹.۶٪ گفته‌اند بدتر عمل خواهد کرد. ۲۱٪ معتقدند فرقی نخواهد کرد.
همچنین ۱۵٪ در این ‌خصوص اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند و ۱.۱٪ نیز پاسخ نداده‌اند.
نتیجه گیری از نتایج این نظرسنجی سخت نیست.بیش از نیمی از مردم به این دولت ایمان دارند و تصور می کنند می تواند شرایط را بهبود بخشد.منظور از بهبود نیز طبعا وضعیت معیشت و سفره های مردم است.حال اینکه حدود سه ماه دیگر نتایج این نظرسنجی چه تغییراتی خواهد کرد بستگی مستقیم به عملکرد دولت سیزدهم دارد.
تقریبا 6 هفته از شروع به کار دولت رئیسی گذشته است و برخلاف برخی ادعاها و غلو ها


وضعیت گرانی نه تنها بهتر نشده که بدترنیز شده است.تاکید و تصریح دو روز پیش رئیس جمهور نیز در همین راستا است.در واقع رئیس دولت قصد داشت به جامعه اعلام کند
خط قرمز پاستور نشینان تورم و گرانی است و این دولت در این زمینه اهتمام جدی دارد.
لیکن نکته قابل تامل اینجاست که این دولت به اندازه دولت روحانی فرصت حرف درمانی ندارد و کاسه صبر جامعه لبریز است.به عبارت دیگر،این حق و وظیفه رئیس جمهور است که مدام گزارش کار دهد و اعلام نماید که چه در سر دارد اما اگر این اظهارات و نطق ها به انضمام فعلی نباشد جامعه را مکدر می کند.این مردم ماه ها وسال ها منتظر نتایج برجام بودند تا قدری شرایط زندگی شان سهل شود ولی هنوز میوه ای از برجام به عمل نیامده بود که چند عامل داخلی و خارجی وضعیت را تغییر دادند و دولت وقت در باتلاق وعده ها گیر کرد.
فلذا اینکه علیرغم آنکه آرای باطله و سفید در انتخابات چشمگیر بوده ولی بیش از نیمی از جامعه به این دولت چشم امید دارند نکته مثبت و فرصتی مهم برای دولت ورئیس جمهور است.اما این فرصت خیلی کوتاه است قطعا.ابراهیم رئیسی و سربازانش کار دشواری پیش رو دارند.