پیمان جبلی هشتمین رئیس صدا و سیما

با پایان یافتن دوره مسئولیت عبدالعلی علی‌عسکری در سازمان صدا و سیما، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب با تشکر از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر ایشان، در حکمی پیمان جبلی را به ریاست آن سازمان منصوب و بر مواردی همچون «ارتقای سطح آگاهی و معرفت عمومی»، «هدایت فرهنگی»، «تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی»، «پراکندن امید و نشاط» و «ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی» به‌عنوان اولویت‌های کاری رسانه ملی در دوره جدید تأکید کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر پیمان جبلّی دام‌توفیقه
با پایان یافتن دوره‌ مسئولیت


پر تلاش جناب آقای دکتر علی‌عسکری که کوشش خستگی‌ناپذیر و دلسوزانه‌ آن مدیر مؤمن و با اخلاص را به همراه داشت، جنابعالی را که از صلاحیت دینی و انقلابی و تخصص و تجربه‌ طولانی در مدیریت‌های سازمان صدا و سیما و آگاهی از ماهیت و عملکرد و وظایف رسانه‌ ملی برخوردارید، برای یک دوره‌ پنج ‌ساله به ریاست آن سازمان منصوب می‌کنم. رسانه‌ ملی، دانشگاهی برای ارتقای سطح آگاهی و معرفت عمومی و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ تحریف و تفتین و آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبایی و هنر و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است.
هدایت فرهنگی، تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی و افزایش همبستگی ملی، در شمار اولویت‌هایی است که باید با ارتقای سرمایه‌ انسانی و رشد کیفی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ابتکار و با تلاش شبانه‌روزی به آن دست یابید ان‌شاءالله. وظیفه‌ خود می‌دانم که از تلاش خستگی‌ناپذیر جناب آقای دکتر عسکری در مدت مسئولیت‌شان که حقاً درخور تقدیر است، صمیمانه تشکر کنم و جنابعالی را به بهره‌مندی از طرح‌های بلندمدت و ناتمام دوره‌ ایشان توصیه نمایم. توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
 هشتمین رئیس صدا و سیما کیست؟
پیمان جبلی هشتمین رئیس سازمان صدا و سیما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی است. او که 55 ساله است، در سال 1345 در محله شمیران تهران به دنیا آمده. جبلی از سال 70 کار خود را در رسانه ملی از رادیو و دبیری اخبار خارجی بخش شامگاهی آن آغاز کرد. او دو سال بعد به تلویزیون آمد و کار خود را برای صدا و سیما با جانشینی سردبیری بخش خبری 21 ادامه داد و سال 78 هم سردبیر اخبار سراسری 22:30 شبکه دو شد. او مؤسس گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو بود و پس از آن هم مدیرکل اخبار شبکه العالم و مدیر دفتر شبکه العالم در بیروت شد. جبلی بین سال‌های 87 تا 93 در بیرون از صدا و سیما فعالیت کرد؛ معاون رسانه‌ای دبیر شورای عالی امنیت ملی در زمان سعید جلیلی و همچنین سفیر جمهوری اسلامی در تونس (در دولت محمود احمدی‌نژاد) از جمله این سمت‌ها بود. او در سال 93 با عنوان معاون سیاسی به رسانه ملی بازگشت و در سال 95 از سوی علی عسکری رئیس سابق؛ به معاونت برون مرزی صدا و سیما رسید که این سمت تا زمان ریاست او بر این سازمان ادامه داشت. از مهم‌ترین دستاوردهای دوران تصدی معاونت برون‌مرزی پیمان جبلی می‌توان به تأسیس خبرگزاری تصویری بین‌المللی «ایران پرس»، افتتاح شبکه جدید «العالم سوریه» و راه‌اندازی دو شبکه رادیو و تلویزیونی اینترنتی «هوسا» و «پرس‌تی‌وی فرانسوی» اشاره کرد.
پیمان جبلی دانش آموخته دانشگاه امام صادق است. او در سال 1372 مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته معارف اسلامی و تبلیغ از دانشگاه امام صادق(ع) اخذ کرد و در سال 1383 در رشته فرهنگ و ارتباطات، با مدرک دکتری از همین دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. جبلی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی است که عنوان استادیاری دانشگاه صدا و سیما را دارد.
 تبریک رؤسای قوا و مسئولان به رئیس جدید صدا و سیما
با انتصاب پیمان جبلی به عنوان رئیس سازمان صدا و سیما از سوی رهبری معظم انقلاب؛‌ سران قوا و سایر مسئولان کشور در پیام‌های جداگانه‌ای تبریک گفته و برای جبلی آرزوی موفقیت کردند. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در پیامی با تبریک به پیمان جبلی گفت:‌ با عنایت به تعهد، آگاهی و تجارب ارزشمندتان در عرصه فعالیت‌های رسانه‌ای، امید است با ارائه برنامه‌ها و طرح‌های هوشمندانه، شاهد افزایش تولیدات فرهنگی فاخر، جذاب، امیدبخش و با نشاط در راستای گسترش سبک زندگی اسلامی- ایرانی، حفظ و ارتقای استقلال فرهنگی و هویت و انقلاب اسلامی و نیز انجام فعالیت‌های تأثیرگذار و در طراز گام دوم انقلاب، در این رسانه فراگیر و تمدن‌ساز باشیم.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس هم در پیام تبریک خود خطاب به جبلی نوشت:‌ بحمدالله جنابعالی از سوابق ارزشمند انقلابی در سطوح مختلف مدیریتی صدا و سیما به همراه تجارب موفق  برخوردار می‌باشید و امید است با همت و مدیریت شما شاهد توسعه بخش فنی و تحول در بخش محتوا، غنی‌سازی برنامه‌ها، ارتقای سطح آگاهی و معرفت عمومی با توجه به سلیقه‌های مختلف مردم، فعالیت رسانه‌ای قوی و هوشمندانه، حضور مؤثر رسانه ملی در فضای مجازی، مقابله با امواج تهاجم دشمنان، گسترش روحیه امید و نشاط در جامعه، ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی و جلب اعتماد عمومی از طریق  رسانه ملی باشیم.
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی هم با انتشار پیامی خطاب به پیمان جبلی با تبریک حسن اعتماد مقام معظم رهبری به ایشان، انتخاب یکی از مدیران متخصص، متعهد و باتجربه کشور در حوزه رسانه را به عنوان رئیس جدید سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران رخدادی مهم و امیدوار کننده برای ایجاد تحول سازنده در رسانه ملی عنوان کرد.