«بهرام افشاری» از دست‌فروشی تا موفقیت

 آیا امید برای رسیدن به اهداف‌تان را از دست داده‌اید؟ آیا مسیر موفقیت را گم کرده‌اید؟ امید برای رسیدن به هدف و تلاش باعث می‌شود در مسیر موفقیت و خوشبختی قرار بگیریم و ناامیدی ما را از مسیر دور می‌کند بنابراین هیچ‌وقت از رویاهای خود دست نکشید و نگذارید در قالب رویا باقی بماند. این را بدانید که اگر بقیه توانستند و به اهداف‌شان رسیدند پس حتما و قطعا شما هم می‌توانید. پس به دنبال رویاهای‌تان بروید، مهم نیست که دیگران چقدر رسیدن به آن ها را سخت بدانند، همین تلاش و پشتکار از شما یک قهرمان خواهد ساخت. این‌ها دقیقا همان کاری است که بهرام افشاری به خوبی از پس آن برآمده و در یک پست اینستاگرامی در پیج شخصی‌اش به آن اشاره کرده است.
 
  زیر همین پوسترم، روزگاری دست فروشی می‌کردم
بهرام افشاری با انتشار عکسی در پیج شخصی‌اش نوشته: «این عکس تمام خاطرات من تا ۲۰ سالگیمه... کنار سینما مغازه قنادی بود که روزها اون جا کار می‌کردم و شب‌ها تو همین سکوی ورودی سینما بساط می‌زدم و با سودش به عشق دیدن قهرمانم تو سینما غرق رویا و آرزوهام می شدم... . الان پوستر یکی ‌از فیلم‌های من اون جاست. هدف منیت و غرور نیست. زندگی ‌بالا و پایین داره، چه در گذشته چه حال و چه آینده تلاش کردم خودم باشم با همه خوبی‌ها و بدی‌هام. هدف از گذاشتن این عکس فقط این بود که بگم به گذشته ام افتخار می‌کنم  وبه تو دوست خوبم بگم به رویات ادامه بده.»
  انسان به امید زنده است


افشاری به نکته مهمی اشاره کرده: «دوست خوبم، به رویات ادامه بده». امید است که به زندگی انسان معنا و جهت می‌دهد. اگر غیر از این باشد، همه افراد دست از تلاش می کشند و تنها نظاره‌گر زندگی خواهند بود. البته این که گاهی از اوقات دچار حس‌هایی از ناامیدی باشیم طبیعی است. در مسیری که برای رسیدن به خوشبختی و موفقیت طی می‌کنیم، نمی‌توانیم مطمئن باشیم که هرگز دچار ناامیدی نمی‌شویم. روزهایی هستند که ناگهان بی‌هیچ انتظار از پیش مشخصی ،خود را غرق در دریایی خالی از انگیزه می‌یابیم اما مهم است که بتوانیم این احساس را مدیریت کنیم. فراموش نکنیم که مسیر موفقیت‌ها ابتدا در ذهن شروع می‌شود و بعد از آن با تلاش به نتیجه و ثمر می‌نشیند و به اهداف خود می‌رسیم.
  رسیدن به رویاها بدون تلاش ممکن نیست
افشاری در این متن، بارها به تلاش‌هایش اشاره کرده و به زندگی که بالا و پایین زیادی برایش داشته است. بعضی از افراد صرفا با قانون جذب و بدون تلاش سعی در رسیدن به خواسته‌ها و اهداف خود دارند اما قانون جذب که در آن تلاشی رخ ندهد اصلا نتیجه‌بخش نخواهد شد. اگر انتخاب کنیم امید را از آهن و ناامیدی را از فلز یا هر ماده‌ای بسازیم که این ربایش در سرشتش نباشد ، می‌توانیم در این فرایند بی‌زمان و مکان دخالت کنیم. این ما هستیم که تعیین می‌کنیم چه چیزی را جذب و چه چیزی را دفع کنیم  البته با تلاش.
  از اصل لذت کمک بگیرید
برای برنده شدن، باید به سختی تلاش کنید، فداکاری کنید و از همه مهم‌تر صبر داشته باشید.  رفتارهای ما بر اساس چیزی است که در روان شناسی آن را «اصل لذت» می‌نامند. اصل لذت، نیرویی است که انسان را وامی‌دارد به دنبال کسب رضایت فوری برای نیازها، خواسته‌ها و کشش های خود باشد. دنبال کردن هدف های بلند مدت، کار سختی است زیرا پاداش و رضایت فوری در بر ندارد. با این حال، لازم است در جریان پیگیری اهداف بلند مدت خود، با انگیزه و امیدوار باقی بمانید. همیشه پیروزی‌های کوچک‌تان را جشن بگیرید. مهم نیست چقدر کوچک و جزئی هستند و برای غلبه بر افت انگیزه باید به مسیری که شروع کرده‌اید، پایبند و وفادار بمانید‎.
  از سرزنش خودتان دست بردارید
افشاری اشاره کرده بود که به عشق دیدن قهرمانش در سینما، آن روزها غرق در رویا و آرزوهایش می شده است اما الان به همه تلاش‌هایش افتخار می‌کند. بنابراین اگر شما هم در مسیر موفقیت با مشکلاتی روبه رو شدید، دست از سرزنش خودتان بردارید، اشتباه و شکست، اجتناب ناپذیر است. از تاریکی نترسید چون موفقیت با امیدواری در زندگی به دست می‌آید و ناامیدی، جزء جدانشدنی امید است. تصور کنید یک شبانه‌روز پر از ساعت‌های متفاوت است که رسیدن روشنی و تاریکی در آن از توالی به خصوصی پیروی نمی‌کند حتی ممکن است گاهی چند لحظه از شب میان روز دیده و سپس تمام شود، این دو یکدیگر را کامل می‌کنند. آسمان با هر تغییری زیباست، این یعنی موفقیت را با امید به زندگی به سمت خود جذب کنید. بنابراین و به طور مثال اگر بعد از کلی بررسی شخصیت خودتان، نشانه‌های اعتماد به نفس پایین را در خود پیدا کردید، اتفاقی نیفتاده فقط اندکی از شب از راه رسیده ولی ستاره‌ها در آسمان می‌درخشند. ماه از خورشید زندگی می‌گیرد. تنها کاری که شما نیاز دارید دیدن آسمان است یعنی امید به زندگی و امید به خدا را در نظر بگیرید تا به موفقیت برسید.