در ششمین سفر استانی ابراهیم رئیسی به استان بوشهر مطرح شد عزم جدی دولت برای محرومیت‌زدایی

رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در استان بوشهر، گفت: دولت برای رفع مشکلات استان بوشهر مصمم است.
به گزارش مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در ششمین سفر استانی خود وارد فرودگاه بوشهر شد. دیدار با روحانیون، نخبگان، جوانان و قشرهای مختلف مردم، بازدید از برخی طرح‌ها و حضور در جلسه شورای اداری و نشست با خبرنگاران از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهوری به بوشهر است. وزرای نفت، اقتصاد، نیرو و جهاد کشاورزی به نمایندگی از رئیس جمهوری در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر برای بررسی مشکلات و مطالبات مردم حضور می‌یابند.
رئیس‌ جمهوری: سخن گفتن از مشکلات و بیکاری در استان بوشهر قابل تحمل نیست
رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های گسترده استان بوشهر برای رشد و آبادانی،گفت: با وجود این ظرفیت‌های فراوان، سخن گفتن از مشکلات و بیکاری و بعضاً آسیب‌های اجتماعی در سطح استان قابل تحمل نیست.


به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بدو ورود به استان بوشهر با بیان اینکه پیش از انجام سفر بررسی‌های کارشناسی نسبت به وضعیت استان و مشکلات مردم این منطقه انجام شده است،گفت: در این سفر گام‌های ماندگاری برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان بوشهر برداشته خواهد شد.
رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان بوشهر در حوزه های کشاورزی، شیلات، نخیلات و بخش نفت،گاز و پتروشیمی، بر ضرورت فعال شدن اقتصاد دریا، کشاورزی، شیلات و نخیلات در این استان تاکید کرد.
رئیسی افزود: برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان باید در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی گام‌های موثری برداشته شود.
رئیس جمهوری تصریح کرد: انجام اقدامات زیربنایی در بخش آب، برق، جاده‌های مواصلاتی و به ویژه اتصال استان به ریل سراسری نیز از جمله اقداماتی است که در این سفر نسبت به آن تصمیم‌گیری خواهد شد تا گام‌های ماندگاری برای رفع مشکلات بنیادین مردم استان برداشته شود.
راه «رئیسعلی دلواری» در ایستادگی مقابل متجاوزان ادامه دارد
رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه راه «رئیسعلی دلواری» در مقاومت و ایستادگی مقابل متجاوزان بیگانه همچنان ادامه دارد، گفت: شهدای عالیقدری که مردم این خطه تقدیم انقلاب اسلامی کردند، نشان ‌دهنده آن است که مقاومت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی همیشه در وجود ایرانیان بوده و خواهد بود.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و‌المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر به استان بوشهر در محل خانه موزه رئیسعلی دلواری حضور یافت و با جمعی از مردم دلوار که در این محل حضور داشتند، دیدار کرد.
رئیس جمهوری، بوشهر و دلوار را جلوه مقاومت مردم استان در مقابل زورگویان و متجاوزان دانست و گفت: رئیسعلی دلواری شخصیت نامداری است که به نماد مقاومت در مقابل متجاوزان به جنوب کشور تبدیل شده است.
رئیسی با بیان اینکه استان بوشهر شهدای عالیقدر بی‌شماری برای دفاع از ارزش‌ها، وطن و ناموس کشور در برابر متجاوزان تقدیم کرده است، افزود: مرام رئیسعلی دلواری همچنان در وجود مردم این خطه جریان دارد.
رئیسی با اشاره به سالگرد شهادت شهید نادر مهدوی‌ در مقابله با متجاوزان بیگانه، گفت: مقاومت شهید مهدوی و همرزمانش نشان دهنده ادامه همان راه رئیسعلی دلواری است و در این مسیر مدافعان حرم که در برابر متجاوزان به حریم اهل بیت(ع) ایستادگی کردند نیز همان ادامه دهندگان راه دلواری هستند.
رئیس جمهوری همچنین با اشاره به درخواست امام جمعه دلوار درخصوص ارتقای شهرستان دلوار، گفت: این موضوع براساس تقسیمات کشوری بررسی خواهد شد و درصورتی که از شرایط لازم برخوردار باشد به عنوان مصوبات سفر به اطلاع مردم خواهد رسید. رئیسی همچنین نماز ظهر و عصر را در منزل رئیسعلی دلواری اقامه کرد و پس از آن با شماری از خانواده‌های معظم شهیدان استان دیدار و گفتگو کرد.
رئیس‌جمهوری: تلاش برای خودکفایی کشور نمادی از مبارزه با زیاده‌خواهی مستکبران است
رئیس جمهوری در ادامه برنامه‌های سفر به استان بوشهر در جزیره صنعتی صدرا حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف طرح توسعه میدان نفتی رشادت و نیز مراحل تکمیل کشتی اقیانوس پیمای «افراماکت ۲»، با توضیحات وزیر نفت و مدیران این مجموعه صنعتی، در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند انجام شده در حوزه نفت و گاز و کشتی‌سازی، گفت: کشتی‌سازی و طراحی و ساخت سکوهای دریایی از نمادهای تولید قدرت برای کشور محسوب می‌شود.
رئیسی گفت: تلاش برای خودکفایی در حوزه‌های مختلف صنعتی درحقیقت نمادهایی از مبارزه با زیاده‌خواهی مستکبران جهانی است و هر کارگر و کارآفرینی که در این مسیر حرکت می‌کند، در مسیر مقابله با زیاده‌خواهان قرار دارد.
رئیسی همچنین بر اهمیت بومی‌سازی صنعت کشتی‌سازی تاکید کرد و گفت: دولت با همه توان از صنایع کشتی‌سازی و دریایی کشور حمایت خواهد کرد.
دستور رئیسی برای تعیین تکلیف اموال تملیکی گمرک تا سه ماه آینده
رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت مشخص شدن وضعیت اموال موجود در انبارهای اموال تملیکی گمرک، برای تعیین تکلیف اجناس موجود در انبارهای گمرک استان بوشهر مدت زمان سه ماهه تعیین کرد.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بازدید از انبارهای اموال تملیکی گمرک استان بوشهر، گفت: لازم است قوه قضاییه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های ذی‌ربط در‌این‌باره همکاری کنند و برای روشن شدن تکلیف اجناس و کالاهای موجود در این انبارها در سه ماه آینده برنامه‌ریزی و اقدام کنند.
در این بازدید دادستان استان بوشهر و مسئولان گمرک استان گزارشی از میزان، نوع و دلایل رسوب اموال و کالاهای وارداتی در انبارهای گمرک ارائه کردند.
پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه راه‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه پس از ۱۴ سال، قابل توجیه نیست
رئیس جمهوری اتصال به خطوط راه آهن را از مطالبات اساسی مردم استان بوشهر دانست و گفت: مصمم هستیم در تکمیل و راه‌اندازی پروژه خط آهن شیراز- بوشهر- عسلویه شتاب ایجاد کنیم.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در بازدید میدانی با هدف رفع موانع تکمیل راه‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه، پیشرفت ۲۰ درصدی این طرح را پس از حدود ۱۴ سال غیرقابل توجیه دانست و گفت: مدیران طرح باید برای تکمیل و راه‌اندازی این خط آهن تلاش مضاعف کنند و لازم است در روند تکمیل آن جهش ایجاد شود.
رئیس جمهوری گفت: تاخیر در اجرای پروژه‌ها موجب اتلاف منابع و فرسودگی تجهیزات می‌شود لذا باید برای اتمام پروژه‌ها همت جدی وجود داشته باشد و اعتبارات این پروژه حتما در بودجه سال آینده گنجانده ‌شود.
رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده و متنوع استان بوشهر، گفت: با ظرفیت‌های عظیمی که در استان وجود دارد، نباید مردم این منطقه با مشکلاتی مانند کم‌آبی مواجه باشند و همه باید تلاش کنیم شرایط مطلوب برای آرامش خاطر مردم ایجاد شود.
رئیس جمهوری تاکید کرد: مشکلات استان بوشهر قابل حل است و در دولت مصمم هستیم طرح‌هایی را که در سطح استان به سرانجام نرسیده، پیگیری و نهایی کنیم.
در بازدید رئیسی، وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استان گزارشی از آخرین وضع احداث راه‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه ارائه کردند.
سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه با حضور در نیروگاه اتمی بوشهر از طرح‌های توسعه‌ای این نیروگاه بازدید کرد.
مسئولان سازمان انرژی اتمی و مجریان پروژه‌ها، رئیس جمهوری را در جریان آخرین وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر قرار دادند.
سایر اخبار این روزنامه
در ششمین سفر استانی ابراهیم رئیسی به استان بوشهر مطرح شد عزم جدی دولت برای محرومیت‌زدایی محمدعلی وکیلی آنچه از آقای کروبی شنیدیم امیر عبداللهیان با حسن نصرالله دیدار کرد دیپلماسی اقتدار در ارسال سوخت ماریا رِسا و دیمیتری موراتف جایزه صلح نوبل را از آن خود کرد پرنده صلح روی شانه دو خبرنگار تایید یک اشتباه از سوی ظریف با واکنش تند اصولگرایان روبه‌رو شد جنجال اظهارات تازه ظریف «ابتکار» راهکارهای کنترل تورم در کوتاه‌مدت و بلندمدت را بررسی کرد سنگ بزرگ تورم پیش پای رئیس جدید بانک مرکزی در یک عملیات تروریستی صورت گرفت ده‌ها کشته و زخمی در انفجار یک مسجد شیعیان در قندوز افغانستان سیدحسن خمینی: بپذیریم که همه یک‌اندازه رای داریم نه بیشتر امیرعبداللهیان: مذاکرات بین تهران و ریاض سازنده است قدردانی آمریکا از کره جنوبی به خاطر اجرای تحریم‌ها علیه ایران آیا تحریم‌ها ایران را به یک کشور «موز فروش» بدل کرده‌اند؟ ضعف اقتصاد ایران از نظر «شاخص پیچیدگی اقتصادی» ترکیه به دنبال خرید ۴۰ فروند اف-۱۶ از آمریکا