ساروي و يوسفي طلايي شدند

گروه ورزش
روز شنبه يك روز تاريخي براي كشتي فرنگي كشورمان بود؛ روزي كه در سه وزن پاياني مسابقات قهرماني جهان در نروژ، تيم ايران صاحب دو فيناليست براي روز پاياني مسابقات شد و بعد از آن دو نشان خوش‌رنگ طلا توسط محمدهادي ساروي و علي‌اكبر يوسفي به دست آمد. آخرين باري كه ايران در كشتي فرنگي صاحب دو نشان طلا شده بود برمي‌گشت به سال ۲۰۱۱. 
در وزن 63 كيلوگرم ميثم دلخاني پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتيجه 9 بر صفر دنيز منيكسه از آلمان را مغلوب كرد و به مرحله يك‌چهارم نهايي راه يافت. وي در اين مرحله مقابل لنور تميروف دارنده مدال برنز جهان از اوكراين با نتيجه 3 - 3 به پيروزي رسيد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. دلخاني در اين مرحله با نتيجه 9 بر صفر طالح ممدوف دارنده مدال نقره اروپا از آذربايجان را مغلوب كرد و به ديدار فينال راه يافت. وي در ديدار فينال امروز به مصاف لري آبولادزه دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان مي‌رود.
در وزن 67 كيلوگرم محمدرضا گرايي قهرمان المپيك توكيو پس از استراحت در دور اول در دور دوم در حالي كه 6 بر يك از تسوچيكا شيمويامادا قهرمان آسيا از ژاپن عقب بود با ضربه فني و با نتيجه 6 بر 5 مقابل اين حريف به پيروزي دست يافت و راهي مرحله يك‌چهارم نهايي شد. وي در اين مرحله با نتيجه 10 بر صفر حسرت جعفراف از آذربايجان را از پيش رو برداشت و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. وي در اين مرحله در يك كشتي سخت و حساس با نتيجه ۷ بر ۶ مقابل راماز زوئيدزه دارنده مدال نقره زير 23 سال جهان از گرجستان را از پيش رو برداشت و راهي ديدار فينال شد. نماينده ايران در فاصله 10 ثانيه تا پايان مسابقه ۶ بر ۴ از حريف عقب بود. گرايي در ديدار فينال به مصاف نظير عبداله يف دارنده مدال نقره اروپا از روسيه مي‌رود.
اما از ساعت 19:30 فينال‌هاي چهار وزن دوم مسابقات آغاز شد و دقايقي مانده به ساعت ۲۱ نوبت به محمدهادي ساروي نماينده وزن ۹۷ كيلوگرم كشورمان رسيد كه براي كسب نشان طلا روي تشك برود. ساروي، برنده مدال برنز المپيك بعد از پيروزي مقابل نمايندگان روسيه، گرجستان و ايتاليا در ديدار فينال برابر آلكس زوك از مجارستان مبارزه كرد و در پايان در يك مبارزه نزديك و سخت با نتيجه ۳ بر يك به برتري رسيد و مدال طلاي جهان را بر گردن آويخت. مدال طلاي ساروي نخستين مدال طلاي كشتي فرنگي ايران بعد از سال ۲۰۱۴ محسوب مي‌شود. در آن سال حميد سوريان نابغه كشتي دنيا موفق شد نشان طلا را به دست آورد.
دقايقي بعد رقابت‌هاي پاياني سنگين‌وزن آغاز شد و علي‌اكبر يوسفي در نخستين فينال سنگين‌وزن تاريخ كشتي فرنگي ايران روي تشك رفت و مقابل زورابي گدخوري از روسيه كشتي گرفت. يوسفي كه در دورهاي قبلي نمايندگان ارمنستان، نروژ و شيلي را شكست داده بود در مبارزه نهايي موفق شد در همان سه دقيقه نخست نفس حريف روس خود را ببرد و در ادامه بارها و بارها حريف را به خارج از تشك هدايت كند. كشتي‌گير پرقدرت كشورمان با صلابت تا لحظه آخر كشتي گرفت و توانست با نتيجه ۵ بر يك به پيروزي دست پيدا كند و به مدال طلاي وزن ۱۳۰ كيلوگرم قهرماني جهان دست پيدا كند. 
به اين ترتيب روز سوم رقابت‌هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان با كسب دو نشان طلاي پرارزش به پايان رسيد. تيم كشتي ايران در چهار وزن نخست كشتي فرنگي نيز صاحب دو نشان برنز توسط محمدرضا گرايي و پژمان پشتام شده بود. تيم كشتي فرنگي ايران در صورت موفقيت دلخاني و گرايي در كسب نشان طلا مي‌تواند براي عنوان قهرماني مسابقات با روس‌ها رقابت كند.