فعالیت واحدهای صنفی از آبان منوط به تزریق واکسن است

شهروندآنلاین: «احمد وحیدی» وزیر کشور و فرمانده ستاد مقابله با کرونا در پایان نشست این ستاد که ظهر دیروز برگزار شد، گفت: «اصنافی که با مواد غذایی سروکار دارند، از یک تاریخ مشخص‌شده به بعد اجازه فعالیت‌شان منوط به این است که واکسن زده باشند و این موضوع به شکل دقیق از سوی اصناف و وزارت بهداشت کنترل شود.»

او تاکید کرد: «مقرر شد تا ادارات اصناف اسامی اعضای شاغل در این بخش را به وزارت بهداشت ارایه کرده تا نظارت دقیق بر آنها صورت بگیرد. افرادی را که به تایید وزارت بهداشت رسیده و واکسن زده‌اند، اجازه فعالیت در این اصناف را دارند. حدود ۶میلیون نفر در بخش اصناف مشغول به فعالیت هستند که تقریبا نزدیک به 3میلیون نفر از آنها واکسن نزده‌اند.»

فرمانده ستاد مقابله با کرونا با اشاره به تاریخ در نظر گرفته شده برای نظارت بر اصناف درخصوص انجام واکسیناسیون گفت: «افرادی که در اصناف مشغول هستند تا پایان مهرماه فرصت دارند تا واکسن کرونا را تزریق کنند. بحمدالله وزارت بهداشت آمادگی دارد تا روزی حدود ۳میلیون نفر را واکسینه کند و واکسن نیز به اندازه کافی در کشور موجود است.»



او ادامه داد: «در حال حاضر شاید نزدیک به ۵۰درصد اصناف واکسن زده‌اند و این کم است و باید به‌طور کامل همه افراد واکسن را تزریق کنند