بازهم حمله انتحاری علیه شیعیان در افغانستان

آفتاب یزد - گروه شبکه: یک هفته پس‌از انفجار خونین در مسجد شیعیان در ولایت قندوز افغانستان، روز جمعه نیز شیعیان نمازگزار در قندهار هدف حمله انتحاری قرار گرفتند.
در اثر یک حمله انتحاری به مسجد شیعیان در شهر قندهار افغانستان ۳۵ تن کشته و ۷۰نفر زخمی شدند. این حمله همزمان با برگزاری نماز جمعه در مقابل درب ورودی مسجد «امام بارگاه» شهر قندهار روی داده است. گفته شده که انفجار دومی نیز در داخل آن به وقوع پیوسته است. انفجار هفته گذشته نیز در مسجد شیعیان در شهر «خان آباد» ولایت قندوز افغانستان روی داده بود که مسئولیت انجام آن را گروه تروریستی «داعش شاخه خراسان» بر عهده گرفت. گروه طالبان که از ۲ ماه پیش قدرت را در افغانستان به دست گرفته، وعده انجام تحقیقات و برخورد با عاملان حمله انتحاری و گروه تروریستی داعش را در این کشور داده است. پس از انفجار روز جمعه نیز وزارت کشور طالبان اعلام کرده به منظور تحقیق و بررسی حادثه یک تیم ویژه به منطقه اعزام کرده است. به گزارش عصرایران، انفجار جمعه گذشته با محکومیت گسترده در ایران مواجه شد و بسیاری از مسئولان حکومتی و مراجع تقلید شیعه با صدور بیانیه‌هایی ضمن محکومیت حمله به شیعیان افغانستان، از گروه طالبان خواستند تا عاملان و آمران این جنایت را به سزای اعمالشان برسانند. یکی از نگرانی‌های کشورهای همسایه افغانستان پس‌از تسلط طالبان بر این کشور و خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، لانه کردن عناصر داعش در این کشور و استفاده از افغانستان به عنوان پایگاهی برای ناامن‌سازی کشورهای همسایه است. طالبان در واکنش به این نگرانی‌ها وعده برخورد و مقابله با عناصر داعش در افغانستان را داده است.
> واکنش ایران به حادثه تروریستی قندهار
اکنون سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در بیانیه‌ای حادثه تروریستی قندهار را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، حادثه تروریستی مسجد شیعیان قندهار را قویا محکوم و تسلیت خود را به خانواده‌های آن حادثه ابراز می‌کند. این حادثه بعد از واقعه قندوز اندوه ما را افزون ساخت. امیدواریم مسئولان طالبان اقدامی قاطع برای مقابله با این‌گونه پدیده‌های شوم تروریستی به عمل آورند. همچنین اینبار هم این حادثه تلخ موردتوجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های این حادثه و خواستار برخورد جدی با عاملان آن شده اند.