قوه قضائیه آماده است خلأ‌های موجود برای حمایت حقوقی و معنوی از ورزشکاران را رفع کند


به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای دیروز در نشست صمیمی با قهرمانان المپیک، پارالمپیک و جهانی که در آستانه روز ملی تربیت بدنی و ورزش برگزار شد، نشاط را از ضروریات زندگی دانست و با اشاره به ابراز شادی مردم پس از افتخارآفرینی ورزشکاران اظهارداشت: ارتباط ورزش قهرمانی با نشاط و سلامت روحی جامعه ارتباطی تنگاتنگ است و نه تنها ورزشکاری که روی سکوی قهرمانی می‌ایستد و خانواده و اطرافیان او بلکه خیل عظیمی از مردم از پیروزی یک ورزشکار ملی خوشحال می‌شوند.
محسنی اژه‌ای از لزوم حمایت قضایی از ورزشکاران نیز سخن گفت و متذکر شد قوه قضائیه آمادگی دارد تا خلاء‌های موجود در زمینه حمایت‌های معنوی و حقوقی از قهرمانان ورزشی را با ایجاد سازوکار‌های مناسب با همکاری وزارت ورزش و خود ورزشکاران و قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی برطرف کند.
وی در واکنش به درخواست برخی ورزشکاران برای ایجاد شعب اختصاصی برای رسیدگی به مشکلات و دعاوی حقوقی ورزشکاران تصریح کرد: به دعاوی حقوقی ورزشی به صورت تخصصی رسیدگی خواهد شد.


پیش از سخنان رئیس‌دستگاه قضا، وزیر ورزش و جوانان، رسیدگی به امور جوانان و پیگیری و مطالبات و خواسته‌های به حق این قشر را یکی از ماموریت‌های اصلی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: با سازماندهی معاونت جوانان در وزارت ورزش و جوانان به بخشی از تکالیفی که تا کنون در حوزه رسیدگی به مسائل جوانان در حالت بلاتکلیف قرار داشت رسیدگی خواهد شد.
سید حمید سجادی با بیان اینکه برای بسیاری از کشور‌های دنیا تنها بُعد قهرمانی ورزش دارای اهمیت است، افزود: رویکرد جمهوری اسلامی ایران در عرصه ورزش، «تربیتی، پرورشی، آموزشی»، «همگانی»، «قهرمانی» و «حرفه‌ای» است.
سجادی با اشاره به اهمیت جایگاه ورزش همگانی در سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان، ابراز امیدواری کرد به گونه‌ای در این حوزه برنامه‌ریزی شود که آحاد مردم تا آخر عمر خود از موهبت انجام فعالیت‌های ورزشی بهره‌مند شوند.
در این نشست صمیمی جمعی از مسئولان و رؤسای فدراسیون‌های ورزشی و همچنین ورزشکاران قهرمان به بیان نظراتشان پرداختند.
سایر اخبار این روزنامه
گزارش سایت صهیونیستی «والا» از بحران اعتیاد، خودکشی و فرار در ارتش اسرائیل قوّه عاقله دولت چرا وارونه کار می‌کرد؟!(یادداشت روز) اخبار ویژه 2 ضربه کاری انقلابیون یمن به ائتلاف سعودی تسلط بر عبدیه و هلاکت 2 فرمانده لشکر بازگشایی مدارس زیر ۳۰۰ دانش‌آموز از اول آبان‌ماه قوه قضائیه آماده است خلأ‌های موجود برای حمایت حقوقی و معنوی از ورزشکاران را رفع کند پاسخ حمایت از لوازم خانگی داخلی افزایش قیمت نبود! دولت مسیر مذاکرات هسته‌ای را از اقتصاد کشور جدا خواهد کرد رئیسی: همه دستگاه‌ها برای خنثی‌سازی تحریم‌ها با معاون اول همکاری کنند دیپلماسی نگاه به شرق دست ایران را در مذاکرات هسته‌ای باز کرده است سازمان برنامه و بودجه گزارش مشکوک از پیش‌بینی نرخ دلار را رد کرد طالبان: برای تأمین امنیت شیعیان نیروی ویژه تشکیل می‌دهیم فتوحات دولت تدبیر ادامه دارد پدیده عجیب «میلیاردرهای فقیر»! گزارش سایت صهیونیستی «والا» از بحران اعتیاد، خودکشی و فرار در ارتش اسرائیل گزارش سایت صهیونیستی «والا» از بحران اعتیاد، خودکشی و فرار در ارتش اسرائیل