درخواست عربستان از ایران

برخی منابع عراقی ادعا کردند که سعودی‌ها از ایران درخواست کرده‌اند که برای توقف پیشروی نظامی انصارالله یمن در استان مارب میانجیگری کند. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری الخبر الیمنی، این اقدام در حالی است که عربستان به دنبال ازسرگیری روابط با ایران است و دیدار‌هایی میان مسئولان عالی رتبه دو کشور در پایتخت عراق در حال برگزاری است.
منابع عراقی ادعا کرده‌اند: هیات سعودی موجود در عراق از هیئت ایرانی درخواست کرده است تا به‌منظور توقف پیشروی حوثی‌ها در استان مارب وساطت کند.
این منابع گفته‌اند: هیئت ایرانی وعده داده است که درخواست سعودی‌ها را به وزارت خارجه ایران منتقل کند و با مقامات این کشور آن را مورد بررسی قرار دهند.
در این گزارش ادعا شده است که در پی تغییراتی که در روابط عربستان با کشور‌های غربی به وجود آمده است، ریاض اخیرا هیئتی بلند پایه به ریاست عادل الجبیر به بغداد فرستاده است تا درخصوص از سرگیری روابط با تهران رایزنی کند.


بر اساس این گزارش، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان اخیرا ضمن تایید برگزاری چهار دور مذاکره میان تهران و ریاض تاکید کرد که این مذاکرات جدی است.
همچنین سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تایید برگزاری چهار دوره مذاکره با عربستان، گفته بود: توافق هیئت ایرانی و عربستانی این بود که مذاکرات که پشت در‌های بسته انجام شود. تلاش داریم که روابط ایران و عربستان به تحقق آرامش، صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس کمک کند.
سایر اخبار این روزنامه
چرا هنوز هیچ کنسرتی در تهران یا شهرستان‌ها برگزار نمی‌شود؟ سکوت نت‌ها سید حامد مرندی نهاد دولت، متهم اصلی فرار مالیاتی امضا‌های میلیونی مردم علیه طرح «صیانت» روی نظر نمایندگان اثرگذار است؟ اختلاف نظر مردم با نمایندگان در مورد یک طرح استراتژی اجباری نگاه به شرق و نظم جهانی جایگزین به نیازها پاسخ خواهد داد؟ شانگهای و راز تحقق عملگرایی دولت بحث بر سر برجام و مسائل منطقه جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با حضور امیرعبداللهیان رئیسی به بانک مرکزی برای جلوگیری از فضاسازی‌های کاذب ماموریت داد دستور ارزی رئیس جمهوری «ابتکار» راهکارهای مقابله با تورم را بررسی کرد محسنی اژه‌ای در نشست با قهرمانان المپیک، پارالمپیک و جهانی اعلام کرد رئیس مجلس: محرمانه بودن اموال مسئولان تصمیم مجلس هشتم است «اعیان‌نشین شدن» با جامعه ایرانی و شهرهایش چه می‌کند؟ کوچ ناگزیر! وزیر اقتصاد مطرح‌ کرد: هدف‌گذاری برای افزایش ۵۰ درصدی نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی حزب‌الله لبنان: به سمت جنگ داخلی نخواهیم رفت درخواست عربستان از ایران