علی لاریجانی به سخنگوی شورای نگهبان پاسخ داد ماجرای ادامه‌دار یک رد صلاحیت

مشاور رهبری انقلاب اسلامی خطاب به سخنگوی شورای نگهبان گفت: از ابتدای خدمت در نظام اسلامی، مراقب باشید در بیان و عمل خود به کسی ظلم نکنید، حتی به‌نحو ایهام.
به گزارش ایسنا، متن کامل یادداشت کوتاه علی لاریجانی خطاب به عضو شورای نگهبان به شرح زیر است:
«برادر گرامی جناب آقای طحان‌نظیف با سلام، جناب‌عالی، در مصاحبه اخیر، درباره اعلام عمومی دلایل عدم‌احراز صلاحیت نامزدها فرمودید چنین کاری شرعاً و قانوناً ممکن نیست، زیرا به حیثیت افراد، که امری محترم است، لطمه وارد می‌کند.
این سخن به‌ طور کلی درست است. اما درباره افرادی نظیر حقیر، که خود درخواست علنی‌کردن آن‌ را دارم، وجاهت ندارد و مسئولیت آن بر عهده شورای نگهبان نیست. ضمناً این‌گونه بیانات شما ابهام‌های دیگری نیز ایجاد می‌کند و شفاف‌ کردن موضوع را بیش از پیش ضروری می‌سازد. این مطلب درباره نهادها و دستگاه‌هایی که در این تصمیم شورا مشارکت داشته‌اند نیز صادق است. جناب‌عالی جوان تحصیل‌کرده و متدینی هستید. از ابتدای خدمت در نظام اسلامی، مراقب باشید در بیان و عمل خود به کسی ظلم نکنید، حتی به‌نحو ایهام.» پیش از این نیز لاریجانی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم و همچنین در ۱۶ مردادماه ۱۴۰۰ مکرراً از شورای نگهبان درخواست کرده بود که علت عدم احراز صلاحیت وی را علنی اعلام کنند. دلیل ردصلاحیت لاریجانی، تحصیلات تکمیلی دختر او در سال ۸۶ است مشاور رئیس مجلس دهم گفت: «درباره دلیل رد صلاحیت علی لاریجانی آنچه من اطلاع دارم درباره تحصیلات تکمیلی دختر ایشان است که آن هم قبل از این قانون بود. چرا که دختر ایشان سال ۸۶ برای تحصیل رفتند؛ بیش از این هم من اطلاعی ندارم.» منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با انتخاب درباره اینکه چرا علی لاریجانی، خودش دلیل عدم احراز صلاحیتش را اعلام عمومی نمی‌کند، گفت: «باید از خودشان بپرسید، اما منع قانونی داریم و اسناد طبقه بندی شده را نمی‌توانیم منتشر کنیم. فکر می‌کنم ملاحظه ایشان برای احترام به قوانین است.» این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا علت دیگری وجود دارد که علی لاریجانی نامه شورای نگهبان را منتشر نمی‌کند، بیان کرد: «علت فقط این مهر محرمانه است.»


او درمورد اینکه بنا بر گفته نجات‌الله ابراهیمیان عضو سابق شورای نگهبان، مهر محرمانه مانعی برای اعلام عمومی از جانب ایشان، تلقی نمی‌شود، عنوان کرد: «من نمی‌دانم و از ایشان نپرسیدم، باید از خودشان پرسید.»
حقیقت پور در پاسخ به این پرسش که دلیل رد صلاحیت لاریجانی چه بوده است که به این شکل برخورد می‌شود، عنوان کرد: «دلیل رد صلاحیت ایشان را باید از شورای نگهبان سوال کنید، اما آنچه من اطلاع دارم درباره تحصیلات تکمیلی دختر ایشان است که آن هم قبل از این قانون بود چرا که دختر ایشان سال ۸۶ برای تحصیل رفتند؛ بیش از این هم من اطلاعی ندارم.»
سایر اخبار این روزنامه
وزیر صمت با واردات خودرو موافقت کرد دوباره رانت؟ جلال خوش چهره بازگشت سخت به برجام دست بالا در معادله برجام با کیست؟ وزن کشی قدرت‌ها در هماورد دیپلماسی برجام آیا رفتار صدا و سیما در مقابل سرمایه انسانی‌اش تغییر می‌کند؟ وزیر راه و شهرسازی خبر داد قرار نیست سالی یک میلیون مسکن بسازیم! VAR در ایران؛ خیلی دور، خیلی نزدیک فعلا در این اتاق خبری نیست! کابوس پیک پنجم را فراموش نکنیم خطر حذف عجولانه محدودیت‌های کرونایی علی لاریجانی به سخنگوی شورای نگهبان پاسخ داد ماجرای ادامه‌دار یک رد صلاحیت رئیس قوه قضائیه مطرح کرد در رابطه با تسهیل صدور مجوز کسب و کار، قانونی جامع تصویب شود پاسخ ایران به علی‌اف و وزیر خارجه عربستان مقامات آذربایجان عنان کلام را داشته باشند شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: پس از بیست ماه این هفته در تهران نماز جمعه برگزار می شود یک فعال اقتصادی: هزینه مبادله تجاری با ارزی جز دلار روشن نیست حذف دلار از اقتصاد ایران امکان‌پذیر است؟ دولت بایدن درباره عربستان یکی به نعل می‌زند یکی به میخ!