آراء مردم عراق را دزدیدند معترضان مراقب سوءاستفاده سفارتخانه‌ها باشند

کمیته هماهنگی مقاومت عراق دوشنبه شب بیانیه‌ای جدید درباره نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور صادر کرد.‌، در بیانیه‌این کمیته آمده است: «خطاب به ملت غیور ما و به خصوص فرزندان عشایر اصیل و مردم و طرفداران نامزدهایی که آرای آنها در سیاه‌ترین انتخابات عراق و چه بسا دنیا ربوده شد، می‌گوییم که بی‌تردید شما کاملا برای برپایی تظاهرات مسالمت‌آمیز و بیان مخالفت و نارضایتی خود نسبت به اتفاق رخ داده در سرقت خواست و آرای شما از سوی کمیساریای انتخابات، حق دارید.» کمیته هماهنگی مقاومت عراق با اشاره به دخالت طرف‌های داخلی و بین‌المللی در انتخابات گفت که آنها خیر و صلاح کشور عزیز ما و مردم آزاد و سرافراز ما را که مخالف همه اشکال اشغالگری و سازشگری هستند، نمی‌خواهند. به گزارش فارس، کمیته هماهنگی مقاومت عراق خطاب به معترضان عراقی گفت: «ما امیدواریم که فرصت را از خفاش‌های تیره بعثی‌ها و دنباله‌روهای سفارتخانه‌ها و کسانی که با آنها هستند، بگیرید آن هم از سه طریق نخست اینکه کسانی را که می‌خواهند به منافع عمومی و خصوصی آسیب بزنند، از خود طرد کنید؛ دوم اینکه اجازه مسدود شدن راه‌ها و به تعطیلی کشیدن منافع مردم را ندهید و سوم اینکه نیروهای امنیتی سپر عراق و دژ محکم آن است و حفظ اقتدار و احترام آن واجب شرعی، ملی و اخلاقی است و چهارم اینکه نیروهای امنیتی قهرمان ما هم باید یار و یاور مظلوم و عراق و مردم آن باشند.»
آغاز تحصن
این در حالی است که ظهر دوشنبه تظاهرات مردمی در نزدیکی منطقه الخضراء در اعتراض به دستکاری در نتایج انتخابات پارلمانی آغاز شد و مردم همچنین از صبح دیروز شروع به بستن ورودی‌های منطقه الخضراء و آغاز تحصن کردند؛ در حالی که نیروهای امنیتی عراق به شکل گسترده در این منطقه مستقر بودند. به گزارش تسنیم، این تظاهرکنندگان قصد دارند یک تحصن مردمی به راه بیندازند که تا زمان پاسخ به خواسته‌هایشان و شمارش دستی نتایج انتخابات ادامه یابد. گفتنی است، معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی یکشنبه هفته گذشته عراق از همان اعلام اولیه نتایج در برخی از استان‌های مرکزی و جنوبی عراق اقدام به تظاهرات و بستن راه‌ها کرده‌اند. انتخاباتی که جریان صدر به رهبری «مقتدی الصدر»
با ۷۳ کرسی در صدر آن است و افراد مستقل با ۳۸ کرسی، ائتلاف تقدم به ریاست «محمد الحلبوسی» با ۳۸ کرسی، ائتلاف دولهًْ القانون به ریاست «نوری المالکی» با ۳۵ کرسی در رده‌های بعدی هستند.


حمله به کاروان آمریکا
خبر دیگر از عراق آنکه صبح روز سه‌شنبه، «صابرین نیوز» گزارش داد که یک کاروان لجستیکی ارتش آمریکا در شهر ناصریه (جنوب شرق عراق) هدف حمله قرار گرفته است. تا لحظه انتشار خبر هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله به کاروان آمریکا را برعهده نگرفته است و گزارشی درباره خسارت‌های احتمالی متنشر نشده است.