حال آقای خنده خوب است

نگرانی و احوالپرسی هنرمندان از دوست و هنرمند قدیمی خود مهران غفوریان که به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده، از پربازدید‌ترین خبرهای فضای مجازی در شبانه‌روز گذشته بود که در این رابطه اهالی هنر با انتشار تصاویری از این بازیگر نام‌آشنای سینما و تلویزیون برای او آرزوی سلامتی و تندرستی داشتند. از دیگر خبرهای حوزه فرهنگ و هنر انتشار بخش دیگری از داستانک‌های سروش صحت در فضای مجازی است. همچنین طراح پوستر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از انتخاب طرح این جشنواره نوشته است.

احسان ظلی‌پور تهیه‌کننده «نیسان آبی» با انتشار تصویری از مهران غفوریان در بیمارستان نوشته: «مهران غفوریان روز گذشته سر صحنه تصویربرداری سریال نمایش خانگی «نیسان آبی» دچار حمله قلبی شد و امروز عمل قلب باز او با موفقیت انجام شده است و پزشکان چهار رگ قلب او را جراحی کردند.
منوچهر هادی کارگردان این مجموعه طنز نمایش خانگی هم ضمن آرزوی سلامتی نوشته است: «مهران قشنگم، امروز صبح عمل باز مهران با موفقیت و رضایت پزشکان متخصص و دلسوز بیمارستان جماران انجام شد. الهی صد هزار بار شکر. ممنون از دعا و انرژی‌های خوبتون.»


سروش صحت نام‌آشنای اهالی فرهنگ و هنر است و مجری برنامه تلویزیونی «کتاب‌باز». این هنرمند در فضای مجازی هم فعال بوده و با انتشار داستانک‌های کوتاه از شخصیت جلال که مدتی است توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند در داستان جدید خود نوشته: «جلال مچ‌ام را گرفت. وقتی پست قبلی را می‌گذاشتم، فکر نمی‌کردم بیشتر از پست‌های قبلی‌ام لایک بخورد و کامنت زیر آن نوشته شود. ولی بعد که بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفت، خوشحال شدم. مدام می‌آمدم پست را نگاه می‌کردم و تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها را می‌شمردم. همیشه ادعا می‌کردم تعداد لایک‌ و کامنت‌ برایم بی‌اهمیت است ولی حالا هیجان‌زده و خوشحال شده بودم و دلم می‌خواست باز هم پست‌هایی بگذارم که تعداد لایک و کامنتش بالا برود... به این نتیجه رسیدم که همان ادعاهای سابق را داشته باشم، اما سعی می‌کنم پست‌های لایک‌خور و کامنت گیر بگذارم. جلال گفت «می‌بینی آدم چطور تغییر می‌کند و حتی به خودش دروغ می‌گوید... یواش یواش... بی‌آنکه حس کنی.»
کیارش زندی کارتونیست و تصویرگر که طراحی پوستر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی را بر‌عهده داشته در این‌باره نوشته: «افتخار طراحی پوستر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به من رسید. از نخستین روزی که دوست خوبم دکتر مرآتی (دبیر جشنواره) با من تماس گرفتند با توجه به ویژگی و حساسیت خاص جغرافیای فرهنگی ایران زمین چندین موضوع به عنوان کانسپت ذهنم را درگیر کرد... چون همواره برایم بحث همزیستی مسالمت‌آمیز قومیت‌های ایران زمین و تمامیت ارضی و یکپارچگی در عین تنوع مهم بود و با شعار جشنواره که تکیه بر نگاه فلسفه شرقی «وحدت در عین کثرت» را در دل خود داشت نیز این موضوع برایم اهمیت دوچندان پیدا کرد و در آخر به چهل‌تکه‌دوزی رسیدیم که هنر سنتی و دست‌آفریده بانوان این سرزمین نشسته بر گذر ابریشم است...»
آزاده بیزارگیتی پژوهشگر و مستندساز هم از مستند دختران نجار نوشته: «دختران نجار، دو نوازی برای رؤیا، منتخب حضور در جشنواره جهانی مسکالیتو بیوپیک روم/ ایتالیا... این فیلم تندیس بهترین فیلم را از جشنواره جهانی زنان کلکته، بهترین مستند بلند را از جشنواره جهانی تورنتو و دیپلم افتخار بهترین پژوهش، بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی و بهترین تدوین و تندیس بهترین صدابرداری را از چهاردهمین جشن مستقل مستند خانه سینمای ایران به دست آورده است. دختران نجار دو نوازی برای یک رؤیا، همراه چهل فیلم از سرتاسر جهان از ۸تا ۱۲ نوامبر در این جشنواره به نمایش درمی‌آید. این فیلم به تلاش‌ها و زندگی لیلا آوخ و صدیقه مؤمن‌نیا از نخستین زنان نجار ایران می‌پردازد. همچنین در جشنواره استیو جونز کانادا هم نمایش خواهد داشت.»
قاسمعلی فراست نویسنده ایرانی فیلم مستندی منتشر کرده از بخشی از زندگی لئو تولستوی نویسنده روس و یکی از بزرگترین رمان‌نویسان جهان. «فیلمی دیدنی از سال‌های آخر زندگی بزرگترین نویسنده روس، تولستوی.»
رادیو گوشه که در بخش واحد صوتی نشرچشمه فعال است صد‌و‌هشتمین کتاب شنیدنی خود را معرفی کرده: «صد‌و‌هشتمین کتاب شنیدنی و بیست‌و‌دومین اتفاق شنیدنی در راه است. عنوان این کتاب «بالاخره یه روزی قشنگ حرف می‌زنم» نوشته دیوید سداریس با  ترجمه پیمان خاکساراست با کتابخوانی هوتن شکیبا که بزودی در رادیوگوشه منتشر می‌شود.