وزیر کشور ماهیت FATF را فاش کرد اصلاح‌طلبان ناراحت شدند!

  سرویس سیاسی-
روزنامه اعتماد روز گذشته در مطلبی با عنوان «رد ادعاي شفافيت FATF!» به اظهارات مهم وزیر کشور در افشای ماهیت گروه اقدام مالی FATF واکنش نشان داد و نوشت: «وزير كشور در يك نشست كه با عنوان تحول راهبردي مبارزه با مواد مخدر و بررسي تحولات كشور افغانستان و پيامدهاي آن در عرصه مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، درحالي به ‌شدت نسبت‌ به FATF تاخت و ادعاي مبارزه با جرايم سازمان‌يافته فراملي ازجمله پول سياه و نيز پولشويي از طريق خريد و فروش مواد مخدر كه در قالب كنوانسيون پالرمو مطرح است و همچنين ادعاي مبارزه با تامين مالي تروريسم آن‌طور كه در كنوانسيون CFT با آن روبه‌رويم، زير سؤال برد كه در انتهاي سخنانش، با اشاره به استيلاي طالبان بر افغانستان به عنوان يكي از مهم‌ترين مراكز كشت گياهان مواد مخدر در جهان، از حاكمان جديد افغانستان خواست كه جلوي كاشت اين گياهان و انتقال آن را بگيرند.‌»
گفتنی است مدعیان اصلاحات تا دیروز ریز و درشت مشکلات کشور حتی واردات واکسن را هم به عدم تصویب لوایح استعماری FATF گره می‌زدند، این جریان حتی در دروغ آشکار مدعی شد که عدم تصویب FATF مانع از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای خواهد شد. اما واردات گسترده واکسن در دولت رئیسی و پیوستن رسمی ایران به سازمان شانگهای یک بار دیگر غلط بودن ادعاهای رسانه‌های اعتدال اصلاحات را ثابت کرد.
رسانه‌های حامی اصلاحات ـ اعتدال همچنان درپی اثبات گزاره‌هایی هستندکه دولت روحانی 8 سال عمر خود و ملت ایران را پای آن صرف کرد و موفق به اثبات آنها هم نشد. حتی ماجرای برجام باعث نشد تا این رسانه‌ها درس عبرت بگیرند و حل مشکلات کشور را به موضوعات بین‌المللی گره نزنند.


گفتنی است آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، به عنوان موسسان و گردانندگان FATF، برخوردی کاملا «ابزاری» با این کارگروه، و «گزینشی» با دولت‌ها دارند. چنانکه مثلا پاریس به عنوان میزبان FATF، میزبان گروه تروریستی منافقین هم هست؛️آمریکا و چند کشور اروپایی، میزبان 76 درصد کل پولشویی‌ها در جهان، اما معاف از بازخواست FATF هستند؛ عربستان و رژیم صهیونیستی هم به عنوان سرقفلی داران تروریسم در جهان، عضو FATF هستند که می‌توانند درباره قبول یا رد عضو جدید نظر بدهند! با مزه‌تر اینکه با وجود انجام آن 39 تعهد (یا 41 تعهد)، موضوع عضویت ایران به هیچ عنوان مطرح نیست و مافیای گرداننده FATF، با ایران به عنوان متهم(!) برخورد می‌کند؛
گرچه چندماهی است که دولت سیّد ابراهیم رئیسی زمام امور را در دست گرفته است و فرمان اداره کشور را از نگاه به غرب، به تکیه به داخل و تقویت همکاری با همسایگان و کشورهای شرقی چرخانده است. همه این‌ها البته باعث نمی‌شود تا این رسانه از تلاش برای گره زدن مشکلات کشور به موضوعاتی چون FATF دست بردارند.
از برجام چیزی جز یک نام باقی نمانده است
روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت: با توجه به این تحولات اخیر به نظر می‌رسد بن‌بست در مذاکرات هسته‌ای که در طول سه سال گذشته ابعاد پیچیده‌تری به خود گرفته، به مرور تبدیل به وضعیتی شده که دورنمای خروج از آن برای هر دو طرف در‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد. چرا که از زمان خروج آمریکا و بازگشت تحریم‌ها علیه ایران همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، از توافق هسته‌ای چیزی به غیر از یک نام باقی نمانده و با پیچیده شدن معادلات امکان توافق بر سر موضوعات جدید نیز با توجه به گستردگی ابعاد آن چندان محتمل به نظر نمی‌رسد. در این میان تهران با طی کردن پنج گام هسته‌ای درخصوص کاستن از تعهدات برجامی خود، بازگشت به توافق را منوط به لغو تمامی تحریم‌ها می‌داند و طرف مقابل نیز با بیش از 1600 تحریم علیه ایران به نظر نمی‌رسد که به آسانی حاضر به از دست دادن کارت فشار خود بر علیه ایران باشد؛ کما اینکه طرف‌های غربی همچنان خواستار پیوند زدن توافق هسته‌ای به مسائلی همچون مسائل موشکی و منطقه‌ای با ایران هستند.
چرا اصلاح‌طلبان به دروغگویی می‌­پردازند؟!
روزنامه شرق در شماره دیروز خود نوشت: «غلامرضا نوری‌قزلجه، یکی از اعضای کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، گفته که قرار است موضوعاتی از جمله محدود‌سازی و کاهش پهنای باند به‌طورکامل از حیطه طرح خارج شود؛ اما از سوی دیگر سخنگوی کمیسیون طرح صیانت تأکید کرده که چنین چیزی در دستور کار نیست.»
در ادامه این نوشتار آمده: «ضد و نقیض‌ها در طرح صیانت یا همان طرح نمایندگان مجلس برای مسدود‌سازی اینترنت[!!] بسیار است. از یک سو از تأمین امنیت کاربران سخن می‌گویند، از سویی دیگر با ایجاد رانت برای اپلیکیشن‌های ایرانی که حتی بدون اطلاع کاربران برای آنها حساب کاربری ایجاد می‌کنند شرایط ناامنی را بیش از گذشته فراهم خواهند کرد. از یک سو بحث شفافیت در فضای مجازی و شناسایی کاربران را دنبال می‌کنند و از سوی دیگر رسیدگی به این طرح مهم و مرتبط با زندگی بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارهای مجازی را از صحن علنی به کمیسیون تخصصی می‌برند تا عده‌ای معدود از نمایندگان برای 80 میلیون ایرانی اتخاذ تصمیم کنند. آن‌هم جمعی که برخی از آنها دشمن قسم‌خورده فضای مجازی و جریان آزاد اطلاعات در این فضا هستند و از بیان نگاه محدودیت‌خواه خود به فضای مجازی ابایی هم ندارند. هرچند عده معدودی هم در کمیسیون ویژه بررسی این طرح حضور دارند که به نکات منفی طرح واقف بوده و قصد تغییر آنها را دارند اما سؤال مهم این است که این افراد توان تغییر ایرادهای طرح را خواهند داشت؟!»
در این رابطه لازم به ذکر است که دروغگویی اصلاح‌طلبان با عنوان «مسدود‌سازی اینترنت» در حالی بارها از سوی این طیف مطرح شده که اساسا مجلس به دنبال مسدود‌سازی اینترنت نیست. روزنامه‌های اصلاح‌طلب عنوان مسدود‌سازی اینترنت را که به معنای بستن کاملا اینترنت است با یک منظور بسیار زشت و زننده به کار می‌گیرند. در حقیقت آنها می‌خواهند با سوءاستفاده از احساسات مخاطبان اهداف حزبی خویش را تامین کنند.
نکته دیگر این است که این روزنامه اصلاح‌طلب طوری می‌گوید عده‌ای برای 80میلیون ایرانی تصمیم بگیرند که گویی تا پیش از این همه قوانین را همه 80میلیون ایرانی تصویب کرده‌اند. این نیز سخنی پوپولیستی و به منظور تحریک مخاطبان است.
اما چرا برای این جماعت قانونمند شدن فضای مجازی تا این‌اندازه دردناک است؟! اگر به انتخابات ریاست جمهوری 1396 بازگردیم به وضوح می‌بینیم که در فضای اینترنت بی‌قانون این جماعت توانستند به دروغگویی و ترساندن مردم از نامزدهای رقبا روی آورده و با این دست مسایل زمینه فریب اذهان عمومی را فراهم آورده و نامزد خویش را به پیروزی برسانند.