بازتاب فینالیست شدن تیم ملی هاکی زنان ایران در رقابت‌های دوبی

مایه افتخار هستید
آفتاب یزد- گروه شبکه: زنان در رشته‌های مختلف ورزشی علی رغم کم لطفی‌هایی که شامل حالشان می‌شود و صد البته محدودیت‌هایی که دارند، توانایی‌های خود را بارها به اثبات رساندند و با موفقیت‌شان سهم بسزایی در شادی مردم داشته اند. این بار شاهد پیروزی‌های شگفت‌انگیز تیم ملی هاکی زنان ایران هستیم تیمی که با برتری برابر امارات توانست به فینال رقابت‌های دوبی راه یابد. داستان از این قرار است که تیم‌های ملی اسکیت هاکی روی یخ زنان و مردان ایران در مسابقات کاپ آزاد دبی شرکت کرده‌اند. این رقابت‌ها با حضور ۱۰ تیم معتبر از کشورهای صاحب نام از ۲۵ مهر تا اول آبان‌ماه در حال برگزاری است. حضور تیم‌های ملی اسکیت هاکی روی یخ زنان و مردان در این مسابقات در راستای آماده‌سازی ملی‌پوشان جهت اعزام به مسابقات جام جهانی قرقیزستان است که اسفند ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. اما در جریان این رقابت ها، تیم ملی اسکیت هاکی روی یخ زنان در روز اول رقابت‌ها به برتری ۳ بر صفر برابر امارات دست یافتند و در دومین دیدار نیز روسیه را با نتیجه ۴ بر ۲
شکست دادند.
در دومین روز از مسابقات باشگاهی دبی نیز به مصاف روسیه و امارات رفت. ملی‌پوشان در نخستین دیدار با نتیجه ۴ بر یک مغلوب روسیه شدند اما دومین دیدار خود را با برتری چهار بر صفر برابر امارات به پایان رساندند و در نهایت به فینال این رقابت‌ها راه یافتند. گفتنی است ملی‌پوشان امروز باید در مرحله نهایی به مصاف روسیه در پیست یخ دبی مال بروند تا تکلیف قهرمان این مسابقات مشخص شود. تیم ملی مردان نیز برای کسب رتبه پنجم یا ششم با امارات دیدار خواهند داشت.


> واکنش‌ها
اکنون نتایج تیم هاکی زنان بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشته است و حتی مورد توجه ناظران سیاسی و اجتماعی قرار گرفته است. نکته قابل تامل اینجاست که بسیاری نمی‌داستند که بانوان هم در ایران هاکی روی یخ انجام می‌دهند و آنهم به این مسئله برمی گردد که غالبا در مورد ورزش بانوان سکوت خبری وجود دارد یعنی صدا و سیما مسابقات آن‌ها را پخش نمی‌کند.
عباس عبدی تحلیلگر مسائل اجتماعی در این رابطه نوشت: «پیروزی تیم هاکی روی یخ زنان ایران جالب‌ترین و عجیب‌ترین خبری بود که در ماه‌های اخیر شنیدم. این خبر نشان داد که تحولات اجتماعی در ایران، بویژه در حوزه زنان بسیار گسترده‌تر از آن است که در سطح جامعه دیده می‌شود.»
اما یکی از کاربران در این باره نوشته است: «اونوقت یکسری می‌خواستند ورزش این مملکت رو تحریم کنن و این خوشحالی‌ها رو از ورزشکارها و مردم بگیرند».
کاربر دیگری گفته است: «زنان تیم ملی هاکی روی یخ ایران گل کاشتند و هزار آفرین بر آن‌ها».
دیگری نوشت: «هاکی روی یخ ورزش ملی روسیه است و زنان ایرانی با شکست دادن تیم این کشور کار بسیار بزرگی کرده‌اند. پس بر طبل شادانه بکوب هم‌وطن!».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «دختران هاکی روی یخ ایران فینالیست شدند دمشون گرم البته نمی‌دونستم که تیم هاکی روی یخ زنان داریم».
کاربران دیگر نوشته اند: «به نظرم ارزش برد تیم ملی هاکی روی یخ زنان که کمتر یکسال از عمر تشکیل شدنش میگذره و ۹۵درصد جمعیت ۸۰میلیونی ما حتی نمیدونستن همچین تیمی وجود داره، از صعود به جام جهانی فوتبال و قهرمانی کشتی جهان شیرین تره.»، «اینقدر سکوت خبری و تلویزیونی درباره ورزش زنان و البته درخشش‌های آنان وجود داره که من و احتمالا خیلی‌ها نمی‌دونستیم ایران ‎ تیم ملی زنان هاکی روی یخ داره! تبریک! مایه افتخارید»، «‎شاخ درآوردم از تعجب. عجب دخترهایی داریم. دمشون گرم»، «تو هاکی روی یخ، روسیه شبیه برزیل تو فوتبال میمونه! تیم ملی هاکی زنان ایران تونسته اینا رو ببره»، «تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران تونسته امارات و روسیه که خودش ظاهراً غولیه تو این ورزش رو شکست بده. دمشونم گرم، با این همه محدودیت نتیجه گرفتن سخته. واقعا باید آفرین گفت بهشون»، «‎این اتفاق چندتا شگفتی داشت برای من، اول اینکه ایران هاکی داره، دوم اینکه حتی تیم زنان داره، سوم اینکه رقابت بین‌المللی میره، چهارم اینکه پیروز میشه، پنجم اینکه روسیه رو می‌زنه»، «زنده باد بانوان شگفتی آفرین تیم هاکی ایران که با کمترین حمایت و امکانات اینگونه شگفتی آفریدند این توانایی‌ها چشمه‌ای از قابلیت‌های زنان امروز
ایران زمین است».