انصارالله موشک‌هایی در اختیار دارد که قادرند از تجهیزات دفاعی آمریکا عبور کنند

پیشرفت‌های موشکی و پهپادی انقلابیون یمنی باعث شده که حتی دشمنان انصارالله نیز وادار به اعتراف در این مورد شوند. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده، موشک‌های جدید حوثی‌های یمن (انصارالله) قابلیت ساقط کردن هواگردهای آمریکایی از جمله بالگردهای نظامی این کشور را دارد. طبق گزارش روزنامه «نیویورک‌تایمز»، مقام‌های پنتاگون مدعی شده‌اند ایران این موشک‌های جدید را ساخته و در اختیار انصارالله یمن قرار‌داده است. جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاهای کشورهای غربی درباره تسلیح انصارالله را رد کرده است. «بیل اربن»، سخنگوی سازمان تروریستی سنت‌کام در نشست خبری روز چهارشنبه از توضیح درباره اینکه این موشک‌ها چطور کار می‌کنند خودداری کرد. با وجود این، یک مقام نظامی آشنا به این سلاح‌ها که به موشک‌های ۳۵۸ معروفند به نیویورک‌تایمز گفت این‌ها موشک‌های کروزی هستند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که توان‌گریز از تدابیر دفاعی آمریکا را داشته باشند ضمن آنکه توان ساقط کردن بالگردهای آمریکایی را نیز دارند. روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته این موشک‌ها از سه قسمت تشکیل شده‌اند:« دو موتور و یک کلاهک انفجاری. این سلاح از یک پرتاب‌کننده در روی زمین شلیک می‌شود.»
برخی از کارشناسان می‌گویند که سلاح ۳۵۸ بیشتر از آنکه موشک باشد نوعی پهپاد انتحاری است که در دسته «مهمات سرگردان» قرار می‌گیرند. نیویورک‌تایمز نوشته که مهمات سرگردان، مانند موشک ۳۵۸ سلاح‌هایی غیرمتداول هستند. مقام نظامی آمریکا گفته:« موشک ۳۵۸ به هنگام پرواز ۹ فوت طول دارد و می‌تواند با نفت سفید یا سوخت دیزلی موجود در محفظه‌های متحرک کار کند. ۱۲ لنز مادون قرمزی که در حلقه‌ای در اطراف موشک کارگذاشته شده قادرند تدابیر جست‌وجوی حرارتی مورد استفاده در بالگردهای ائتلاف را مغلوب کنند.» یک مقام نظامی دیگر آمریکا مدعی شد این موشک‌ها علیه پهپادهای آمریکایی که در حریم هوایی یمن (دولت مستعفی یمن) فعالیت می‌کنند شلیک شده است. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در نشست خبری روز چهارشنبه مدعی شد پنتاگون معتقد است که ایران این سلاح‌ها را در اختیار حوثی‌های یمن قرار‌داده است. وی مدعی شد ارسال این تجهیزات جنگ در یمن را طولانی کرده است.
ضرب شست جدید انصارالله
از سوی دیگر، یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن جزئیات حمله موشکی نیروهای این کشور به اردوگاه ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی را فاش کرد. شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد، حملات موشکی روز پنجشنبه، با پنج موشک بالستیک انجام شد که اردوگاه متجاوزان در «جیزان» هدف قرار گرفت. سریع خبر داد، در این حمله، ستاد فرماندهی، انبارهای مهمات و آشیانه‌های بالگردهای آپاچی هدف قرار گرفت.


سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد، در این عملیات، بیش از
35 سعودی کشته و زخمی شدند که در میان این افراد، چند افسر و خلبان نیز دیده شده است. برخی از منابع نیز اعلام کرده‌اند که در حمله موشکی انصارالله یمن به جیزان ۱۶ افسر و ۱۲ نظامی ائتلاف سعودی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.
سریع تهدید کرد که هر‌اندازه حملات هوایی ائتلاف سعودی و محاصره آن ادامه یابد، حملات شدیدی منتظر آن است. در همین ارتباط، ائتلاف سعودی هم انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی صنعا را بمباران کرد. وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن جنایت ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در بمباران انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی را محکوم کرد. این نهاد یمنی با انتشار بیانیه‌ای خبر داد، ائتلاف متجاوز 6 بار انبارهای حاوی دارو و تجهیزات پزشکی را در محله «سعوان» واقع در پایتخت یمن را بمباران کرده است. پایگاه خبری «البوابه الیمنیة الاخباریه» ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، این جنایت نیز به سایر جنایت‌های ائتلاف سعودی اضافه می‌شود؛ جنایاتی که در برابر دیدگان تمام مردم دنیا صورت می‌گیرد. وزارت بهداشت یمن خبر داد که این جنایت در راستای اصرار ائتلاف سعودی بر کشتار مردم یمن است و این ائتلاف از طریق اخلال در بخش بهداشتی و جلوگیری از ورود دارو و تجهیزات پزشکی در پی انجام مأموریت خود است. این نهاد گفت که این بمباران، تأثیر منفی بر بخش درمان دارد؛ زیرا باعث توقف ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی در بخش‌های مهم بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی شده است. نکته جالب توجه این است که ترکی المالکی سخنگوی این ائتلاف ادعا کرده که عملیات مذکور در چارچوب قوانین حقوق‌بشری انجام شده و در جریان آن، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب غیرنظامیان اتخاذ شده است!