تکرار جرم و بی‌تفاوتی محیط زیست یزد به تهدیدات زیست محیطی!

آفتاب یزد: شرکت آلوده‌کننده هوا و تهدیدکننده بهداشت عمومی علیرغم محکومیت در مرجع قضائی با تعلل و کوتاهی محیط زیست یزد همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.
به گزارش خبرنگار آفتاب یزد، روز گذشته جمعی از اهالی روستای مزرعه آقا از توابع شهرستان اردکان - بخش خرانق با تجمع در مقابل شرکت (س. م) که تهدیدکننده محیط زیست و آلودگی هوای منطقه است با نصب پلاکارد اعتراض خود را از آنچه که باعث آلودگی و تهدید بهداشت عمومی است به گوش مسئولان محیط زیست رساندند.
به گزارش خبرنگار ما، در سال ۹۹ از شرکت «س. م» وابسته به یک نهاد اجرایی به اتهام اقدام به تهدید علیه بهداشت عمومی با آلودگی هوا و محیط زیست در مرجع قضائی طرح شکایت می‌شود که با محرز شدن اتهام و اثبات آن شرکت فوق به جزای نقدی محکوم می‌شود. ولی همچنان این شرکت به فعالیت خود که همراه با آلودگی است و بر باغات و محصولات کشاورزی روستائیان آسیب می‌رساند ادامه می‌دهد و محیط زیست استان یزد علیرغم درخواست‌های مکرر مردمی بی‌تفاوت می‌باشد.
گفتنی است؛ اخیرا مدیر کل محیط زیست با تغییر دولت و استاندار یزد با یک برنامه تبلیغی شبانه به نمایندگی‌ها و کمپ‌های زیست محیطی سرکشی می‌کند و در فضای مجازی نشر می‌دهد ولی آلودگی کارخانجات کاشی، فولاد و... و همچنین این شرکت را نمی‌بیند.


روزنامه آفتاب یزد چند ماه گذشته ویدئویی را تحویل مسئولان سازمان محیط زیست استان یزد داد که در آن یکی از مجتمع‌های رفاهی در روستای ساغند، فاضلاب انسانی را به همراه تانکر در قنات‌های قدیمی و زمین‌های اطراف روستا و نزدیک مرغداری تخلیه کرده که تاکنون اقدامی جهت رسیدگی از سوی این سازمان صورت نگرفته است.
این پرسش طرح می‌شود که آیا سازمان محیط زیست به جای مسئولان استانی این سازمان پیگیر خواهد بود؟!