تغییر ساعات اجرای طرح ترافیک تهران از دوشنبه

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از تغییر ساعات اجرای طرح ترافیک از روز دوشنبه
۱۰ آبان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، مجتبی شفیعی اظهارداشت: با توجه به افزایش حجم ترافیک معابر در یک ماه و نیم گذشته، بررسی‌هایی که در معاونت حمل‌ونقل ترافیک انجام شده بود، نشان داد که یکی از عواملی که باعث ازدحام ترافیک در معابر و نارضایتی مردم شده است، بی‌اثر شدن محدودیت‌های طرح ترافیک است. شفیعی ادامه داد: بر همین اساس تصمیم شورای ترافیک شهر تهران بر این شد که در دو گام ساعات محدودیت طرح ترافیک اصلاح شود. بر اساس این مصوبه، قرار شد در گام اول از ۱۰ آبان ماه، ساعت شروع طرح ترافیک از ۸:۳۰ به ساعت ۷:۳۰ صبح اصلاح شود و ساعت پایان طرح ترافیک که حالا ۱۶:۳۰ است به ساعت ۱۷:۳۰ منتقل شود. این شرایط تا روز اعلام بازگشایی مراکز آموزشی برقرار می‌ماند.
وی، گام دوم تغییر ساعات طرح ترافیک را زمان بازگشایی مراکز آموزشی بیان کرد و افزود: هر روزی که تصمیم دوستان بر بازگشایی مراکز آموزشی باشد، در همان روز شرایط ترافیکی مجدد اصلاح می‌شود به این صورت که شروع طرح ترافیک به ساعت ۶:۳۰ و پایان آن به ساعت ۱۸ در نیمه دوم سال و به ساعت ۱۹ در نیمه اول سال جا به جا می‌شود.به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، سایر شرایط و مصوبات اعلامی مربوط به طرح ترافیک تهران، همچنان به قوت خود باقی است. شفیعی با اشاره به محدودیت تردد شبانه گفت: پیشنهاد شورای ترافیک شهر تهران بر لغو این طرح است چرا که باعث شده بخشی از سفرهایی که شب‌ها انجام می‌شد، به صبح منتقل شود و این نیز به ازدحام ترافیکی
دامن می‌زند. این پیشنهاد کتباً به دبیرخانه ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال می‌شود. به نظر می‌رسد با توجه به مذاکراتی که صورت گرفته و حساسیت آن زمان، لغو آن طولانی نشود.