دفاع‌مشروع

   گفتارهاي اختصاصي « اعتماد»  از چهره‌هاي سياسي و بازتاب بين‌المللي
 
گروه سياسي
عقربه‌هاي ساعت در ايران به 11 شب نزديك مي‌شد و آنجا در سوريه در شهري كه سوري‌ها آن را به زبان عاميانه «الدير»يا همان «دير الزور» مي‌نامند ساعت 9 شب را رد كرده. درست در مرز سوريه و عراق، در كرانه رود فرات هدفي بود كه نيروهاي سپاه پاسداران براي پرتاب 6 فروند موشك بالستيك ميان‌برد زمين به زمين انتخاب كرده بودند.
موشك‌هايي كه درست به اهداف تعيين شده خورد. به منابع لجستيكي تروريست‌ها و محل اجتماع آنها تا ضرب سيلي انتقام حمله 17 خرداد ماه‌شان در تهران را خوب حس كنند. شنبه شب 28 خردادماه يعني درست 11 روز پس از عمليات تروريستي صورت گرفته در پارلمان و حرم امام خميني(ره) همان زماني بود تا وعده انتقامي كه سپاه پاسداران همان روز داده بود، عملياتي شود.
عملياتي شدنش آنقدر دقيق بود كه خبر اول همه رسانه‌هاي جهان شد؛ رسانه‌هايي كه هم از عظمت موشك‌هاي ايران و تجهيزات نظامي‌اش شوكه شده بودند و هم پاسخ سريع و به موقع نيروهاي نظامي ايران براي تنبيه تروريست‌ها را ستودند. 6 فروند موشكي كه در ديرالزور فرود آمد پاسخ همان پنج تروريستي بود كه براي كشتار به تهران فرستاده شده بودند. يك عمليات دقيق كه دولت سوريه در جريان آن بود و آسمان عراق براي پرتاب موشك‌ها انتخاب شده بود.


پهپادهاي سپاه در آسمان ديرالزور
اما آنگونه كه در خبرها آمده است سپاه پاسداران براي اينكه لحظه اصابت اين موشك‌ها به اهداف از پيش تعيين‌شده را ثبت و ضبط كند، پهپادهايي را از حومه دمشق به آسمان ديرالزور اعزام كرد تا اين وظيفه مهم را ثبت و ضبط كنند.
برهمين اساس، چند فروند پهپاد نيروي هوافضاي سپاه با طي مسيري بيش از 300كيلومتر، به بالاي سر اهداف رفته و با موفقيت توانستند به طور زنده، لحظه اصابت موشك‌هاي بالستيك شليك‌شده از ايران را به مركز فرماندهي عمليات در داخل ايران ارسال كنند.
هماهنگي با سوريه و عراق براي پرتاب موشك‌ها
سخنگوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، اعلام كرد: در عمليات اخير سپاه كه «ليله‌القدر» نام داشت، سپاه پاسداران 6 فروند موشك بالستيك ميان‌برد، به اهداف مختلفي در بردهاي 650 تا 700 كيلومتر شليك كرد. به گزارش ايسنا، سردار رمضان شريف با بيان اين مطلب افزود: اهدافي كه ما در اين عمليات هدف قرار داديم، مقرهاي فرماندهي، دپوي تجهيزات انتحاري و لجستيكي در استان ديرالزور سوريه بوده است. وي ادامه داد: براي شليك اين موشك‌ها با كشور سوريه از قبل هماهنگ شده بود و موشك‌ها از مسير كشور عراق وارد آسمان سوريه شده بودند، تعدادي از اين موشك‌ها، موشك‌هاي دقيق و نقطه‌زن ذوالفقار بوده‌اند و تصاوير بسيار خوبي از لحظه اصابت موشك‌ها به اهداف، به دست‌مان رسيده‌ است.
سيلي محكم‌تري در راه است
اما گويا اين تنبيه تروريست‌ها قرار نيست آخرين تنبيه آنان براي آنچه در اين سال‌ها مرتكب شده‌اند باشد. ديروزمشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از سيلي‌هاي محكم‌تر بعدي خبر داد و گفت: حمله موشكي سپاه به مواضع داعش در ديرالزور سوريه نشان داد جمهوري اسلامي هر تهديدي را به فرصت تبديل و به راحتي و با صلابت منبع تهديد را منهدم خواهد كرد. به گزارش جام‌جم‌آنلاين، سردار يدالله جواني در واكنش به حمله موشكي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به مواضع تروريست‌ها در سوريه، تصريح كرد: طبق گزارشات واصله و اظهارات سردار حاجي‌زاده تمام شش موشك شليك شده با موفقيت به اهداف از پيش تعيين شده اصابت كرده اما در مورد جزييات آن بايد منتظر استخراج تصاوير ماهواره‌اي و اطلاعات پهپادها باشيم تا اخبار تكميلي از طريق نهادهاي ذي‌ربط منتشر شود. وي در مورد مختصات موشك‌هاي شليك شده سپاه، افزود: موشك‌ها در اصابت به هدف از دقت بالايي برخوردار بوده و به موشك‌هاي نقطه‌زن معروف است. وي با بيان اينكه سپاه بعد از وقايع تروريستي تهران به مردم شريف ايران وعده انتقام از تروريست‌ها را داده بود، خاطرنشان كرد: سپاه به وعده خود عمل كرد و اين همه آنچه به آن وعده داده بود، نيست. در واقع حمله موشكي به مواضع تروريست‌ها تنها بخش كوچكي از اقدام ما براي تنبيه تروريست‌ها بود. مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در ادامه افزود: همان‌گونه كه در بيانيه سپاه آمده، در صورت استمرار شرارت تروريست‌ها اقدامات جدي‌تر و سيلي محكم‌تري به گوش تروريست‌ها نواخته خواهد شد. وي به فراگير بودن پيام حمله موشكي جمهوري اسلامي به مواضع داعش در ديرالزور سوريه پرداخت و تصريح كرد: انهدام مقر تروريست‌ها علاوه بر اثبات قدرت موشكي ما به بدخواهان نظام و امت، نشان‌دهنده آن است كه ابتكار عمل در مواقع تهديد در دست جمهوري اسلامي بوده و اينكه خوشحالي آل سعود و ديگر حاميان تروريسم از حوادث تروريستي تهران كه گمان مي‌بردند مي‌توانند با چنين اقداماتي ما را در تنگنا قرار دهند، خيالي بس بيهوده است. اين كارشناس نظامي در مورد اينكه دليل انتخاب منطقه ديرالزور براي حمله به تروريست‌ها چه بود، گفت: در واقع اين منطقه از سوريه محل تجمع يگان‌هاي پشتيباني تروريست‌ها و مكاني براي آماده‌سازي ادوات و خودروهاي انتحاري با مقياس بالا بوده، مضاف براينكه پيش‌بيني مي‌شود شمار قابل توجهي از سران داعش و هدايت‌كنندگان عمليات تروريستي تهران در اين منطقه حضور داشته‌اند كه در آينده ميزان هلاكت قواي داعش در اين حمله رسانه‌اي خواهد شد. وي افزود: حجم بالايي از اين دست موشك‌ها در اختيار سپاه پاسداران قرار دارد. مضاف براينكه از سكوي‌هاي متحرك پرتاب مي‌شود و در هر نقطه‌اي كه لازم باشد مي‌توان مبادرت به شليك آن كند.