شش‌ماهه چهره شهر را از آسیب‌های اجتماعی پاک می‌کنیم

شهردار تهران با بیان اینکه در یک دوره چهار ساله آسیب‌های اجتماعی در سطح تهران را ساماندهی خواهیم کرد، گفت: در یک مقطع سه تا شش ماهه چهره شهر را از این آسیب‌ها منزه و پاک می‌کنیم.
علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه جلسه قرارگاه آسیب‌های اجتماعی گفت: شهر تهران امروز از آسیب‌های بسیار جدی در حوزه اجتماعی رنج می‌برد؛ این آسیب‌ها روح و روان مردم را جریحه‌دار و چهره شهر را زشت و غیرقابل تحمل کرده‌است.
وی ادامه داد: البته این آسیب‌ها ریشه‌ها و زمینه‌هایی دارد که فراتر از موضوع شهر تهران است و به موضوعات کشوری باز می‌گردد.
شهردار تهران با اشاره به جلسه قرارگاه آسیب‌های اجتماعی که صبح روز گذشته برگزار شد، خاطر نشان کرد: در این جلسه یک تصمیم قاطع و جدی برای حل مشکل آسیب‌های اجتماعی در تهران گرفته شده و ما برای ساختن یک الگو در کلانشهر تهران نیازمند به عبور از این آسیب‌ها هستیم. باید از این گره‌های بزرگ شهر و زندگی مردم گره‌گشایی کنیم؛ بنابراین شهرداری با افتخار اعلام می‌کند که یکی از رویکرد‌های جدی ما این است که با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها بتوانیم در شهر تهران یک برنامه چهار ساله را دنبال کرده و در یک مقطع سه تا شش ماهه چهره شهر را از این آسیب‌های اجتماعی منزه و پاک کنیم. البته همزمان نیز یک کار مردمی جدیدی صورت می‌گیرد که هم به التیام ریشه‌های آسیب‌ها می‌پردازد و هم با یک اندیشه صحیح همه دستگاه‌ها با محوریت مردم دست به دست هم دهیم و بتوانیم تحولی را در این زمینه شاهد باشیم. شهردار تهران خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که شرایطی را فراهم کنیم تا اوضاع بهبود پیدا کند، نه اینکه این افراد دوباره با همان شرایط قبل و شاید بدتر نیز به جامعه باز گردند. شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره لغو محدودیت تردد شبانه گفت: در جلسه‌ای که در شورای عالی ترافیک داشتیم در این خصوص صحبت‌هایی مطرح شد و به اتفاق همه دستگاه‌ها قائل به این بودیم که لغو محدودیت تردد شبانه برای ما یک امکانی را فراهم می‌کند و همه دستگاه‌ها قائل به لغو این محدودیت بودند. وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که امروز در شهر تهران در موضوع کرونا حاکم است ما خواستار لغو محدودیت تردد شبانه هستیم؛ این موضوع نیز در شورای عالی ترافیک مصوب شد و قرار شد ما این موضوع را به عنوان پیشنهاد به ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کنیم تا بتوانیم از این طریق موضوع را پیگیری کنیم.