کمپین اروپایی دفاع از حجاب و اسلام با فشار دولت فرانسه متوقف شد

  کمپین مبارزه با اسلام‌هراسی و حمایت از حجاب بانوان که از سوی شورای اروپا راه‌اندازی شده بود، با اعتراض دولت فرانسه فعالیت خود را متوقف کرد.
در حالی که کشورهای اروپایی می‌گویند آزادی‌های مختلف را به رسمیت شناخته‌اند اما زمانی که مسئله اسلام مورد بحث قرار می‌گیرد به سخت‌ترین محدودیت‌ها متوسل شده و به شکل، عقب مانده‌ترین کشورها رفتار می‌کنند. در همین راستا خبر رسیده که، کمپین حمایت از حجاب و مبارزه با اسلام هراسی در اروپا که از سوی شورای اروپا به راه افتاده بود پس از فشار دولت فرانسه به حالت تعلیق درآمده است.
به نوشته وبگاه شبکه «فرانس ۲۴»، کمپین آنلاین مقابله با
اسلام هراسی که توسط اتحادیه اروپا تأمین مالی شده بود هفته گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در صفحه توئیتری این کمپین شعارهایی از جمله «زیبایی در تنوع است همان‌طور که آزادی در حجاب است» و «تنوع را پاس بداریم و به حجاب احترام بگذاریم» به چشم می‌خورد.


با این حال از مقامات دولت فرانسه تا مخالفان راست‌گرای افراطی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور، علیه این کمپین وارد عمل شده‌اند. «مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی فرانسه و رقیب ماکرون در انتخابات ۲۰۱۷ مدعی شده بود این کمپین شورای اروپا «مایه رسوایی و ناشایست» است! دولت فرانسه نیز به این مسئله ورود و اعلام کرده از شورای اروپا درخواست کرده است این کمپین را لغو کند زیرا فرانسه یکی از
۴۷ کشور عضو این شورا است که وظیفه محافظت از کنوانسیون حقوق بشر را بر عهده‌دارد! در واقع با شعار حقوق بشر علیه حقوق مسلمانان
ورود کرده‌اند!
تیر ماه امسال «مجمع ملی» فرانسه پیش طرح جنجالی ضد اسلامی را که دولت ماکرون برای حفظ بنیان‌های سکولار فرانسه ضروری می‌داند به تصویب رسانده بود. دولت فرانسه ادعا می‌کند هدف این لایحه مبارزه با «افراط‌گرایی اسلام‌گرایان» است، اما مسلمانان فرانسه می‌گویند این قانون آزادی‌های مذهبی آنها را نقض کرده و آنها را به گونه‌ای غیرمنصفانه هدف قرار می‌دهد. پیش از آن نیز نمایندگان پارلمان فرانسه قانونی را که ضد اسلام و مسلمانان است تصویب کرده بود.
بر اساس این قانون که ۷۰ بند دارد، دولت فرانسه این امکان را دارد تا مدارس مذهبی و عبادتگاه‌ها را تعطیل کرده و مانع از انجام سخنرانی‌هایی که به زعم دولت فرانسه افراط گرایانه است، شود. بر اساس قانون جدید، زنانی که کودکان خود را در اردوهای مدرسه همراهی می‌کنند نمی‌توانند حجاب داشته باشند. همچنین زنان با حجاب نمی‌توانند برای دیدن فرزندانشان وارد مدرسه یا مهدکودک شوند.