شكسـت آمریکـا در دزدی دریايی نفتی

آرمان‌ملی: روز گذشته بود که رسانه‌ها و اول از هم شبکه خبر صداوسیما در خبری فوری از یک دزدی دریایی از سوی آمریکایی‌ها و ایستادگی نیروی دریایی سپاه خبر داد.  ماجرا از این قرار است که آمریکا در این اقدام یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را به‌سوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد. این در حالی است که همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اجرای عملیات هلی‌بُرن به‌روی عرشه نفتکش، آن را به‌تصرف خود درآوردند و به‌سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند. در ادامه نیروهای آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان‌برکف سپاه ناکام ماندند. البته این پایان ماجرا نبود و نیروهای آمریکایی مجدداً با استعداد بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند. آنچه مسلم است این نفتکش هم‌اکنون در آب‌های سرزمینی کشور عزیزمان قرار دارد و بازهم شکست خفت‌بار دیگری برای آمریکایی‌ها رقم خورده است تا باز هم سیاست حسن‌نیت آمریکایی‌ها در مذاکره و گفت‌وگو با چالش روبه‌رو شود و مشخص شود که آنها در پشت پرده از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران استفاده می‌کنند.  این در حالی است که ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است درباره شکست عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران توسط آمریکا سکوت پیشه کرد و به رویترز گفت گزارش‌ها درباره حادثه را مشاهده کرده اما اطلاعاتی برای ارائه در اختیار ندارد.
 جزئیات برخورد
با اقدام به‌موقع و مقتدرانه جان‌برکفان دلاور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  عملیات نیروی دریایی ارتش تروریست آمریکا برای سرقت نفت جمهوری‌اسلامی ایران در دریای عمان  ناکام ماند . این اطلاعیه می‌افزاید: آمریکایی‌ها در این اقدام یک نفتکش حامل نفت ایران را در آب‌های دریای عمان سرقت کردند و با انتقال محموله نفت به یک نفتکش دیگر، آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کردند. در این اطلاعیه با اشاره به اقدام همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه در ناکام‌سازی این عملیات، آمده است:  رزمندگان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی‌برن  بر روی عرشه نفتکش حامل نفت سرقت شده، آن را  تصرف و به سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند. در اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه با اشاره به تلاش نافرجام مجدد آمریکایی‌ها برای تقویت توان خود  با استفاده از استعداد بیشتر و گسیل چندین ناو جنگی دیگر برای سد کردن مسیر حرکت نفتکش آمده است: آمریکایی‌ها با درک آمادگی و قاطعیت رزمندگان شجاع و غیرتمند نیروی دریایی سپاه برای رویارویی با هر نوع ماجراجویی و تهدید علیه منافع ملت ایران، از ادامه ماجرا منصرف و منطقه را ترک کردند. بنا بر اعلام روابط عمومی کل سپاه این نفتکش  در ساعت 8 صبح مورخ سوم آبان ماه 1400 در آب‌های سرزمینی ایران اسلامی، در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفته است. روابط عمومی کل سپاه در پایان  اعلام کرده است: تصاویر شفاف، گویا و غیر قابل انکار این رخداد تا ساعتی دیگر در اختیار رسانه‌های گروهی قرار خواهد گرفت.» 
 واکنش‌ها 


دزدی دریـــایی آشکار آمــریکایی‌ها و ایستادگی دلاورمردان سپاه پاسداران واکنش‌های بسیاری را از سوی مقامات، نمایندگان مجلس و حتی کاربران در فضای مجازی داشت. چنانکه معاون اجرایی رئیس‌جمهور در توئیتی به تقابل سپاه و آمریکایی‌ها در خلیج فارس واکنش نشان داد. سید صولت مرتضوی در توئیتر نوشت: لازمه اقتدار، قوی بودن است. اقتدار را نه در حرف بلکه در عمل اثبات کردیم.  نمایندگان مجلس نیز در توئیت‌هایی به این اقدام مقتدرانه واکنش نشان دادند. علی حدادی نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در توئیتر نوشت: ‏«امروز تروریست‌های آمریکایی گوشه‌ای از علت حضورشان در منطقه که همان دزدی و غارت ثروت کشورهای منطقه است را نمایان کردند. غافل از اینکه اگر دست متجاوزی به دزدی دراز شود، مردان این سرزمین آن را از بازو قطع خواهند کرد! اقتدار ایران ‎از آبان ۵۸ تا آبان۱۴۰۰.» احمد نادری نماینده مردم تهران نیز این‌گونه نوشت: ‏«ابرقدرتی که زمانی دولت‌های منطقه را با اشاره انگشت جابه‌جا می‌کرد، با قدرت انقلاب اسلامی ایران، امروز به قدری حقیر شده که حتی در سرقت یک نفتکش هم عاجز است. تحقیر تاریخی آمریکا نتیجه اقتدار تاریخی ایران ‎از آبان ۵۸ تا آبان۱۴۰۰ است.  خدا قوت به دلاوران سپاه» جلال رشیدی‌کوچی نماینده مردم مرودشت هم در واکنشی آورد: ‏«از ۱۳ آبان که جاسوسان آمریکایی با چشم بسته تسلیم شدند، تا تفنگداران دریایی که زانو زده مقهور اقتدار ایران شدند  و تا امروز که دزدی دریایی تروریست‌های آمریکایی ناکام ماند. ۴۲ سال تحقیر استکبار ‎از آبان ۵۸ تا آبان۱۴۰۰. » علی بابایی‌کارنامی نماینده مردم ساری نیز نوشت: «‏اقدام مقتدرانه سپاه نشان داد تروریست‌های آمریکایی در صورت حضور در منطقه نیز به اندازه حفظ یک نفتکش کارایی ندارند. آمریکا بیش از این برای خود خرج نتراشد و تا بیشتر تحقیر نشده منطقه را ترک کند. از آبان ۵۸ تا آبان ۱۴۰۰.» علیرضا سلیمی هم نوشت: «یانکی‌ها بدانند دزدی آنها بی‌جواب نخواهد ماند. سیلی فرزندان غیور ملت آنها را از خواب بیدار کرد. خوب چشم باز کنند امروز هر حرکت آنها پاسخ درخور خواهد داشت. روزگار بزن در‌رو تمام شد.‏ دزدی دریایی خصلت دیرینه یانکی‌هاست. گوشمالی دادن دزد هنر فرزندان ‎ایران است. اقتدار حافظ منافع ملی است.»
 بازتاب‌های بین‌المللی
اخیرا در پی رفتار غیر‌حرفه‌ای ناو جنگی آمریکا در آب‌های جنوبی ایران، قایق‌های تندروی سپاه پاسداران واکنشی قاطع نشان دادند که منجر به ترک صحنه از سوی ناو آمریکایی شد. این رویداد پس از اعلام از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صدر رسانه‌های جهان قرار گرفت. خبرگزاری رویترز با تاخیری قابل تأمل به این خبر پرداخت و با تیتر «ایران می‌گوید که تلاش آمریکا را برای توقیف نفت این کشور در دریای عمان ناکام گذاشته است»؛ به این موضوع اشاره کرد. روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی نیز در خبری فوری با پرداختن به این موضوع نوشت که نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مانع از دزدی نفت ایران توسط ایالات‌متحده در دریای عمان شده‌اند. روزنامه مذکور در ادامه نوشت که کشتی آمریکایی در رویارویی با قایق‌های تندروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مجبور به ترک صحنه شده است. خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز این خبر را به نقل از خبرگزاری «مهر» ایران بازتاب داد و نوشت: فیلم مربوط به این حادثه، قرار است رسانه‌ای شود. بی بی سی هم با لحن همیشه مغرضانه خود مدعی شد که رسانه‌های وابسته به ایران، در گزارش‌هایی یکدست، از رویارویی سپاه پاسداران و ناو‌های آمریکایی در دریای عمان، خبر داده‌اند. شبکه المیادین نیز در صفحه نخست خود به عملیات قهرمانانه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های دریای عمان پرداخت و در تیتری نوشت: سپاه انقلاب اسلامی تحرکات آمریکا برای سرقت نفتکش ایرانی را ناکام گذاشت.